Gordana Svetličić, Stručnjak za poslovne analize

 

Reci nam nešto o sebi i svojoj dosadašnjoj karijeri.

Završila sam Matematiku na PMFu u Zagrebu, smjer Matematička statistika i informatika. Prvi posao mi je bio na poziciji IT Programera, a 2001. godine dolazim u A1 u IT odjel za naplatu. Tu sam stekla informatičke vještine, upoznala se s našim poslovnim procesima i korporativnim okruženjem.
 

Nekoliko godina sam kao supervizor vodila grupu za naplatu. Moja trenutna pozicija je Business Analysis Expert. Danas A1 prolazi kroz proces digitalne transformacije pa smo tako u ljeto 2017. godine formirali prve agilne timove. U jednom od tih timova sam Scrum master pa imam priliku iz prve ruke vidjeti učinke transformacije i pridonositi istoj. Nedavno sam postala i interni trener za edukaciju naših zaposlenika. A kad ne radim, pjevam :). Članica sam ženskog vokalnog etno ansambla Čipkice.
 

Što te privuklo u A1?

Čula da je to nova moderna kompanija u kojoj rade mladi ljudi. Te 2001. godine smo stvarno i bili mladi, mislim da je prosječna starost zaposlenika bila 29 godina. No nisam tad mogla ni zamisliti koliko ću ovdje naučiti, s kakvim modernim tehnologijama se susresti, koliko ljudi upoznati i da će mi neki od njih postati prijatelji.

Kako izgleda jedan tvoj tipičan radni dan?

Kao Scrum master, svako jutro se sastajem sa Scrum timom kako bismo ustanovili što smo odradili od zadnjeg sastanka, uočili ima li kakvih prepreka i dogovorili što ćemo raditi taj dan. Redovno održavamo i takozvane Scrum ceremonije. To su, zapravo, sastanci ili radionice koje kao Scrum master moderiram. Na njima dogovaramo koje funkcionalnosti ćemo razvijati u sljedeća dva tjedna, raspravljamo o idejama, načinima implementacije, rješavamo prepreke...
 

Zanimljivo je da u tim raspravama sudjeluje cijeli tim – od kreatora ideje do svih onih koji su potrebni da se ideja implementira i “dostavi” krajnjem korisniku. Kad završimo implementaciju neke od funkcionalnosti, prezentiramo je zainteresiranima (tzv. stakeholderima) i od njih dobivamo povratnu informaciju na temelju koje u sljedećoj iteraciji nadograđujemo i poboljšavamo svoj proizvod. Redovno se sastajemo i da bismo razmotrili kako možemo poboljšati svoj način rada, olakšati si posao, biti efikasniji...
 

Kao Business Analyst odgovorna sam za prikupljanje poslovnih zahtjeva i koordinaciju tehničkog tima u svrhu implementacije istih. Svakodnevno komuniciram s bar desetak ljudi iz raznih odjela unutar kompanije – Marketing, Prodaja, Služba za korisnike, Tehnički odjel... Često komuniciramo telefonom, mailom, ponekad se nađemo u kantini na kavi i tamo odradimo posao, a najčešće sjedimo uz nečiji laptop ili u sobama za sastanke. S obzirom na to da imamo kolege i u Osijeku, sve češće imamo Skype sastanke.
 

Koji su najčešći izazovi u tvom poslu?

U početku mi se činilo da će mi najveći izazov biti savladati poslovne procese, naučiti što radi i što bi mogao raditi koji tehnički sustav...Danas mislim da je najveći izazov rad s ljudima. Ima nas raznih – tihih, glasnih, introvertiranih, ekstrovertiranih, onih koji znaju puno i onih koji tek uče, nesigurnih, sigurnih, entuzijastičnih i onih kojima se baš ne da...
 

Razumjeti sve te tipove ljudi, osigurati da oni razumiju tebe i da se razumiju međusobno, paziti da netko ne bude povrijeđen u nekoj raspravi, motivirati tim različitih tipova ljudi – priličan je izazov. A1 osigurava razne vrste edukacija pa tako i one koje pomažu da se snađeš u takvim situacijama. Naravno, najbolji učitelj je iskustvo koje mi je omogućilo najveći napredak – učim o ljudima, ali i o samoj sebi. I što više napredujem u tom smislu, sve mi je draže baviti se time. Izazov je, zapravo, postao strast.
 

Što najviše voliš u svom poslu?

Zadovoljstvo mi je kad iz kaosa napravimo strukturu. Početak projekta obično kreće s kaotičnim razdobljem – koji točno problem rješavamo, jesmo li sigurni da predložena rješenja rješavaju taj problem, kojim smjerom krenuti, kako zaobići prepreke, imamo li svi isti cilj, kako odabrati put kojim će svi uključeni biti zadovoljni...
 

Kad taj proces završi dogovorom i strukturom, osjećaš se zadovoljno i ispunjeno. A kad vidiš da je rješenje implementirano i da je problem stvarno riješen, dobivaš motivaciju za daljnji rad. A najveća mi je nagrada kad nakon izazovnog puta od ideje do implementacije vidim da imam povjerenje kolega.

Što najviše voliš u A1?

Najviše volim kolege. Nakon toliko godina rada u A1, imam puno poznanika, kolega, pa čak i prijatelja. S nekima sam doslovno odrastala, učila o poslu i životu općenito. Volim što u A1 nema monotonije, stalno se nešto događa... Nove i nove tehnologije su konstanta od mojih početaka, zadnjih godina – digitalna transformacija, nedavno smo dobili nove moderne urede... Svaki dan nešto novo.
 

Kako bi opisala mogućnost učenja i razvoja u A1?

O, oko mene je puno pametnih ljudi od kojih sam svašta naučila. Istaknut ću par stvari...Kad imaš pitanje i čini ti se da si jedina tj. da svi drugi znaju odgovor – skoro sigurno nije tako. Najčešći slučaj je da većina ima to isto pitanje, ali ga se ne usude pitati ili nisu svjesni da ga imaju. Doprinos timu možeš dati uvijek i na razne načine.
 

Želim reći da se timu ne doprinosi samo izvršavanjem zadataka iz svoje domene. Puno znači i dati podršku kolegi kad vidiš da mu ne ide, odvest ga na kavu i saslušat ga. Pohvaliti i zahvaliti kolegi ako je ti je pomogao ili ti se čini da je nešto dobro odradio. Takve stvari čine dobru atmosferu u timu, a ona je važna da bi se posao dobro odradio.
 

Koji savjet bi dao kolegama koji su na početku karijere ili novi zaposlenici u A1?

Cijenite sebe i ono što ste postigli do sad i nemojte se bojati postavljati pitanja. Volim kad nam dođu ljudi koji vole učiti i raditi. I zanimljivo je da, unatoč tome što sam u A1 17 godina, od novih ljudi skoro uvijek imam što za naučiti. Pa čak i kad nemaju radnog iskustva.  Sviđa mi se kad u tim uđe nova, svježa energija, kad vidim da novi ljudi “grizu”. Lijepo mi je promatrati kako takvi vrlo brzo postanu samostalni i ljudi od povjerenja.