A1 blog

A1 svijet

Vodimo vas iza kulisa snimanja TV reklame „Sve što želim je sve“

Čak 158 članova ekipe, osam lokacija, pet dana snimanja, jedan rock klasik iz 1989. i uvjerljiva preobrazba 22-godišnjakinje u baku bili su potrebni da se napravi TV reklama pod sloganom „Sve što želim je sve“ koja ti sigurno nije promakla.

 

Tako veliki projekt zaslužuje poseban tretman i zato te u ovom članku vodimo iza kulisa snimanja reklame te otkrivamo neke dosad nepoznate detalje o njezinu nastanku.

Mnogima je za oko zapela „baka skejterica“, iza čije se vješto izrađene maske krije 22-godišnja djevojka. Za njezinu je nevjerojatnu preobrazbu bio zadužen tim vizažista, protetičara i kostimografa.

Sve što želim je sve
Vizualno je dojmljiva i scena uzdizanja motoristice tijekom vožnje motocikla. Kaskaderka je na statičnom setu nosila pojas pričvršćen za žice koje su visjele s dizalice, a kako bi scena uzleta izgledala što realističnije, žice i pojas uklonjeni su u postprodukciji.

Sve što želim je sve

Kako je nevrijeme pomrsilo dio planova

Ali što je jedno snimanje bez nepredviđenih situacija? Ovoga puta svim će akterima u pamćenju ostati nezapamćeno ljetno nevrijeme koje je narušilo dio originalnih planova produkcije. Međutim, to nikoga nije pokolebalo, a timski duh i snalažljivost otvorili su nove prilike za snimanje.

 

Snimanje ću pamtiti po prekrasnoj atmosferi i energiji, ali i hrpi nepredviđenih situacija koje su nas svakoga dana 'izuvale iz cipela', no nisu uspjele narušiti entuzijazam sudionika“, otkrila je Ana Ključević, stručnjakinja za marketinške komunikacije iz A1 Hrvatska.

Sve što želim je sve
Zbog posljedica nevremena otkazano je snimanje scene s jednorogom u šumi koja je prvotno zamišljena kao jedna od lokacija. A dok je produkcija provjeravala štetu, lokalci su drugim članovima ekipe priuštili prizor koji oživljava duh nekih prošlih vremena.

"Jedno jutro smo pokraj lokalne mljekare čekali redatelja i produkciju da se vrate s provjere terena dok su mještani donosili svježe mlijeko. Večer prije produkcija je tabala zemlju i izravnavala teren. Ujutro je drveće bilo slomljeno i bilo je blata do koljena pa je ta lokacija nepovratno otkazana, ali smo zato izbrojali litre i litre mlijeka“, prisjetila se Iva Šimunović, Marketing Communications Principal u A1 Hrvatska.

Koja je ideja iza kampanje „Sve što želim je sve“?

Mjeseci pripreme, kao i maksimalno iskorišteni dani na setu rezultirali su reklamom na koju su ponosni svi akteri, no koja se poruka krije iza nje?

Uz inspirativne kadrove, slogan „Sve što želim je sve“ i prigodnu glazbenu podlogu – Queenov hit „I Want It All“, A1 Hrvatska želi poručiti korisnicima da vjeruje u mogućnosti, a ne ograničenja, što je vidljivo iz
trenutačne ponude. Kako se korisničke potrebe stalno mijenjaju, raste potražnja za praktičnim rješenjima koja olakšavaju i obogaćuju život. Zato im A1 pruža sve što traže od svog teleoperatera, ali i puno više – na jednom mjestu.



Kampanjom „Sve što želim je sve“ predstavljene su inovativne usluge i proizvodi koji odgovaraju trenutačnim potrebama i očekivanjima korisnika, kao što su sloboda, fleksibilnost i olakšavanje svakodnevice. Osim većih brzina interneta do 2 Gbit/s i premium opremu koju čine WiFi 6 router i mesh uređaj, tu je i A1 TV koji je od sada dostupan na svim ekranima i u svim prostorijama. Mobilni korisnici odnedavno mogu uzeti ili pokloniti 24 sata neograničenog interneta korisnicima pretplate ili bonova.

Osim toga, predstavljena je nadograđena i pojednostavljena Moj A1 aplikacija, kao i tarife na bonove koje od sada možeš platiti 3 ili 6 mjeseci unaprijed. Uz to, naše dodatne usluge Osiguranje ekrana, A1 Xplore Music by Deezer, A1 SafeNet, A1 Internet zaštita i A1 Pomoć u kući možeš aktivirati i besplatno isprobati do 3 mjeseca.

Foto: Brand Vision

A1 svijet

Hrvatska gejming industrija raste: Osim dobiti, povećali su se i napori za sigurnije virtualno okruženje

Iako domaća gejming industrija nije velika, posljednji rezultati pokazuju da svakako postoji razlog za optimizam budući da iz godine u godinu raste.
Ovoga tjedna predstavljeni su podaci najnovijeg istraživanja o hrvatskoj gejming industriji u 2022. godini koje je proveo Klaster hrvatskih proizvođača računalnih igara u suradnji s A1 Hrvatska. Drugo po redu istraživanje ovoga je puta uključilo više od 50 obrta, kao i poduzeća iz jedinog domaćeg gejming inkubatora PISMO powered by A1 iz Novske.


Rezultati dokazuju da je pred industrijom blistava budućnost jer su gotovo svi pokazatelji uspješnosti u porastu u odnosu na 2021. godinu. Tako je 2022. zaposlenost u hrvatskom gejmingu porasla za 17 posto, ukupna dobit je 10 posto viša u usporedbi s prethodnom godinom i iznosi više od 60 milijuna eura, dok je u industriji zaposleno 30 posto žena, što je više od europskog prosjeka od 24 posto iz 2021. godine. Za neprogramerskim zanimanjima (crtači, animatori i sl.), koja čine oko 75 posto industrije, i dalje postoji podjednaka potražnja. Optimistične su prognoze i za 2023. godinu budući da industrija očekuje porast do 30 posto.


„Hrvatska gejming industrija nastavila je rasti i u 2022. zahvaljujući kreativnosti i inovativnosti talentiranih profesionalaca te sve većem broju domaćih razvojnih timova koji osvajaju pozornost publike diljem svijeta. Veseli nas činjenica da je Hrvatski audiovizualni centar od 2021. pokrenuo javno financiranje videoigara, posebno kada znamo da se time može pohvaliti još samo devet članica Europske unije. Naime, smatramo kako proizvodnja videoigara treba dobiti vlastiti podrazred u Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, čime će se olakšati buduće analize i unaprijediti donošenje relevantnih politika za daljnji poticaj industrije“, istaknuo je Vladimir Bogdanić, član Odbora Klastera hrvatskih proizvođača računalnih igara.
Osim toga, proizvodnja videoigara uskoro će dobiti vlastiti podrazred u Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti, što jasno pokazuje predanost prepoznavanju gejming industrije kao značajnog sektora u gospodarstvu. Na taj se način dodatno podiže konkurentnost i potiču inovacije na hrvatskoj gejming sceni, privlačeći pažnju investitora koji prepoznaju potencijal ove rastuće industrije.

Osviještenost o potrebi za sigurnijim virtualnim okruženjem

U sklopu ovogodišnje analize, studijima su postavljena pitanja vezana za njihove proizvodne prakse i usklađenost s UNICEF-ovim preporukama industriji za procjenu utjecaja na djecu.
Pohvalna je činjenica da su hrvatski proizvođači videoigara svjesni odgovornosti prema gejmerima jer 60 posto njih do 2026. namjerava uvesti kodeks ponašanja ili smjernice za igru, a čak 71 posto gejming studija s multiplayer igrama do tada planira implementirati mehanizme kojima igrači mogu prijaviti neprihvatljivo ponašanje.
„A1 Hrvatska već sedam godina ulaže u domaći gejming ekosustav, stoga nas posebno vesele podaci istraživanja o rastu industrije, a još smo ponosniji što je u industriji prepoznata važnost sigurnog virtualnog okruženja. Ona je dio brojnih A1 projekata, primjerice kampanje #BoljiOnline kojom u suradnji s Centrom za sigurniji internet, nastojimo internet učiniti sigurnijim i pozitivnijim mjestom za sve. Naravno, sigurnost ide ruku pod ruku sa zabavom i neprekinutim brzim akcijama tijekom gejmanja za što su zaslužne naše najkvalitetnije internetske usluge. Godinama kontinuirano ulažemo u promociju i širenje potencijala gejming industrije pa smo tako od ove godine krenuli i s A1 Student eChallenge esport ligom. Naš entuzijazam ponajprije dolazi od publike koju smo okupili, jer su prepoznali kvalitetu i trud koje s našim partnerima unosimo u promicanje sigurnog online okruženja i esporta. Ta nas činjenica potiče da svaku novu ligu činimo još zanimljivijom i sigurna sam kako će upravo započeta 12. sezona A1 Adria League biti najatraktivnije takvo natjecanje do sada“, naglasila je Iva Ančić, rukovoditeljica brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja u A1 Hrvatska.


Sjajna vijest za gejmere jest i da su ovaj tjedan započele kvalifikacije za finale 12. izdanja A1 Adria League na kojem se najbolji regionalni igrači u esportu natječu u tri glavne igre - FIFA23, CS:GO i FIFA Mobile te prvom od četiri rotirajuće League of Legends, za ukupni nagradni fond od 15.600 eura. Preostale igre iznenađenje su kojim će organizatori dodatno začiniti ionako već zanimljivo gejming natjecanje.

Ako je suditi prema podacima istraživanja, natjecanjima i optimizmu aktera, hrvatska gejming industrija u budućnosti će ostvariti još veći uspjeh, i to uz potporu regulatora, poslovnih partnera i talentiranih profesionalaca.

Cijelo istraživanje pročitajte
OVDJE.

Foto: A1 Hrvatska

A1 svijet

Frižider šalje popis za kupnju, a pećnica predlaže recepte: Evo kako pametni uređaji štede vrijeme i novac

Ovaj članak nastao je u suradnji s Večernjim listom.

Pametni uređaji uskoro će postati dio naše svakodnevice: Procjenjuje se da će broj kućanstava na globalnom tržištu pametnih kuća dosegnuti gotovo 700 milijuna u naredne četiri godine..

Ubrzani razvoj tehnologije i njezina primjena u svakodnevici čine suvremeni život lakšim i jednostavnijim. Postalo nam je nezamislivo funkcionirati, kako privatno tako i poslovno, bez raznih uređaja poput mobitela, računala, pametnih satova i drugih modernih pomagala. Primjena smart gadgeta unapređuje životni standard, a danas su nam na raspolaganju čitavi sustavi uređaja pomoću kojih je moguće kontrolirati gotovo sve uvjete boravka u objektu, od svjetla i temperature, do sigurnosnih i kućanskih uređaja.

Domovi diljem svijeta postaju sve pametniji. Predviđa se da će se broj kućanstava na globalnom tržištu pametnih kuća kontinuirano povećavati između 2023. i 2027. za ukupno 311,9 milijuna kućanstava (+86,47 posto). Nakon četvrte uzastopne godine porasta, procjenjuje se da će broj kućanstava dosegnuti 672,57 milijuna kućanstava i stoga novi vrhunac u 2027.

Danas postoji pametna verzija gotovo svakog kućanskog uređaja koji su povezani s internetom kako bi mogli primati naredbe i slati informacije drugim uređajima i aplikacijama. Da bi to povezivanje bilo što brže i učinkovitije, ključna je
dobra optička mreža i WiFi koja će vam osigurati besprijekorno iskustvo korištenja i maksimalnu udobnost vašeg pametnog doma. Izdvojili smo nekoliko impresivnih pametnih uređaja koji su dostupni na tržištu i, iako nam još danas većina njih zvuči nevjerojatno, vrlo brzo će postati cjenovno prihvatljivi i široko dostupni te biti uobičajeni dio naše svakodnevice.

Među najzanimljivijima svakako su pametni frižideri opremljeni kamerama kojima možete poslati poruku iz trgovine i dobiti fotografiju na kojoj ćete vidjeti što sve imate od hrane i pića te znati što je potrebno kupiti. Također vas upozoravaju na istek roka trajanja proizvoda, a mogu vam pomoći i u planiranju obroka predlaganjem recepata na temelju namirnica koje imate u frižideru ili naručiti dostavu hrane putem interneta. Prate potrošnju energije s ciljem smanjenja troškova, a neki imaju i ugrađene sustave za filtriranje vode, funkcije za održavanje svježine hrane te osvjetljenje koje se prilagođava uvjetima u prostoriji.

Rublje i posuđe može vas dočekati oprano prilikom dolaska kući jer je pametne perilice moguće aktivirati kad god i gdje god želite putem aplikacija na pametnom telefonu ili tabletu. Više nećete morati razmišljati niti o doziranju sredstava za pranje, praćenju opterećenja prilikom punjenja ili namještanju programa jer i to perilice automatski obavljaju umjesto vas. Osim što vam štede vrijeme i novac, koriste umjetnu inteligenciju za pružanje optimalnih preporuka produljujući životni vijek uređaja.

Nove recepte za ukusne gastro specijalitete više nećete morati osmišljavati ili tražiti sami jer će vam u tome pomagati vaše pametne pećnice. Uz već ugrađene recepte, mogu vas povezati s online bazom recepata te automatski podesiti temperaturu i vrijeme pečenja prema receptu koji odaberete.

Aplikacije na pametnim uređajima već danas omogućavaju daljinsko upravljanje kućanskim uređajima poput grijanja, klimatizacije ili svjetla. Tako primjerice grijanje i klimatizaciju možete postaviti na željenu temperaturu i osigurati da se automatski isključe kada niste kod kuće, što će vam smanjiti račune, kao i kontrola osvjetljenja putem pametnih utičnica.

Pametni uređaji poput rasvjete ili zvučnika jednostavno se mogu povezati s pametnim televizorima koji kombiniraju TV, internet i aplikacije, omogućavajući korisnicima pristup različitim vrstama sadržaja i mogućnosti. Osim streaminga popularnih platformi poput Netflixa ili HBO-a, olakšavaju pretraživanje interneta putem ugrađenih web preglednika, podržavaju video pozive i igranje video igara te preporučuju personalizirani sadržaj na temelju prethodnih pregleda za bolje korisničko iskustvo.

Da biste mogli u potpunosti iskoristiti sve prednosti pametnih uređaja koji vam mogu uvelike olakšati život, ključno je da ste spojeni na dobru optičku mrežu. Uz A1 možete biti sigurni da ćete streamati u HD i 4K rezoluciji, gejmati bez lagova, downloadati i uploadati bez poteškoća te neometano uživati u svim benefitima pametnog doma.

Kompanija A1 Hrvatska nastavlja s ubrzanom izgradnjom i modernizacijom najveće gigabitne fiksne mreže u Hrvatskoj te će 2025. povezati čak milijun kućanstava, odnosno njih 70 posto. Također, A1 optička mreža već je sada u stanju podržati kapacitet od 50 Gbps i spremna je za potrebe korisnika u budućnosti.

Kompanija je već započela s ambicioznim planom prema kojem svake godine povezuje novih 150 tisuća kućanstava gigabitnom fiksnom mrežom. Sada već 672 tisuće kućanstava ima mogućnost spajanja na najmoderniju fiksnu mrežu nove generacije čime je obuhvaćeno više od milijun i 800 tisuća ljudi, a krajem godine bit će dostupna u čak 800 tisuća kućanstava diljem Hrvatske.

A1 Hrvatska također je pokrenuo novu, inovativnu i jedinstvenu uslugu na domaćem tržištu – Rent a NET. Usluga je kreirana primarno prema potrebama korisnika koji putuju na odmor u vlastitu nekretninu ili domaćine koji su itekako svjesni da je kvalitetna internetska veza postala jedan od glavnih preduvjeta onoga što se smatra dobrim smještajem. Fiksni paket dostupan je na A1 infrastrukturi koji omogućuje kroz Moj A1 aplikaciju biranje dva modela rada – u punoj brzini i standby za primjerice period izvan sezone. Usluga ostaje cijelo vrijeme aktivna pa je izvan sezone osigurana povezivost IoT uređaja poput smart home senzora ili nadzornih kamera. Kod kuće ili na odmoru, prednosti kvalitetne optičke mreže omogućit će vam neometano uživanje i odmor uz omiljene pametne uređaje.

Foto: Getty Images
Članak možeš pročitati i ovdje.

A1 svijet

Dolazi AI generacija ljudi: U potpunosti se mijenjaju radni uvjeti?

Ovaj članak nastao je u suradnji A1 Hrvatska i Index.hr-a te je preuzet s portala Index.hr. Izvorni autorski članak možete pronaći ovdje.

ARTIFICIAL INTELLIGENCE, skraćeno AI ili u prijevodu umjetna inteligencija. Pojam je to koji je zasigurno donio mnoga pitanja o poslovnom i privatnom svijetu, ali i budućnosti. Ne može se ni pretpostaviti koliko danas postoji dostupnih alata s umjetnom inteligencijom, ali sasvim je sigurno da njihov broj svakim danom eksponencijalno raste.

Tako uz samo par naredbi na internetu AI već može ubrzati procese rada ili generirati djela poput vrhunske fotografije. Može napraviti internetsku stranicu, napisati esej, novinski članak, ali i diplomski rad. Ovdje su uključene i zahtjevnije forme sadržaja poput generiranja videoformata, a uz dobre naredbe čak i glazbe. 

Novi poslovi, ali i ekonomski rast

Prema Sortlistovoj studiji, već sad 72 posto menadžera smatra da je ChatGPT kao program umjetne inteligencije 500 puta moćniji od svojih prethodnika. Naime, u samo pet dana svog postojanja ChatGPT premašio je milijun aktivnih korisnika, a prema istraživanjima koriste ga najviše osobe od 25 do 34 godine. 

Do 2030. godine digitalna ekonomija mogla bi činiti 15 posto hrvatskog BDP-a, pokazalo je McKinseyjevo recentno istraživanje. S obzirom na ove podatke, sve se više smatra da nova generacija zaposlenika, generacija Z, treba drukčije kompetencije koje će promijeniti trenutnu listu traženih poslova na tržištu rada. 

Statistički podaci pokazuju i da će pojavom umjetne inteligencije nestati 83 milijuna radnih mjesta, ali će zato nastati 69 milijuna novih. Podaci koje je objavio Svjetski ekonomski forum u izvještaju Future of Jobs Report 2023 potvrđuju da će se dogoditi transformacija globalnog tržišta. 

Konkretna predviđanja odnose se na razdoblje do 2027. godine, i to pod utjecajem AI i smart tehnologije. Naime, bankovni i poštanski službenici, radnici na šalterima, blagajnici i specijalisti za prijenos podataka s papira na računala bit će među zanimanjima koja će najbrže nestajati, a smanjit će se barem za trećinu. 

S druge strane, među vodećim zanimanjima budućnosti bit će primjerice specijalist za umjetnu inteligenciju, analitičar podataka, specijalist za digitalnu transformaciju te inženjer robotike. 

A1 Hrvatska je s partnerima (STEMI škola budućnosti, Algebra, Infobip i grupa SELECTIO) i 30 stručnjaka analizirao ove ključne vještine i poslove koji će definirati i transformirati tržište rada, a sve pod utjecajem umjetne inteligencije. 

Napravio je prvu hrvatsku interaktivnu mapu sa 100 poslova budućnosti i više od 3 tisuće potrebnih vještina koje će zahvatiti generaciju Z. Projekt interaktivne mape poslova i vještina budućnosti A1 Hrvatska pokrenuo je kao dio programa održivosti kroz koje se zalaže za napredno digitalno društvo i cjeloživotno obrazovanje uz odgovorno korištenje tehnologija. Mapa je ujedno i središnji hub u Hrvatskoj za vještine i poslove budućnosti te donosi detaljan izvještaj o promjenama na tržištu rada kad je u pitanju AI revolucija te o potrebama generacije Z.

Pokazalo se kako tehnološki napredak doista daje genzerima nove alate. Od budućih radnika tako se očekuju ključne vještine kao što su kreativno i analitičko razmišljanje te želja za cjeloživotnim obrazovanjem, a među važnijim vještinama bit će i tehnološka pismenost. Bitno je i da budu prilagodljivi te mogu analizirati velike podatke. No važne su i meke vještine poput motivacije, samosvjesnosti, empatije i svjesnosti društvenog utjecaja.

Na tržište dolazi ''Me'' generacija

Generacija Z točno zna po kojim kriterijima bira i zadržava svog poslodavca, a mijenjanje poslova ne vidi kao problem. Naime, potvrđeno je i kako kompanije novim generacijama trebaju nuditi daleko više. 

To potvrđuje i 12. Deloitteovo istraživanje generacije Z i milenijalaca u 2023. godini. Na globalnoj razini ispitano je preko 22.000 pripadnika najmlađih generacija te je zaključeno kako su prepoznati pomaci poslodavaca nabolje i zadovoljniji su balansom privatnog i poslovnog.

A1 Hrvatska je u suradnji s HumanActom, agencijom za bihevioralni dizajn, detaljno analizirao i navike generacije Z na poslovima. Ispitali su 426 pripadnika koristeći kvantitativne metode i fokus grupe. Pokazalo se da na prvo mjesto u svom odabiru posla mlade generacije stavljaju zadovoljstvo i lojalnost među zaposlenicima, i to njih 85 posto. Žele raditi u okruženju koje ih motivira i pruža im mogućnost dodatne edukacije, što je izjavilo 83 posto ispitanika. 82 posto ispitanika kaže da im je važno da se kompanije u budućnosti fokusiraju na njih i njihov osobni razvoj, a uz sve to motivira ih rad s naprednom tehnologijom i alatima, kako tvrdi njih 81 posto.

Poslovi koje donosi umjetna inteligencija

O tome koliko će AI revolucija i vještine budućnosti doista utjecati na tržište rada i što to znači za najmlađu generaciju raspravljalo se na panel-raspravi u Algebri u svibnju 2023. U njoj su sudjelovali Ivan Skender iz A1 Hrvatska, Hrvoje Josip Balen iz Algebre, Dario Bojanjac s FER-a, Marin Trošelj iz STEMI-ja, Ana Burica iz Infobipa te Nikola Dujmović iz Spana. Zaključili su kako se tehnologija brzo mijenja i ne mogu ni idejno pretpostaviti koje će poslove raditi nove generacije, ali je hitno potreban obrazovni sustav koji je u koraku s vremenom.
Neka od zanimanja budućnosti danas još uvijek nisu javnosti toliko poznata, no pretpostavlja se da će biti tražena na tržištu rada, prema A1 mapi poslova. 

Među njih stotinu u deset kategorija za koje se pretpostavlja da će definirati budućnost postoji i solidna lista poslova iz područja umjetne inteligencije koji su već u 2023. godini vrlo traženi.
U prvom redu tu je AI produkt menadžer. To je osoba koja će proizvode i usluge prilagoditi umjetnoj inteligenciji, a bit će joj potrebno iskustvo projektnog menadžmenta. Njegov zadatak bit će prilagodba mogućnosti umjetne inteligencije kako bi se uz njenu pomoć klijentima mogli dostaviti vrhunski proizvodi.

S produkt menadžerima će surađivati AI direktori prodaje, čiji će zadatak biti te usluge prodati klijentima i pokazati njihove prednosti. Za to će im biti potrebne vještine u marketingu i prodaji. Direktori prodaje, ali i menadžeri trebat će osobu koja će im davati savjete o tome kako unaprijediti usluge umjetne inteligencije i integrirati poslovanje u nove trendove. Bit će to AI konzultanti, od kojih se traži kreativno razmišljanje.

Iako se uz umjetnu inteligenciju već sada može dizajnirati mnogo proizvoda, zanimanja poput grafičara, dizajnera i kreativaca bit će prijeko potrebna. Upravo ti stručnjaci radit će na razvoju korisničkog iskustva, odnosno unapređenju AI aplikacija i softwarea. Lingvisti će dobro doći na tržištu u budućnosti jer se mogu usmjeriti ka NLP specijalistima. NLP je kratica za Natural Language Processing, a oni će učiti umjetnu inteligenciju da razumije prirodan, ljudski jezik u smislu izvršavanja naredbi i lakše komunikacije s naprednim tehnologijama.

Naposljetku, uvijek će biti potrebni programeri, odnosno AI software inženjeri koji će graditi umjetnu inteligenciju da bude efikasnija, brža i dostupnija, a za takva istraživanja pobrinut će se AI istraživački znanstvenici.

Foto: Getty Images
Članak možeš pročitati i ovdje.

A1 svijet

Donosimo savjete kako odabrati optimalan kućni internet

Ovaj članak nastao je u suradnji s net.hr

Internet kod kuće nam već odavno ne služi samo za primanje i slanje e-mailova.
Društvene mreže, slušanje glazbe, gledanje videa, streaming servisi za gledanje filmova i serija, pa čak i detalji koje uzimamo zdravo za gotovo poput ažuriranja softvera na računalu ili mobilnom telefonu, sve te aktivnosti podrazumijevaju postojanje kvalitetne internetske veze i dovoljno podatkovnog prometa. Prisjetimo se samo vremena kada nam je skidanje filma trajalo nekoliko sati, ponekad i cijelu noć. Danas, kvalitetna internetska veza nam omogućava da taj isti film od primjerice 750 MB preuzmemo za manje od minute.

Važnost pouzdane internetske veze

Okolnosti koje su došle s pandemijom i sve raširenije potreba za radom od kuće stavili su dodatan naglasak na važnost pouzdane kućne internetske veze. Kako nitko od nas ne želi razmišljati smije li pogledati još jednu epizodu svoje omiljene serije, a da ne ostane bez interneta za obavljanje svih drugih poslovnih i privatnih zadataka za koje nam treba internet, izbor optimalnog kućnog internetskog paketa još više dobiva na važnosti. Zbog svega navedenog, itekako nam je važno pronaći teleoperatera kod kojeg ćemo po povoljnoj cijeni dobiti pouzdanu internetsku vezu koja neće pucati i koja će biti dovoljno brza za neometan prijenos podataka. To, drugim riječima, znači da je surfanje internetom, korištenje aplikacija, gledanje videa bez zapinjanja i zastajkivanja te fluidni download i upload podataka, fotografija i filmova standardni zahtjevi koje očekujemo i podrazumijevamo prilikom izbora kućnog interneta.

Prilikom izbora kućnog interneta, u obzir treba uzeti i faktore koji mogu utjecati na stabilnost i pouzdanost interneta te brzinu prijenosa podataka. Mjesto stanovanja i broj korisnika interneta u kućanstvu samo su neki od elemenata o kojima treba razmišljati prije donošenja odluke o tome kojeg operatera odabrati. Što je više korisnika interneta koji istovremeno surfaju, gledaju TV ili igraju online igre, to nam je potreban veći podatkovni promet. On pak ovisi o kvalitetnoj mreži kojom ti podaci putuju i tako nam omogućavaju stabilan i pouzdan pristup internetu u svakom trenutku.

Foto: Getty Images
Članak možeš pročitati i
ovdje.

A1 svijet

Iznenadit će vas pozitivni učinci koje na zdravlje ima – glazba!

Ovaj članak nastao je u suradnji sa studentski.hr

Primjećujete li kako vam, dok šetate gradom, nedostaje glazba iz kafića? Maštate li o odlasku na koncerte i festivale? Koja pjesma vam uvijek izmami osmijeh na lice? Glazba nas itekako dotiče, doznajte zašto biste ju svaki dan trebali slušati.
Glazba je tu otkad znamo za sebe i utječe na nas bili mi toga svjesni ili ne. Rođeni smo sa sposobnošću da ju možemo razlikovati od šuma ili buke. Mnogima je ona antistresna terapija, sinonim za veselje, izlaske, druženja, asocijacija na drage (ili nakon prekida manje drage) osobe. Brojne znanstvene studije dokazale su da, u trenutku kad krene pjesma koju volite, mozak izlučuje dopamin koji pozitivno utječe na raspoloženje. Vjerojatno vam, dok ovo čitate, na um pada neka od pjesama i nesvjesno razvlačite osmijeh na licu.

Ipak jedna je stvar koja često kvari raspoloženje dok slušate glazbu, a to su reklame. Složit ćete se da nema ništa gore nego kad planirate nešto raditi (čistiti, pisati seminar, trenirati itd.), krene playlista, krenete vi raditi i nakon 30 sekundi eto reklame od 5 minuta.

Prošla su vremena kad su se pjesme skidale s YouTubea, kad su se lokalno slagale playliste i kad su se pjesme bez reklama prebacivale na mobitel. Danas koristimo streaming platforme, uglavnom besplatne ili povoljnije verzije s kojima štedimo.

Što kad bismo vam otkrili da je za samo 3,85 € (29,01 kn) mjesečno moguće aktivirati i koristiti glazbenu streaming uslugu koja nudi više od 90 milijuna pjesama svjetskih i domaćih izvođača? Deezer Premium prva je tri mjeseca besplatan, a do kraja života bez reklama. Na račun je moguće povezati do tri uređaja, slažete svoje playliste ili slušate već složene (a dobijete i personalizirane preporuke za slušanje).

Ako u cijelu priču uključite i članove obitelji, za 1,31 € (9,87 kn) mjesečno po osobi dobijete Deezer Family paket. Zvuči zanimljivo? Uz uslugu A1 Xplore Music by Deezer uživajte u streamingu omiljenih hitova po super cijeni i bez reklama.

I dalje si mislite isplati li se uložiti novac za slušanje glazbe? Nastavite čitati jer niže je (skraćeni) popis pozitivnih učinaka koje ima na zdravlje.

1. Slušanje glazbe pomaže regulirati emocije, stvara osjećaj sreće i mira te općenito poboljšava raspoloženje.
2. Laganija glazba u instrumentalu smanjuje stres i djeluje opuštajuće prije događanja i trenutaka koje često doživljavamo uznemiravajuće (ispiti, odlazak zubaru i sl.).
3. Ponavljajući elementi ritma i melodije pomažu mozgu da kreira uzorke koji poboljšavaju pamćenje.
4. Slušanje glazbe poslije operacije ili u trenutcima kad smo bolesni/ozlijeđeni olakšava bol.
5. Pruža utjehu – terapija glazbom super je stvar za poboljšanje komunikacijskih vještina za osobe koje su povučene i zatvorene, omogućava da se lakše nosite s negativnim emocijama kao što su strah, usamljenost, ljutnja i slično.
6. Vježbanjem uz glazbu pravilnije dišete, mentalna i fizička simulacija su snažnije, pa su samim time i rezultati vježbanja bolji.

Foto: Getty Images
Članak možeš pročitati i
ovdje.

A1 svijet

Ovaj kvar na mobitelu može nas koštati i više od 265 €, ali srećom postoji način da izbjegnete taj nesretni trošak

Ovaj članak nastao je u suradnji s Jutarnjim listom.

Ugovaranjem police osiguranja ekran u A1 Hrvatska vaš će ekran biti osiguran od loma, puknuća ili razbijanja bez obzira na to u kojoj je državi šteta nastala, a ugovaranje je potpuno digitalno, u svega par klikova.

Fotografije, poruke, glazba, kontakti, bilješke, rasporedi, fitnes programi, budilice i mailovi. Ovo su samo neki od podataka koje svakodnevno pohranjujemo na naše pametne telefone i bez kojih teško možemo zamisliti normalni radni dan. No, opet, taj naš mikrosvijet pohranjen je u jednom malenom, krhkom uređaju koji se može razbiti zbog najmanjeg trenutka nepažnje. Riječ je o iritantnom kvaru koji se vjerojatno svima dogodio i zbog kojega bi najradije odmah bacili naše mobitele. Radi se, dakako, o razbijenom ili napuklom ekranu uređaja.

Naime, prema istraživanje SquareTradea, američkog pružatelja usluga produženog jamstva za elektroniku i uređaje, svake dvije sekunde u SAD-u nastradaju po dva ekrana pametnih telefona što je gotovo 5.761 ekran po satu. Prije samo dvije godine, Amerikanci su na popravke ekrana tako potrošili oko 3,4 milijarde dolara, dok, primjerice, Britanci na svoju nespretnost svake godine potroše nešto više od 680 milijuna funti (oko 950 milijuna dolara). Iako za naše tržište ne postoje podaci o financijskim izdatcima koje ostavljamo serviserima za pojedine kvarove na mobitelima, procjenjuje se da se više od 85 posto prijavljenih šteta na mobilnim uređajima odnosi na lom ekrana čiji popravci nisu jeftini. Ovisno o uređaju i gradu u kojem se nalazite, cijena može ići od 40 € (301,38 kn) pa sve do vrtoglavih 330 € (2486,39 kn) koliko iznosi popravak ekrana na najnovijim mobitelima.

Zbog učestalosti takvih kvarova, ali i visokih cijena popravaka, u A1 Hrvatska odlučili su svoju već postojeću uslugu osiguranja ekrana učiniti još dostupnijom. Od ove godine njihovo osiguranje postalo je raspoloživo i putem mobilne aplikacije Moj A1 i njihove internet stranice. Ova digitalna inačica u svega nekoliko koraka omogućava ugovaranje osiguranja ekrana te prijavu nastale štete. Iako je riječ o jednostavnom sustavu, u nastavku teksta donosimo sve što morate znati o novoj digitalnoj usluzi.

Kada mogu ugovoriti osiguranje ekrana?

Osiguranje ekrana moguće je ugovoriti prilikom kupovine novog mobitela ili tableta ili najkasnije do 30 dana nakon kupovine uređaja. Ugovaranjem police osiguranja ekran će biti osiguran od loma, puknuća ili razbijanja bez obzira na to u kojoj je državi šteta nastala. Usluga se može ugovoriti za svaki novi uređaj kupljen u A1 prodajnoj mreži, ugovara sa na razdoblje osiguranja od pet godina, a policu je moguće otkazati u bilo kojem trenutku i putem Moj A1 aplikacije. Uzmemo li u obzir da cijena popravka ekrana nekad može premašiti iznos od 265 € (1996,64 kn), mjesečna premija osiguranja već od 1,40 € (10,55 kn) (po uređaju) koja se obračunava putem A1 mjesečnog računa, čini se kao itekako prihvatljiva opcija.

Što se tiče pokrivanja troškova popravka ekrana, ovom policom prvi popravak ekrana dobivate besplatno, kao i kod svkoga sljedećeg zahtjev za popravkom podnesenim više od 12 mjeseci nakon prethodne prijave štete ekrana. Osiguranje također pokriva i ukupni trošak slanja uređaja na popravak u ovlašteni servis i njegovo vraćanje. Ako ste, pak, veliki pehist i ekran vam se često razbije, ne morate brinuti, jer za svaki sljedeći popravak unutar godine dana od prethodno podnesenog zahtjeva platit ćete učešće za popravak ekrana u iznosu od samo 10 posto maloprodajne cijene uređaja (koja je važila na dan njegove kupovine).

Kako mogu aktivirati osiguranje ekrana putem aplikacije?

Unutar Moj A1 aplikacije svoje osiguranje ekrana za novi A1 uređaj možete aktivirati u samo četiri koraka u roku 30 dana od kupovine uređaja. Odabirom opcije “Osiguranje ekrana” aplikacija će vas provesti kroz kratki pregled vaših podataka poput naziva uređaja za kojeg osiguravate ekran, mjesečnog iznosa osiguranja, načina plaćanja, broja police, maloprodajne cijene uređaja te iznosa odbitne franšize (učešća). Po završetku provjere podataka, sve detalje o polici osiguranja primit ćete i na svoju mail adresu.

Kako mogu prijaviti štetu putem Moj A1 aplikacije?

Baš kao i kod aktivacije police osiguranja, štetu nastalu na ekranu možete prijaviti u svega nekoliko koraka. Pokretanjem Moj A1 aplikacije prikazat će se obrazac za prijavu štete unutar kojeg možete unijeti ili izmijeniti sve potrebne informacije. Nakon obrade zahtjeva, uređaj možete predati dostavljaču koji će ga preuzeti na ranije ugovorenu adresu te po završetku popravka vratiti na istu. Ukoliko ste možda jedan od onih koji svoj mobitel žele osobno predati operateru, moguće je odnijeti uređaj u neku od poslovnica Hrvatske pošte ili na A1 prodajno mjesto te ga na prodjanom mjestu ponovno pokupiti nakon servisa.

Foto: Getty Images
Članak možeš pročitati i
ovdje.