Maja Biočić, Upravljanje ponudom

 

Reci nam nešto o sebi i svojoj dosadašnjoj karijeri.

Magistrirala sam na Elektrotehničkom fakultetu u Osijeku 2011. godine, na smjeru Komunikacije i informatika. Već za vrijeme samog studija sam imala priliku upoznati različite vrste poslovanja – od konzultacija i instrukcija, preko retaila, do tehničke podrške u telekomunikacijskoj kompaniji.

Nakon završetka studija odlučila sam ostati u telekomunikacijama, zaposlivši se na mjestu specijalista (kasnije i  voditelja) za razvoj proizvoda. Ovo je bio samo uvod u svijet marketinga, kojem sam se potpuno okrenula 2014. godine pridružujući se A1 timu, na poziciji specijalista za marketing.

Dobila sam priliku voditi mnoštvo zanimljivih projekata za segment privatnih korisnika, upoznati do najsitnijih detalja telekom tržište, naučiti kako predvidjeti buduće trendove, predlagati ideje za unaprjeđenje proizvoda i procesa, te biti dio nekih od najboljih krosfunkcionalnih timova. Sve je to vodilo prema novim izazovima, većim odgovornostima, preuzimanju brige o A1 strategiji u pružanju TV sadržaja, vođenju timova, do trenutne pozicije rukovoditelja upravljanja fiksnim segmentom i sadržajem.

Što te privuklo u A1?

Iako zvuči vrlo izlizano, ali u to doba su me zaista privukli novi poslovni izazovi. A1, tadašnji Vipnet, je tada bio tek u počecima poslovanja u segmentu fiksnih usluga (telefon, Internet, televizija), što je zapravo bila moja ekspertiza i nešto u čemu sam do tada imala dosta saznanja.

Veliki izazov je za mene predstavljala promjena pristupa, od dotadašnjeg koji je bio usmjeren prvenstveno očuvanju korisničke baze, do potpunog suprotnog i novog pristupa u A1 koji je bio izazivač na tom tržištu, vrlo otvoren, spreman za drastične i pomalo „lude“ poteze.

Potencijal najbržeg rasta na fiksnom tržištu, kreiranje novih konvergentnih rješenja, uvođenje većih brzina u kućanstva su bili samo neki od brojnih mogućnosti koje su me privukle u A1. Puno uspjeha u ovom segmentu smo već do sada postigli, ali puno novih izazova je pred nama kojima se iskreno radujem

Možeš li reći nešto više o svom timu i projektima na kojima radiš?

Tim vodi i sudjeluje na brojnim aktivnostima i projektima, te surađuje blisko sa jako puno različitih odjela (interno sa ostalim odjelima u Marketingu, kao i sa Prodajom, Korisničkom službom, Kontrolingom, IT-em i Tehnikom, i mnogim drugima). Radi se o vrlo ambicioznom i mladom timu, sa velikom mogućnosti prilagodbe, spremnosti za učenjem novih znanja, te za prenošenjem stečenog znanja novih kolegama.

Vrlo pozitivan timski i natjecateljski duh čine jako ugodnu poslovno okruženje, za koje znamo da je jako bitan element prilikom odabira posla. Projekte na kojima trenutno radimo ne mogu komentirati, ali mogu reći da većina sadrži dozu inovativnosti: bilo to u promatranoj usluzi, nekom njezinom djeliću (benefitu), načinu korištenja te usluge od strane korisnika ili u izvedbi samog projekta.

Možeš li nam ukratko opisati svoj posao?

Odgovornost moje trenutne pozicije rukovoditelja za upravljanje fiksnim segmentom i sadržajem može se podijeliti u dvije domene. Prva od njih jest upravljanje fiksnim segmentom što zapravo znači brigu o uslugama koje su dostupne našim korisnicima u području telefona, interneta, televizije i konvergentnih paketa (kombiniranje fiksnih usluga sa mobilnim tarifama).

Druga jest upravljanje TV sadržajem u vidu kreiranja strategije za pružanje TV sadržaja, briga za ugovore sa postojećim distributerima programskog sadržaja, do privlačenja novog programskog sadržaja u TV ponudu. Zapravo se radi o vođenju aktivnosti ili projekata koji imaju za cilj unaprijediti postojeće usluge, uvesti nova inovativna rješenja, te digitalizirati korisničko iskustvo.

Projekti se vode, kako mi to volimo nazvati, end2end što znači od same ideje, preko analize tržišta, izrade poslovnih slučajeva, brige za implementaciju rješenja u sustavima, pa do plasiranja na tržište. No, tu posao ne prestaje, već se nastavlja u vidu praćenja korisničkih reakcija kako bi mogli unaprijediti usluge i pružiti korisnicima najbolja fiksna i TV rješenja. 

Koji je su najčešći izazovi u tvom poslu?

Ovo je vrlo zanimljivo pitanje, jer se sa različitim izazovima susrećemo na dnevnoj razini, i svaki se svojstven na svoje način. Kao primjer jednog izazova mogu izdvojiti količinu projekata koje želimo i možemo provesti u djelo.

Ponekad smo zaista puni ideja i vidimo puno prostora za poboljšanje korisničkih usluga, ali jednostavno nemamo dovoljno vremena da bi sve istovremeno pripremili, ili ne postoji dovoljno resursa za sve podržati.  U tom se slučaju često vodimo poslovnim slučajevima i istraživanjima među korisnicima kako bi napravili prioritizaciju i odredili najvažnije projekte. 

Drugi primjer izazova je balansiranje između korisničkih očekivanja (više za manje) i poslovnih planova/kalkulacija. Ponekad vrijednost koju korisnik očekuje u vidu benefita koje ostvaruje (ima na raspolaganju) premašuje vrijednost koju je za iste spreman platiti.

Nema univerzalnog rješenja ovom izazovu, bitno je kod odlučivanja znati i voditi se poslovnom strategijom, saznanjima o tržištu i poslovanju sa pozitivnom vrijednosti za kompaniju i korisnika ukoliko je moguće. Također još jedan izazov je ponekad zaista ne voditi se onim strogim, dobro ustaljenim, marketinškim parametrima i saznanjima, već se staviti u cipele korisnika i razmišljati o pravim korisničkim potrebama.

Uvijek je korisno u takvim situacijama zatražiti pomoć kolega i proći kroz pravo korisničko putovanje sa ciljem analize i saznanja do kojih sami ne bi došli ili bi se ukazali prekasno.  

Što najviše voliš u A1?

A1 je zaista kompanija koju bi svakome preporučila. Djelatnici se potiču da iznose svoje ideje i stavove, da se bore za njih, i da uvijek teže prema boljemu.

Kompanija ulaže u svoje zaposlenike preko brojnih edukacija (za poboljšanje postojećih vještina ili za stjecanje nekih potpuno novih znanja i vještina).

Također volimo slaviti uspjeh zajedno i kompanija to omogućava i potiče. Ali tu su i razne druge proslave (poput rođendanskih, božićnih) koje jačaju timski duh. Kompanija i njezino vodstvo su vrlo otvoreni i pristupačni, te uvijek osiguravanu podršku svojim zaposlenicima.