Frane Braica, Marketing Generalist, Group Marketing

Možeš li nam ukratko opisati svoj posao?

Ukratko, ja sam stručnjak za zabavu, barem tako piše u mom ugovoru, crno na bijelo. Službeno, moja titula je Entertainment Proposition Expert i radim u marketingu A1 Grupe, sa sjedištem u Beču. U holding Grupe sam došao 2017., a prethodno sam radio u A1 na raznim pozicijama od Korporativnih komunikacija do Product developmenta.

Entertainment pokriva široki spektar aktivnosti, ali u ovom obliku na trenutnoj poziciji, zadužen sam za non-core portfolio odnosno sadržajni dio (content). Zajedno s kolegama iz sedam zemalja radim na strategiji content usluga, od klasičnog video dijela, dakle TV sadržaja do potpuno novih formata vezanih uz gaming i esport.

Posao je zanimljiv i uključuje rad sa svim spomenutim zemljama plus rad s mnogobrojnim partnerima i tvrtkama specijaliziranim za proizvodnju i distribuciju contenta.

Koji je su najčešći izazovi u tvom poslu?

Upravo je ovaj internacionalni dio najizazovniji. Kako se A1 Grupa sastoji od sedam iznimno različitih tržišta (AT, BY, BG, HR, MK, RS, SI) zahtjevno je pratiti njihove tehničke, marketinške, regulatorne te naposljetku, nimalo manje važne, kulturalne različitosti.

Dalje, od samog razumijevanja, vrlo je izazovno uskladiti želje i potrebe svih tržišta. Upravo su kolege iz zemalja ti koji nam pomažu razumjeti sve specifičnosti i potrebe što znači da smo svakodnevno u vezi. Skype pozivi s različitim naglascima i interpretacijama korporativnog engleskog jezika dijelom su svakodnevice, a kako smo dio America Móvil grupe sa sjedištem u Meksiku, vremenske zone garantiraju zabavan raspored.

Što najviše voliš u svom poslu?

Izdvojio bih dvije stvari. Prvo, spomenuti internacionalni dio, koliko god bio izazovan toliko je i zahvalan jer pruža priliku upoznati različite zemlje i ljude što naposljetku rezultira profesionalnim i osobnim razvojem. Druga, meni bitna stvar, je upoznavanje ostalih industrija koje imaju posve različit način funkcioniranja od telekom industrije.

Zahvaljujući prirodi posla imam priliku raditi s jednim dijelom ogromnih organizacija poput Facebooka, Googlea, Amazona, Universala, Warnera, Blizzarda, Riota te mnogih drugih. Zadnjih godina upravo je rad s gaming industrijom bio nešto novo te je kombinirao osobne interese s profesionalnim razvojem i razumijevanjem možda najbrže rastućeg dijela content industrije.

Što najviše voliš u A1?

Kako je ovo tekst koji očigledno dostupan na HR stranicama možemo biti direktni pa suptilno spomenuti sve korpo benefite koje A1 pruža. Super moderan kampus, vrtić, restoran, kafić, bazen, gym, nastavi niz.. Imate Google, samo naprijed. Najjednostavnije je navesti kombinaciju gore spomenutog, rad u zanimljivoj industriji, edukacije i ostale standardne korporativne prednosti.

Ja ću ipak malo populistički navesti ljude 😊 Mlađi kolege će te tek spoznati ono što malo stariji već znaju, a vezano je uz korporativnu kulturu. Svaka organizacija ima misiju, viziju i posredno kulturu koju ističe interno i eksterno. Organizacija i management se s godinama mijenja pa samim time i kultura. Ta zamišljena ili željena kultura na kraju biva integrirana u organizaciju kroz zaposlenike, odnosno ljude.

Najbolji dio rada u A1 su ljudi. Full stop. Od onih koji su startali 1999. kao prvi zaposlenici do zadnje generacije Alumnija (svježe diplomiranih pripravnika) u A1 sam pronašao kolege koji daju štih svakoj nadogradnji korporativne kulture. Ako zguglate fotografije A1 nesumnjivo ćete vidjeti i fotografije interno cafe bara s terasom na 7. katu.

Ono što nećete vidjeti na fotkama, ali ćete brzo saznati kad počnete raditi je činjenica da taj isti cafe ima zaposlene koji tamo rade od starta još na Iblerovom trgu. Ti ljudi su također dijelom A1 kulture i nakon vaših prvih dana oni će saznati i upamtiti kakvu kavu pijete dok ćete vi saznati da postoji i nepisana, živa korporativna kultura koja vas dočeka s osmijehom uz prvu jutarnju kavu (bez obzira na gužvu).

Kako bi opisao mogućnost učenja i razvoja u A1?

Iskustvo učenja u A1 bih opisao svakodnevnim. Svaki djelatnik ima osobni razvojni plan i uz nebrojene interne programe sudjelovao sam u nizu eksternih edukacija i konferencija ovisno o temama kojim sam se bavio u datom trenutku. Ono što nećete vidjeti u brošurama ili ugovoru je mogućnost učenja od kolega koji vas okružuju. A1 je danas jedna standardna, moderno orijentirana korporacija koja podržava razno razne startupe.

Činjenica je, iako su ljudi toga manje svjesni, da je i A1 počeo kao startup odnosno kao greenfield investicija. Ok, 20 godina kasnije s kampusom i tisućama zaposlenih A1 je daleko od startupa, ali neke stvari su ostale u DNA. Ono što želim reći je, koliko god sam naučio i napredovao kroz službene edukacije i programe, to se i dalje ne može ni približno usporediti s naučenim direktno od kolega i to iz apsolutno svih sektora.

Tehnika, financije, marketing, birajte. Kad god sam došao u doticaj s ostalim odjelima imao sam privilegiju rada s vrhunskim stručnjacima koji su uvijek našli vremena za dodatno pojasniti ono što me zanimalo ili što su oni smatrali važnim. Prošao sam tako nebrojene crash courseve, nekad u A1, nekad u gymu, a nekad na piću nakon posla. Ovaj dio smatram neprocjenjivim, kako ljudski tako i profesionalno.

Koji savjet bi dao nekome tko je na početku karijere ili novi zaposlenik u A1?

Inače izbjegavam generic savjete jer pretežno zvuče kao pametovanje ili floskule, a u najgorim/najboljim slučajevima oboje. Preskočit ću Nike, You can do it i ostale inspirativne hashtag instant quote filozofije. Budite svjesni svojih kvaliteta i prednosti kojih imate time što ste dio digitalne generacije koja je rođena i odgojena s tehnologijom pa ste samim time “izvorni govornik” nečega što su generacije prije vas morale naučiti u hodu.

Međutim, koliko god trebate biti svjesni svojih snaga i kvaliteta, pokušajte si osvijestiti da imate mnogo više toga za naučiti i da su ljudi oko vas prilika, a ne smetnja na vašem putu😊 Ovo govorim/pišem iz vlastitog iskustva i najbolje namjere. Točno rješenje ne postoji, dakle idite korak po korak (evo klišeja da zadovoljimo formu), a na samom početku tražite feedback učestalo i otvoreno.

Kako je svaki karijerni izbor kombinacija kompenzacijsko/edukativnog karaktera (čitaj plaća/razvijanje vlastitih potencijala) dobro razmislite što vam je bitno u datom trenutku. Osobno, prvih godina sam ganjao ovo potonje. Dodatno, zvuči smiješno, ali budite pristojni, dobar dan, izvolite, hvala, doviđenja primjenjujte svakodnevno, učestalo i to od recepcije do ureda Uprave. Ovo je ujedno i osnovni preduvjet kojim si otvarate priliku za učenje i rad s kolegama. Da potvrdim, opet s floskulom, u A1 lijepa riječ otvara svaka vrata (ne znači da ćete dobiti sve što tražite, ali kroz vrata svakako prođete).