Alberto Rast, Specijalist za razvoj prodaje

 

Reci nam nešto o sebi i svojoj dosadašnjoj karijeri.

Magistar ekonomije diplomirao 2015. godine. Zaljubljenik u prirodu koji se aktivno bavi planinarenjem i sportskim penjanjem.

Oduvijek sam želio mijenjati stvari na bolje i imati utjecaj na ključne procese u svakodnevnom radu i životu.

Od prve godine fakultetskog obrazovanja, radio sam kao student na raznim studentskim poslovima, a karijeru sam započeo u jednom trgovačkom lancu gdje sam radio u odjelu upravljanja kategorijom proizvoda. Nakon godinu i 8 mjeseci dobio sam priliku da se pridružim A1 kao Specijalist razvoja prodaje.
 

Možeš li nam ukratko opisati svoj sadašnji posao?

Ključne odgovornosti mog posla su razvoj prodaje iz perspektive razvoja procesa i alata koji svakodnevni rad prodajnih kanala čine efikasnim i produktivnim.

Aktivno sudjelovanje u projektima za razvoj proizvoda i usluga, koordinacija svih prodajnih aktivnosti u projektima i integracija prodajnih zahtjeva u aktivnosti ostalih odjela te razvoj, kontinuirano praćenje, poboljšavanje i konsolidiranje pred-prodajnih, prodajnih i post-prodajnih poslovnih procesa.

Možeš li s nama podijeliti malo više informacija o tvom timu i projektima na kojima radite?

Moj tim je prošle godine pokrenuo niz inicijativa kojima želimo razviti alate za prodajne agente koji će im pojednostaviti svakodnevni rad u prodajnim kanalima kako bi se mogli fokusirati na njihov ključni posao, a to je prodaja A1 usluga.

Navest ću par takvih alata, a to su Sales Front-end, alat koji konsolidira relevantne informacije iz CRM sustava na jedno mjesto koje je lako dostupno agentima te sadrži sve informacije važne za prodajni razgovor s korisnikom. Razvili smo i internu aplikaciju za Door-2-door prodajne agente koja im olakšava prikupljanje i pristupanje svim relevantnim informacijama o korisniku na jedno mjesto, a u cilju brže i jednostavnije pripreme na prodajni razgovor.

Spomenute alate smo razvijali primjenjujući Agilnu i Scrum metodologiju koja nam je omogućila razvoj alata koji su potpuno prilagođeni potrebama prodajnih kanala te brzu isporuku tih proizvoda. U planu za ovu i sljedeću godinu imamo još niz sličnih projekata…
 

Koji su najčešći izazovi u tvom poslu?

Najizazovniji aspekt mog rada je kreiranje pragmatičnih rješenja koja ne zahtjevu razvoj u nekim od naših sustava, već koriste postojeća rješenja za izazove koje identificiramo u svakodnevnom radu prodajnih kanala.

To je za mene najveći izazov jer nas na fakultetima uče strukturiranom pristupu rješavanja problema, a stvarni život u korporacijama donosi drugu realnost u kojoj se moramo prilagoditi tržištu koji se mijenja nevjerojatnom brzinom te moramo biti spremni brzo odgovoriti na promjene koje zahtijevaju naši korisnici.

Što najviše voliš u svom poslu?

To je definitivno širina odgovornosti i znanja koje stvaram na ovoj poziciji. Radim u odjelu upravljanja prodajnim kanalima koji zahtjeva znanje o svim aspektima i odjelima unutar A1 kao kompanije, a sve u cilju kako bismo znali identificirati ključne procese koje treba poboljšati i pojednostaviti svakodnevni rad prodajnih kanala koju su glavni generator prihoda kompanije. 
 

Na što si najviše ponosan u svojoj dosadašnjoj karijeri?

Najviše sam zahvalan što mi je dana prilika da budem Product Owner i primijenim Agilnu i Scrum metodologiju u razvoju interne aplikacije za Door-2-door agente.

Razvojem tog alata sam utjecao na poboljšanje svakodnevnog rada agenata čime su postali sretniji i motiviraniji za rad i prodaju A1 usluga.

Kako bi opisao mogućnost učenja i razvoja u A1?

Moja krivulja učenja u A1 je započela snažnim uzletom i od tada je trend konstantno uzlazan i trenutno ne vidim da će početi padati. 

Koje su vrijednosti najizraženije u radu tvog tima?

Ono što nas čini uspješnima su povjerenje, tim i agilnost. Vođenje tim principima nam omogućava da budemo radoznali, otvoreni, puni suradnje, da brzo i kvalitetno reagiramo na promjene tržišta, a u svemu tome da radimo kao tim koji koristi zajedničke kvalitete i snage da zadovoljimo očekivanja naših korisnika.
 

Koji savjet bi dao kolegama koji su na početku karijere ili novi zaposlenici u A1?

Mislim da je ključna vještina modernog poslovanja u svim kompanija želja i sposobnost učenja te način razmišljanja da greške nisu problem ako iz njih učimo.

Moj savjet svim mladim ljudima na početku svoje karijere bi bio da prihvate cjeloživotno učenje kao moto svog života i da nikada ne prestanu misliti da uvijek postoje novi izazovi i prilike za učenjem i stvaranjem novih iskustava koji nas čine boljim ljudima u privatnom i poslovnom životu.