Kozmetika

Posjetile smo jedan od prvih threading studija u Splitu i otkrile zašto ga žene vole

Ako smo nešto naučili u proteklih godinu i pol dana, to je kako se nositi s nepredvidljivim situacijama. Neke od najguglanijih stvari u tim trenucima, barem kad se radi o beauty svijetu, uključivale su DIY uređivanje svega – od kose, preko noktiju do obrva. No, dok smo doma stajale pred ogledalom, s pincetom u rukama, spremne poremetiti sve ono što je naša kozmetičarka brižno njegovala godinama, mnogi se možda nisu niti pitali kako je njima.

Upravo zato smo pokušale detaljnije doznati kako je sve izgledalo s ‘druge strane’. Stoga smo popričale s vlasnicom Threading Studija Lale, Milanom Prskalo. Ona nas je pobliže upoznala sa svojim salonom i uslugama, podijelila je s nama i neke beauty savjete, ali i predviđanja za budućnost. Da uvijek postoji prostor za rast i poboljšanje, pogotovo uz pružatelje usluga poput A1 koji nudi brojna rješenja po mjeri vašeg posla, složila se i Milana, a u nastavku otkrijte priču koja stoji iza njezinog salona.

Upoznajte nas sa svojim salonom – Threading Studio Lale? Koji je vaš način rada i koje sve usluge pružate?

Prije šest godina počela sam se sama baviti tehnikom konca za lice i oblikovanjem obrva. Tada sam bila, mislim druga u gradu koja to radi. Bojanje obrva kanom i bojom, kao i depilacija lica nježnim, toplim voskom su došli malo kasnije na zahtjev klijenata. Specijalizirala sam se za dlačice na licu. Prije dvije godine, nakon što je završio s profesionalnom karijerom rukometaša, u Threading Studio Lale mi se pridružio moj muž, Davorin. On gaji veliku ljubav prema masaži, osteopatiji i fizikalnoj terapiji i tako nas dvoje danas radimo sami u salonu, u smjenama. Prilagođavamo se djetetu i kućnim obavezama.

Postoji li neka tajna savršenih obrva koju biste mogli podijeliti s našim čitateljicama? Neki tips & tricks o tome što možemo, a što nikako ne bismo trebale raditi kod kuće?

Tajna savršenih obrva ne postoji. Treba njegovati i isticati ono prirodno što imamo. Problem kućnih radinosti su svakako pretjerano počupane obrve. U tom slučaju uvijek savjetujem postepeno puštanje dlačica, njegu i oblikovanje u skladu s prirodnim lukom i licem. Samo tako lice neće izgledati prezačuđeno i grubo. Ipak su nam obrve okvir lica i svako lice zahtjeva individualni pristup. Nikako nisam za šablonsko iscrtavanje obrva što često možemo vidjeti.

Kako ste se snašli i prilagodili radu za vrijeme korone?

Dok je bio lockdown, nikako. Kako su popuštale mjere, počela sam više raditi s voskom jer tada mogu nositi masku. Bez obzira na to klijenti su prorijedili svoje redovne dolaske – s dolaska svaka tri tjedna na održavanje, počeli su dolaziti tek svakih pet do šest tjedana. Davorinu je korona čak i dobro došla, ako to tako mogu reći. Naime, ljudi se se manje kretali, a time bili više ukočeni i češće tražili masaže, tretmane za leđa i išijas.

Što vas je sve mučilo u doba korone? Koji su vam bili najveći problemi i koliko ste morali biti inovativni vezano za svoje poslovanje?

Najveći problem tijekom korone mi je bila činjenica što konac za oblikovanje obrva držimo u ustima, uz pomoć zubi, i vučemo ga tako glavom. Tu, naravno, maska nije dolazila u obzir. Prilagodila sam se tako da sam se bazirala više na tretmane voskom za depilaciju lica. No, konac je ipak nezamjenjiv kod oblikovanja obrva. I danas još uvijek znam objašnjavati zašto ne mogu nositi masku dok radim.

Jeste li imali dodatne potrebe za, primjerice, aplikacijama, društvenim mrežama i sličnim? Ako da, kako ste se snašli po tom pitanju?

Što se tiče samih aplikacija i društvenih mreža, tu sam uvijek nekako light. To je ono što mi i prijatelji uvijek zamjeraju, prigovaraju i govore mi da objavljujem više fotografija, da se oglašavam. No, ja sam se nekako uljuljala u svoje, već poznate, klijente i naravno po preporuci njih i nove klijente, pa se još uvijek baziramo na tome. Razmišljala sam o tome da se više aktiviram na društvenim mrežama baš zbog korone, ali sada ljeti je opet došao uzlet s poslom, naravno u skladu s turizmom, pa se opet nekako nema vremena.

Što bi vam možda danas moglo olakšati obavljanje vašeg posla?

Počeli smo razmišljati o uvođenju opcije FISKAL1 u svoj salon. Djeluje kao da je prilično jednostavna za korištenje, a i možemo birati između prijenosnih i stolnih uređaja s većim ekranima. A1 Hrvatska nam daje i opciju prijenosnog uređaja, što nam se jako sviđa jer ga, ako ikad za tim bude potrebe, možemo nositi sa sobom na teren. Tu je i opcija blagajne i printera u jednom, što sve čini još praktičnijim. Uz to je odlična i za situacije ako ne radimo tijekom određenih razdoblja (kao tijekom lockdowna) pa vam fiskalizacija nije potrebna, možemo uključiti opciju mirovanja.

Jesu li možda postojale neke prednosti poslovanja tijekom korone koje biste voljeli zadržati i u budućnosti?

Prije korone sam radila po walk-in principu. Nije bilo naručivanja za tretmane, već sam radila kako su klijenti dolazili pa su se znale stvoriti gužve iako sami tretman ne traje dugo (threading obrva traje maksimalno pet minuta). Međutim, korona je napravila svoje i ne podržava gužve, pa su tako počela naručivanja za tretmane. Moram priznati da je meni tako puno lakše raditi iako su klijenti opušteniji bili po starom sistemu. To je ono što bih ostavila i nakon korone.

Kako predviđate da će izgledati budućnost u poslovanju salona u Hrvatskoj?

Mislim da je ovo vrijeme najgore za bilo kakva predviđanja. Voljela bih predvidjeti povrat na onakav posao kao prije korone, ali sada se mogu samo nadati da ćemo se svi uspjeti održati na površini sa svojim malim salonima i izdržati dok se sve ne vrati na staro – ako to uopće možemo očekivati.

"Izvor: Link"

Kozmetika

Ono što su nekada bile higijenske maske sada su rukavice! Cijena im je narasla tri puta, no to nije jedini izazov kozmetičara

Kada bismo morali izdvojiti samo jedan izazov s kojim su se susreli kozmetički saloni, bilo bi jako teško, no za vrijeme zaključavanja gospodarstva to bi svakako bila nemogućnost rada od kuće. Uredski poslovi mogli su koliko-toliko nastaviti raditi od kuće, određene profesije prebacile su svoje poslovanje putem interneta, dostave su procvjetale, no oni su u potpunosti bili zaključani.

Kada bismo morali izdvojiti jednu pozitivnu stvar koja se dogodila uslijed pandemije za kozmetičare, to bi zasigurno bilo to da ih se više počelo cijeniti. Prisjetimo se samo kako su na samu najavu otključavanja gospodarstva mnogima na brzome biranju upravo bili kozmetičari i zakazivanje termina kod njih.

Kako im je sada? ''Dobro, nemam se pravo žaliti. Svi stalno govore o problemima i izazovima, a ako realno pogledamo, saloni rade bolje nego ikad'', jasno poručuje Antonija Tretinjak, pročelnica kozmetičara, no unatoč tomu ističe da se i dalje susreću s različitim preprekama. Jedna od njih su, ne biste vjerovali, jednokratne rukavice.

''Cijena potrošnog materijala otišla je u nebesa. Ono što su nekada na početku korone bile maske to su sada higijenske rukavice. Ili ih je problem nabaviti ili su cijene tolike da ih neki uvoznici uopće više ne žele nabaviti'', ispričala nam je Tretinjak.

Da je tako, potvrđuje i vlasnica Centra ljepote Lotos Ivana Petrović, koja nam je dala konkretne brojke: ''U onome najgorem momentu korone odmah nakon prvog lockdowna kutiju rukavica koju sam inače plaćala 550 kuna tada sam platila 1800 kuna. Međutim, kada sam razgovarala s drugima, svi su mi objasnili da je to klasičan zakon ponude i potražnje''. Trenutačno se situacija popravila, ali i dalje nije sjajna. Pri usporedbi sa starim cijenama sada su i više nego dvostruko skuplje.

Uz spomenuto, velik izazov kozmetičarima, kao doduše i brojnim drugim profesijama, predstavlja nedostatak radne snage. Nakon što osoba izuči zanat, odradi praksu, nerijetko se događa da otvara vlastiti salon te je teško naći dobrog i, nazovimo, dugotrajnog radnika. Uz to je samo odrađivanje prakse bilo spriječeno uslijed nastave na daljinu.

No povrh svega toga kozmetičarima problem predstavlja rad na crno. Kada se nadležnima žale na takve situacije, oni o tome razmišljaju na način kako postoje neprijavljeni radnici ili oni koji ne fiskaliziraju račune, međutim problem je puno širih razmjera.

''Dosta kolegica koje rade od kuće ne zna napraviti dobru kalkulaciju cijena te nisu ni svjesne koliko rade ispod tržišnog sata'', kaže pročelnica kozmetičara Tretinjak, koju smo odmah potom upitali je li upravo cijena jedan od glavnih faktora pri odabiru klijenata hoće li ići u salon ili k nekome doma. ''Ako ja kao vlasnica salona moram platiti PDV, ljude i svu ovu infrastrukturu koju salon pruža, normalno da ne mogu konkurirati nekom tko će to primjerice napraviti u svojoj kuhinji, ali to je različita vrsta klijentele'', odgovara i dodaje: ''Vi u salonima kupujete cijeli doživljaj - kada dođete da vas netko lijepo dočeka, ponudi kavom, smjesti na uredno, čisto, mirišljavo. To vam je cijeli doživljaj koji vi plaćate na taj način i ukalkuliran je u cijenu.''

Na pitanje može li nam usporediti cijene bilo koje kozmetičke usluge kod nas, drugdje u Europskoj uniji te zemljama u okruženju najprije smo čuli jedno veliko uh, a potom: ''Drastične su razlike. Sigurno smo upola jeftiniji, a od skandinavskih zemalja i više. Meni žene iz Ljubljane dolaze na tretmane, doduše i zbog kvalitete usluge, ali i zbog cijena'', ispričala je pročelnica kozmetičara i ujedno vlasnica kozmetičkog salona De luxe Antonija Tretinjak.

Generalno gledajući, vlasnici kozmetičkih salona uglavnom su mali poduzetnici koju u ukupnom broju poduzetnika zauzimaju polovinu. Po tome se jasno vidi značaj mikropoduzetnika u gospodarstvu Hrvatske, smatra Zoran Pucarić, analitičar i profesor Londonske škola za odnose s javnošću.

''Zanemarimo li na trenutak posljedice dugotrajne COVID krize na ukupno gospodarstvo, a posebno na mikropoduzetnike, tu su i mnogi specifični domaći problemi s kojima se poduzetnici susreću. Zakonodavac i porezna uprava iznimno su kreativni kada treba osmisliti još jedno dodatno izvješće koje treba redovito pripremati i predavati različitim institucijama. Primjerice, bespotrebne evidencije radnog vremena i mnogi drugi obrasci oduzimaju vrijeme poduzetnicima koje bi mogli puno korisnije iskoristiti'', navodi konkretno Pucarić.

Smatra kako nije lako biti poduzetnik u takvoj klimi, no rješenje pronalazi u radu unutar određenog okvira bez intervencija i puno interakcije s državnim tijelima. ''Oni su poduzetnici prvenstveno kako bi mogli realizirati svoje ideje, svoje vizije, kako bi mogli svoje proizvode i usluge ponuditi kupcima i uživati u njihovu zadovoljstvu.'', kaže te zaključuje riječima: ''Svima nam je bolje kada poduzetništvu dobro ide.''

"Izvor: Link"

Kozmetika

UTJEČE LI TURISTIČKA SEZONA NA POSLOVANJE KOZMETIČKIH SALONA U DALMACIJI?

Split je prepun turista što je dobar znak ako se samo sjetimo prošle godine i praznih ulica koje su izgledale gotovo zlokobno. Nije se čuo onaj zvuk kotačića kofera za kojeg mi lokalci kažu da im je najdraži. Ove sezone ga čuju i mogu vam kazati da je teško probiti se kroz horde turista koji su napunili sve restorane i barove i čekaju u redu za sladoled kao da se dijeli besplatno. Da prvi put posjetite Split i doživite ovu gungulu, sigurno biste kazali da je sezona i više nego uspješna. Međutim pandemija i dalje vlada i to se itekako osjeti kad sat kucne ponoć i kada se odjednom svi razbježe jer ništa ne radi, ne služi se piće, nemate ni gdje otići osim možda sjediti na rivi, što većina ljudi radi. Po osobnoj procjeni u ovih nekoliko dana koliko sam u Splitu mogu kazati da je najviše mladih Francuza i Engleza i splitske kale podsjećaju na ulice Barcelone koja im je bila omiljena ljetna destinacija i kroz čiji su centar propjevali brojne večeri. Kakva je platežna moć gostiju i koje su im navike, nisam sigurna. Restorani su puni i nema šanse da dobijete stol ako nemate rezervaciju i ponavljam, radi se o mahom stvarno mladim ljudima u procjeni oko 20 – 28 godina. Koliko ova skupina doprinosi drugim industrijama (osim ugostiteljske) i osjeća li se neki rast pogotovo u segmentu beauty usluga koje su se dosta uzdrmale cijelom situacijom? Na to sam pitanje odlučila potražiti odgovor i to u jednom od najpoznatijih (i najotmjenijih) salona u Splitu.

RE TREAT (Jerolima Kavanjina 1) u svojoj ponudi ima renomiranu kozmetiku Biologique Recherche koju ste sigurno vidjeli na Instagram profilima svake poznate žene od Kim Kardashian do naših influencerica. Radi se o premium tretmanima i premium usluzi koja je nadaleko poznata u Dalmaciji. Razgovarala sam s Leom Roje i upitala je ima li ova sezona, i turizam općenito neke pozitivne utjecaje na njihovo poslovanje i naravno kako su preživjeli onaj najteži dio pandemije. „Turistička sezona svakako promijeni dinamiku našeg poslovanja, ali moram priznati da ne utječe previše na njega u konačnici. Naime, većina naših stalnih klijenata uzme predah i ode na godišnje odmore, a pojave se neka nova lica u salonu. Tako da bih rekla da se osjeti neka promjena ali ne utječe previše na samo poslovanje.” – kazala je Lea.

“Tijekom pandemije smo morali uvesti neke preinake u samo poslovanje."

Sam opseg poslovanja se tijekom ljeta ne mijenja previše, ali se promijenio tijekom pandemije kada je reorganizacija bila nužna: “Tijekom pandemije smo morali uvesti neke preinake u samo poslovanje. Npr. tijekom samog prvog lockdown-a, radili smo dostavu proizvoda našim klijentima, a nakon otvaranja salona poduzeli smo dodatne mjere u smislu dezinfekcije salona te smo malo reorganizirali termine tretmana, kako bi izbjegli da se klijentice susreću u salonu. Na sreću, nismo morali otpuštati nikoga, zahvaljujući potporama i mjerama koje su donesene. Cijelo vrijeme trajanja lockdown-a smo bili dostupni svim svojim klijentima za online prodaju i odgovore na upite u vezi proizvoda, tako da smo po otvaranju nastavili tamo gdje smo stali prije same pandemije i trebalo nam je sve naše stručno osoblje.”

Otkazi se nisu dijelili i zbog pametne reorganizacije i stalnog kruga klijenata salon je uspio ostati na svojoj zasluženoj poziciji. Najveća problematika koja ih je zadesila jest nemogućnost obavljanja usluga za vrijeme lockdwona. Naime brend B.R. je poznat u svijetu po osobnom pristupu svakom klijentu te je u pandemiji nam je najteže palo to što smo jedan period bili onemogućeni pružati usluge našim klijentima u smislu tretmana lica i tijela, te smo bili ograničeni na komunikaciju s klijentima putem maila odnosno Instagrama. Ono po čemu je naš salon poseban a i sam brend Biologique Recherche je taj individualan pa čak i pomalo osoban pristup svakom klijentu i njegovim potrebama, a to je u jeku pandemije bio velik izazov održati na istom nivou kao i inače. Sudeći po našim stalnim klijentima a i onim novim, rekla bih da smo u tome i uspjeli!” – kazala je Lea.

“Tijekom pandemije smo morali uvesti neke preinake u samo poslovanje." Svatko tko radi u beauty industriji i pruža usluge koje znače bliske kontakte s klijentom je itekako osjetio posljedice pandemije i stalnog mijenjanja pravila u tom “novom normalnom”

Jesen će nam doći prije nego što trepnemo i ne želim misliti loše unatoč medijskim najavama koje koketiraju s mogućnošću novih zatvaranja. Svatko tko radi u beauty industriji i pruža usluge koje znače bliske kontakte s klijentom je itekako osjetio posljedice pandemije i stalnog mijenjanja pravila u tom “novom normalnom”. Iako je ova sezona po svemu sudeći dobra (svakako je bolja od prethodne) saloni na obali uglavnom ovise od svoje stalne lokalne klijentele i povremenih sezonaca. Vjeran klijent je najbolji klijent i ako se vodimo tom logikom, svi koji su poslovali dobro prije pandemije bi trebali isplivati iz situacije kao što, po pričanju Lee Roje, i jesu.

"Izvor: Link"

Kozmetika

POSJETILE SMO JEDNU ZAGREBAČKU BEAUTY OAZU KOJA JE SAVRŠENA ZA BIJEG OD SVAKODNEVICE

Uvijek smo u potrazi za novim salonima koji nam mogu pružiti ultimativno beauty iskustvo, zar ne? Ne postoji ništa bolje nego razmaziti svoje tijelo i um uz tretman koji je krojen samo za nas. Srećom, pronašle smo jednu savršenu malu zagrebačku oazu opuštanja, mira i dobrog raspoloženja koja nam može pružiti točno ono što tražimo, a zove se MN Beauty Bar. Filozofija ovog salona je spajanje wellness rituala, anticelulitnih programa za mršavljenje i oblikovanje tijela, te kozmetičkih i estetskih usluga s naglaskom na profesionalni make up. Kao mnoge druge djelatnosti i MN Beauty Bar je osjetio posljedice pandemije koja hara već više od godinu dana. No, to nije značajno utjecalo na njihov način rada i pozitivan duh.

Uz maksimalno snalaženje, online edukacije, savjetovanje te uz pomoć društvenih mreža, MN Beauty Bar je i tijekom pandemije klijentima pružao svojevrsni bijeg od svakodnevice. Kroz jedinstvenu individualiziranu ponudu vrhunskih proizvoda i različitih luksuznih beauty tretmana, opuštenu atmosferu i ugodan ambijent, ovaj salon je savršeno mjesto za opuštanje, relaksaciju i za odmor duha i tijela. U intervjuu s vlasnicom, Marinom Novoselec, doznale smo sve o MN Beauty Baru – uslugama koje pružaju, kako se snalaze tijekom pandemije te koji su najtraženiji tretmani u ovom trenutku.

Možete li nam reći nešto više o svom salonu i o tome koje sve beauty poslastice možemo pronaći kod vas?

MN Beauty Bar je salon u kojem će se klijenti razmaziti i postići harmoniju unutrašnje i vanjske ljepote bez obzira na dob, potrebu ili stil života uz veliku ponudu opuštajućih wellness masaža i luksuznih kozmetičkih tretmana kao što su Skeyndor intenzivni tretmani za njegu lica, dubinsko čišćenje lica, anti-age tretmani pomlađivanja, maderoterapija, anticelulitni tretmani i paketi, wellness masaže i rituali lica i tijela, lash i brow lift tretmani, Ital wax depilacija, egipatska depilacija šećernom pastom i profesionalno šminkanje. Dugogodišnjim radom i stalnim usavršavanjem u struci, trudim se pružiti svojim klijentima najkvalitetniju uslugu, vrhunske profesionalne proizvode te najnovije tehnike i tehnologije na području preparativne i aparativne kozmetike. Moja je misija učiniti klijentima dan ljepšim, tijelo zdravijim i duh sretnijim.

Korona je utjecala na svaki aspekt naših života, pa tako i na poslovanje. Kako ste se vi snašli i prilagodili radu za vrijeme korone?

Budući da oduvijek radim prema najvišim higijenskim standardima, zapravo i nije bilo znatnih promjena u načinu rada. Prema svakom klijentu imam individualni pristup i tu je posebnost MN Beauty Bar salona. Za svakog klijenta imam dovoljno vremena i maksimalno mu se posvećujem. Svaki klijent ima individualni termin koji je rezerviran samo za njega, nema čekanja, nema prisutnosti drugih osoba. Salon je standardno opskrbljen dezinficijensima, maskicama i jednokratnim materijalom i od prvoga dana se pridržavamo danih nam uputa. Dezinfekcija ruku na ulazu u svaki prostor, kao i nošenje maske u zatvorenim prostorima postali su „novo normalno“.

Što vas je sve mučilo tijekom vrhunca pandemije? Koji su bili najveći problemi s kojima ste se susretali?

Najveći problemi su svakako bile otkazane svečanosti (vjenčanja, maturalne večeri i slično), što je automatski rezultiralo i velikim brojem otkazanih termina šminkanja. Bilo je i perioda čestih otkazivanja od strane klijenata radi samoizolacija, što je unosilo strepnju i strah s obzirom na neizvjesnost cjelokupne situacije.

Koliko ste morali biti inovativni vezano za svoje poslovanje?

Kad je pandemija krenula uzlaznom putanjom, cijelo je poslovanje preokrenula u drugačijem smjeru. Doslovno smo preko noći prihvatili online svijet po pitanju prodaje, edukacije i savjetovanja klijenata. Osobno sam se dosta posvetila društvenim mrežama koje su mi bile glavni kontakt s klijentima. Maksimalno sam im bila na raspolaganju telefonski, putem e-maila te putem društvenih mreža radi konzultacija, savjetovanja oko kupovine proizvoda za njegu i održavanje kod kuće.

Jeste li imali dodatne potrebe za korištenjem, primjerice, aplikacija kako biste si olakšali rad za vrijeme pandemije?

Osim aktivnosti na društvenim mrežama (Facebook i Instagram), nisam imala dodatne potrebe za aplikacijama i sličnim metodama u poslovanju.

Što bi vam možda danas moglo olakšati obavljanje vašeg posla?

Svakako bi to bile financijske potpore za proširenje poslovanja, ulaganje u marketing, pojavljivanje u medijima, društvene mreže, praćenje trendova, konstantne edukacije i ulaganje u opremu, kao i odgovornost klijenata i pridržavanje dogovorenih termina.

Jesu li možda postojale neke prednosti poslovanja tijekom korone koje biste voljeli zadržati i u budućnosti?

Prednost je to što su ljudi postali odgovorniji u smislu otkazivanja termina u slučaju bolesti, viroza ili bilo kakvih simptoma. To je nama kao kozmetičarima jako bitno, prvenstveno radi vlastitog zdravlja, kao i zdravlja drugih klijenata. Moramo misliti jedni na druge i izolirati se od opasnosti koliko je to god u našoj moći. Moram pohvaliti sve svoje klijente za strpljenje, toleranciju, disciplinu, odgovornost i savjesnost jer smo zajedničkim snagama i poštivanjem dobivenih smjernica pobijedili i ovu krizu.

Kako predviđate da će izgledati budućnost u poslovanju salona u Hrvatskoj?

Mnogi su shvatili koliko je važno brinuti se o vlastitom licu i tijelu te su ljudi počeli više ulagati u sebe i u svoje zdravlje. Sve je veća potražnja za tretmanima njege i čišćenja lica, masažama kao i anticelulitnim tretmanima. Tegobe s kojima se svakodnevno susrećemo, neovisno o godinama, najčešće su one koje su nastale zbog načina života – pogrbljeno držanje, sjedenje, nedovoljno kretanje ili loš madrac i jastuk. Sve to doprinosi razvoju kroničnih bolova i ukočenosti u vratnoj kralježnici ili leđima. Tako se masaža od davnih vremena prakticira kao terapija za ozdravljenje, kako fizičko tako i ono mentalno ili emocionalno. Pomaže u nizu raznih tegoba, kožu čini mlađom i sjajnijom jer potiče cirkulaciju krvi i limfe pri čemu se štetne tvari izlučuju iz organizma.


"Izvor:
Link"

Kozmetika

Zbog njih uvijek izgledamo vrhunski: Doznali smo s kojim su se izazovima kozmetički saloni susretali tijekom pandemije

Iako nam se čini da je u ovo ljetno doba rezervirati željeni termin u našem najdražem kozmetičkom salonu poput nemoguće misije, u njihovoj struci ne cvjetaju ruže. Vode bitku s brojnim problemima umnoženima koronakrizom ili njezinim posljedicama. Ipak, u svemu tome nisu posustali, a rodile su se i neke nove ideje.

Kako su se nosili s izazovima koji su pred njih bačeni u obliku digitalizacije poslovanja i kako danas gledaju na to, saznali smo u razgovoru s vlasnicima i voditeljima poslovanja kozmetičkih salona Tim studio i Deluxe.

„Godinu dana prije ove pandemije prešli smo na digitalno vođenje knjige narudžbi i na najsuvremeniji računalni program za optimizaciju poslovanja. To se pokazalo kao odličan poslovni potez koji nam je uvelike olakšao vođenje evidencije dolazaka klijenata i omogućio kvalitetnu pripremu u skladu s epidemiološkim mjerama“, rekla nam je Antonija Tretinjak, vlasnica kozmetičkog salona Deluxe.

„Od samih početaka rada imali smo online sustav za rezervaciju termina i većinom smo komunicirali mailom, stoga za to nismo morali kreirati nova rješenja. Novost koju smo uveli tijekom pandemije jest naš loyalty program, odnosno program vjernosti, jer smo htjeli nagraditi naše klijente koji su nam i u ovakvim vremenima pružili podršku“, rekla nam je Iva Božić, voditeljica poslovanja Tim studija.

Svaki salon, bio on kozmetički, pedikerski ili frizerski, bio je dužan i još jest provoditi stroge mjere zaštite svojih klijenata od potencijalne zaraze. Ipak, svaki salon koji drži do visokih higijenskih standarda, kao što su ovi, s time nije imao prevelik problema.

„Srećom, možemo reći da su nas izazovi tijekom pandemije donekle zaobišli, ponajviše kad se radi o održavanju socijalne distance. Oduvijek smo imali odvojene kabine u kojima je svaki klijent sam s našom pedikerkom/maserkom; naše su pedikerke uvijek nosile maske; imamo i vrt/terasu na obje lokacije i tamo klijenti mogu pričekati početak svog termina. Manje je ljudi u prostoru i nastojimo da se ne zadržavaju previše. Pritom nam pomaže i naš online sustav rezervacije termina pa se klijenti samostalno naručuju preko interneta. Morali smo prestati usluživati pića prije tretmana, što nekim klijentima nedostaje te smo morali privremeno zaustaviti organizaciju bilo kakvih evenata (rođendana, djevojačkih druženja/zabava, team buildinga i sl.)“, rekla nam je Iva iz Tim studia.

„Proglašenjem pandemije prilagodili smo poslovanje novim epidemiološkim mjerama, ali kako mi uvijek radimo prema najvišim higijenskim standardima, zapravo i nije bilo znatnih promjena u načinu na koji radimo“, rekla je Antonija iz Deluxe salona.

Tim studio u svojoj ponudi ima usluge masaže, manikure i pedikure, depilacije i njege lica, dok se u ponudi kozmetičkog salona Deluxe osim toga mogu pronaći i popularni tretmani kojima se gube centimetri na mjestima na kojima nam najviše smetaju.

Kako jedno vrijeme nisu bili u mogućnosti raditi, mnogi su bili prisiljeni razmišljati izvan okvira kako bi zadržali postojeće klijente, ali i privukli nove. Tu im je uvelike pomogla digitalizacija. POS uređaji omogućuju im da svoje klijente zaštite od nepotrebnog kontakta s novcem, a samim time i zarazom. Baš zbog toga oni bez kartičnog poslovanja danas ne mogu zamisliti svoj rad.

„Ubrzani način života tjera nas da mu se prilagodimo, a digitalizacija zapravo svima olakšava - nama pružanje, a klijentima korištenje usluge i dobivanje svih potrebnih informacija. Naši su klijenti veoma zadovoljni kada potvrdu narudžbe dobiju na mail, potom i podsjetnik na termin dan ranije. Redovito ažuriramo internetsku stranicu novostima, nudimo različite oblike plaćanja, sve su to detalji koji čine razliku i koji klijente čine zadovoljnima“, rekla nam je Antonija iz salona Deluxe te dodala: „Digitalizacija olakšava poslovanje, posebno u kontekstu sve veće upotrebe kreditnih kartica i transakcijskih plaćanja. Primjerice, kod nas u salonu možete mailom naručiti poklon-bon, potom vam stižu upute za plaćanje, a nakon toga posebno dizajnirani poklon-bon dostavljamo na vaš mail. Hoćete li ga jednostavno proslijediti dalje ili isprintati i osobno pokloniti, to prepuštamo vama. Pandemija je utjecala i na povećanje online kupovine pa smo se i u tome potpuno prilagodili.“

„Nama je digitalizacija omogućila da jednostavnije pratimo rad svojih salona na obje lokacije pomoću softwarea za rezervaciju termina i pohranu klijenata, da imamo bolji uvid u poslovanje, da kreiramo i pratimo klijente u loyalty programu i da smo od ponedjeljka do nedjelje dostupni svojim klijentima za sva njihova pitanja. Našim djelatnicama digitalizacija je omogućila da lakše organiziraju svoje radno vrijeme, samostalno rezerviraju klijenta od kuće i da uvijek imaju evidentiranu problematiku svakog klijenta kako bi se svakome mogle u potpunosti posvetiti“, rekla je Iva iz Tim studija i dodala: „Našim klijentima digitalizacija je omogućila da im na mail stižu podsjetnici dan prije termina o vremenu i lokaciji njihova termina, da rezerviraju ili otkažu termin u bilo koje doba dana, a da nikoga ne moraju zvati ili da moraju paziti na radno vrijeme salona te da svojim mobitelima plaćaju usluge.

Iako su se mnogi susreli s problemom prelaska na digitalno, za ove salone to i nije bio prevelik izazov jer su se digitalizirali čak i prije negoli je cijela pandemija počela. Digitalizacija je zasigurno budućnost i srž svakog poslovanja, posebice u ovim nesigurnim vremenima. Ovi saloni to su davno prepoznali i zbog toga se njihova putanja dobrog poslovanja nije poljuljala čak ni u vrijeme najveće krize.

Kozmetika

OMILJENI ZAGREBAČKI STUDIO ZA NJEGU TIJELA ČIJI SU KLIJENTI ČAK I SLAVNI SPORTAŠI

Pandemija nam je svima utjecala na živote na neki način, no neki obrti i poslodavci u određenim djelatnostima ispaštali su puno više od drugih. Bez obzira na to, svi su na neki način morali pribjegavati nekim novim metodama u svom poslovanju jer komunikacija i način života više nisu bili isti. Bez obzira na to jeste li vlasnik velikog lanca salona, ​​male brijačnice ili ste neovisni stilist za kosu, postoji bezbroj poslovnih ideja koje su, i u najgorim trenucima tijekom pandemije, mogle pomoći privući više klijenata i pružiti još bolju uslugu. Uvijek postoji prostor za rast i poboljšanje, pogotovo uz pružatelje usluga poput A1 koji nudi brojna rješenja po mjeri vašeg posla.

Da sve ima svoje dobre i loše strane, da uvijek postoji prostor za poboljšanje i koliko je važno pružanje besprijekorne usluge klijentima, zna i Ivana Maličić, vlasnica Studija za njegu i održavanje tijela TonusIM. Kako bismo bolje upoznale njezin salon, sve usluge koje pruža te otkrile kako se snalazila dok je pandemija bila na svom vrhuncu i postoje li možda i neke prednosti cijele te situacije, postavile smo Ivani nekoliko pitanja, a detalje možete otkriti u intervjuu u nastavku.

Možete li nam reći nešto više o svom salonu – vašem načinu rada i vrstama usluga koje pružate?

Studio za njegu i održavanje tijela TonusIM otvoren je prije tri godine. Radom i iskustvom u prijašnjim zdravstvenim i sportskim institucijama ohrabrila sam se i odlučila se na pothvat vlastitog posla. Po struci sam fizioterapeut, stoga je glavna djelatnost ovog studija fizioterapija. Uz mene kao vlasnicu rade još dvije djelatnice koje su također fizioterapeuti, a u slobodno vrijeme sportašice. Na prvom mjestu su nam klijenti i njihove potrebe. Naš posao sastoji se od opservacije klijenta, uvida u njegovu dokumentaciju, izrade plana i programa rehabilitacije te edukacije klijenta o aktivnostima tijekom svakodnevnog života. Prisutan je multidisciplinaran način rada.

Usluge koje nudimo od fizikalne terapije su terapija ultrazvukom, elektrostimulacija, kompresivnih drenaža, terapija laserom, fizioterapijskih vježbi ovise o dijagnozi. Uz to nudimo i vježbe istezanja te medicinske i sportske masaže s obzirom na to da imamo dosta klijenata koji su profesionalni te rekreativni sportaši. Kod nas postoje i medicinske masaže za trudnice i male bebe. U usluge koje još nudimo spada i program održavanja i njege tijela, točnije, anticelulitni programi.Tu je maderoterapija, masaža drvenim valjcima raznih oblika, limfna drenaža ili presoterapija, aparat G10 za dubinsko razbijanje celulita te anticelulitna ručna masaža.

Kako ste se snašli i prilagodili radu za vrijeme korone?

Za vrijeme korone poštivali sve mjere nacionalnog stožera te sukladno tome pokušavali normalno raditi. Prilagodba nije bila jednostavna, ali u svrhu očuvanja zdravlja, kako našeg tako i zdravlja klijenata, nismo to vidjeli kao problem, već smo razmatrali kako raditi dalje, biti što profesionalniji i odgovorniji te održavati dalje kvalitetu rada na visokom nivou s obzirom na ograničavajuće uvjete rada. Prvi put smo se susreli s radom pod maskama i s rukavicama, ali izdržali smo,vodio nas je adrenalin i neizvjesnost jer nismo znali što nas čeka već sljedeći dan.

Koliko ste morali biti inovativni vezano za svoje poslovanje?

Što se tiče inovacija vezanih za poslovanje tijekom korone, bilo je zahtjevno u smislu izrade plana terapija te vremenskog ograničenja i distanca koju smo morali držati u odnosu na klijenta. Inovativni smo morali biti utoliko da osmislimo termine u što kraćem periodu s obzirom na veliki broj samoizolacija klijenata. Tu je bio problem kontinuiteta što smo mi nadoknadili s kvalitetom kada bi klijent u konačnici bio u mogućnosti doći.

Jeste li imali dodatne potrebe za, primjerice, aplikacijama? Ako da, kako ste se snašli po tom pitanju?

Nismo imali dodatne potrebe za aplikacijama i sličnim metodama u poslovanju.

Što vas je sve mučilo u doba korone? Koji su vam bili najveći problemi?

Ono što nas je mučilo u toj situaciji je prvenstveno zdravlje nas djelatnika i klijenata radi kojih smo tu. Ostati zdrav bilo je ključno. Drugo što je meni kao vlasnici najviše zadavalo problem je motivacija nas radnika. Kako zadržati kvalitetu rada i cijelog sustava na visokom nivou s obzirom na neizvjesnost cjelokupne situacije. Česta testiranja na COVID-19 unosile su strepnju i strah od iščekivanja rezultata te nastavku rada. Pobijedili smo usprkos svemu. U našem salonu prevladava sportski duh, borbenost i posvećenost poslu – svakoj pojedinoj osobi kao klijentu.

Jesu li možda postojale neke prednosti poslovanja tijekom korone koje biste voljeli zadržati i u budućnosti?

Ono što se dogodilo, a što bi nama mogla biti prednost u ovoj vrsti djelatnosti, je promjena u svijesti ljudi. Mnogi su shvatili koliko je važno brinuti se o svom tijelu da bi fizički i psihički prebrodili situacije poput globalne pandemije. Puno ljudi je radilo od doma, gdje nemaju uvjete rada kao na radnim mjestima gdje su radili prije korone. Ljudi su tada mogli obratiti pažnju na sebe jer nije više bilo onog ritmičkog i užurbanog stila življenja kada ljudi sebe najčešće jednostavno zanemare.

Uz takav način rada ‘od doma’ ljudi su bili fizički narušeni. Javljale su se razne tegobe cijelog tijela te sukladno takvim stanjima bila je veća potreba za našom djelatnošću. Dosta klijenata je bilo na post Covid terapijama, a mi smo u fokusu imali rehabilitaciju segmenta koji je najviše bio zahvaćen koronavirusom. Više i češće su klijenti dolazili te osvijestili da bi briga o samome sebi trebala zapravo biti stil življena. I to smatram najvećom prednosti ove cijele situacije.

Kako predviđate da će izgledati budućnost u poslovanju salona u Hrvatskoj?

Cijela situacija s pandemijom donijela je promjene na cijelom globalnom planu življenja. Samim time bilo je promjena i u salonima za njegu i održavanju tijela. Vjerujem u budućnost ove djelatnosti kao sustavno održavanje tijela za stil života kojima živimo jer čovjek je stvoren za pokret, samo što se mi svi često zanesemo i zanemarimo svoje tijelo i onda liječimo posljedice umjesto da se bavimo prevencijom održavanjem fizičkog stanja. Jednostavno moramo biti fizički dobro da bismo psihički mogli pratiti ovaj ritam života – i obrnuto. Ako tako posložimo prioritete u životu nema straha za budućnost ove djelatnosti.

"Izvor: Link"

Kozmetika

KAKO SU HRVATSKI BEAUTY SALONI PREŽIVJELI PANDEMIJU?

Pandemija i kriza su dvije riječi koje su obilježile čak dvije godine za nama. Kažem dvije jer ne možemo tvrditi da je prvih 6 mjeseci ove godine proteklo u nekom najpozitivnijem gospodarskom tonu, a kako stvari stoje, oporavak će trajati još dugo, pod uvjetom da nas jesen ne dočeka s novim restrikcijama. Moguće je da vam ovo zvuči tmurno, ali u svemu uvijek treba ostati realan, koliko je moguće hladne glave i upaljenih lampica za preživljavanje jer brojni poduzetnici rade upravo to – nastoje očuvati ono što su godinama strpljivo gradili i što je dovedeno u opasnost višom silom.

Situacija u kojoj smo se svi zatekli ostavila je posljedice na mnoge branše. Pisali smo o tome koliko je nastradala event industrija i sve vezano uz nju. I nije stvar toga da netko tamo ne može organizirati event ili pjevati pred ljudima kako su to Facebook komentatori „stručno“ ocijenili. Uz agencije, tu je bezbroj malih dobavljača kojima su eventi core biznis i koji zatvaraju svoja vrata jer nemaju mogućnost obavljati svoju glavnu djelatnost.

Uz event industriju, velik dio tereta su preuzeli i kozmetički saloni i saloni uljepšavanja. Bliski kontakt s klijentom, branša koja nije bila od nužnosti za vrijeme najvećeg vala pandemije, činjenica da se žene nisu previše sređivale jer gdje će pobogu itko otići kada smo svi bili u četiri zida u panici života? Ništa nije išlo na ruku ovom sektoru. Znam za brojne salone koji su morali zatvoriti svoja vrata iako su u normalno vrijeme radili solidno. Mnogi su morali otpustiti ljude unatoč poticajima, napustiti prostore u kojima su bili i čekati neka bolja vremena. Moje dvije sugovornice srećom nisu prošle kalvariju, ali su pandemiju itekako osjetile iako se radi o dva salona koji važe za najbolje u svojim područjima.

MANOS

Salon Manos (Medvedgradska 8) iza kojeg stoji Ivana Kovačić je prva adresa brojnim poznatim Hrvaticama kada govorimo o pedikuri i manikuri i mjesto na kojem ćete teško dobiti termin ako samo „naletite“ ili zovete u zadnji trenutak. Ivana mi je kazala da srećom nije morala otpuštati radnike, ali da je razdoblje bilo poprilično izazovno: „Bilo je jako teško organizirati posao za vrijeme pandemije, a najteže je bilo što nije bilo točno jasno u medijima koje se točno mjere zahtijevaju od poduzetnika. Svakim danom su bile drugačije mjere. Zahvalni smo što salon Manos ima popriličnu kvadraturu pa nije bilo potrebe za smanjenjem radnih mjesta jer su sve radne jedinice salona i više nego dovoljne distance.“ – kazala je.

"NITKO NIJE BIO SPREMAN NA POSLJEDICE OVAKVE PANDEMIJE OGROMNIH RAZMJERA"

Na pitanje koliko su brzo uspjeli reagirati na novonastalu situaciju kazala je da je organizacija u tim čudnim vremenima popriličan izazov: „Nitko nije bio spreman na posljedice ovakve pandemije ogromnih razmjera i nikada se čovjek ne može dovoljno brzo organizirati i pripremiti na nešto što nam je svima dosad bilo potpuno nepoznato, a još i k tome nitko ne zna dugoročne posljedice.“ Izazov s kojim se sada suočavaju jest zadržavanje klijenata i ponovno stjecanje tog bezbrižnog osjećaja koji su uvijek imali u salonu: „Izazov s kojima se sada suočavamo je kako zadržati svaku klijenticu i ponovno izgraditi krug zadovoljnih klijenata, ali i stalna strepnja da se ne ponovi slično i ne dođe do novog lockdowna.”.

MANUELA PICARD

Manuela Picard je lanac salona s tri atraktivne lokacije (Centar Cvjetni, Avenue Mall, Gajeva 8) i ujedno prvim profesionalnim brow barom u Hrvatskoj. Poduzetna i ambiciozna Manuela je uvijek bila jedna od najuspješnijih dama u svom poslu koja je stalno širila poslovanje i na naše tržište uvodila neke nove usluge i brendove. Nju je pandemija također zatekla, uz potres koji je devastirao centar Zagreba: “Potpuno smo morali reorganizirati apsolutno sve, zbog covida, ali i zbog potresa gdje sam pretrpjela veće štete u jednom od mojih salona. Sada radimo većim kapacitetom, jer nam se otvorila dodatna mogućnost da otvorimo još jedan salon, a i zapravo smo morali preseliti u veće prostore zbog broja klijenata koji su mogli boraviti u određenoj kvadraturi. Sve je to bilo jedna velika lančana reakcija koja je na kraju ipak dobro završila.” – kazala je.

"POTPUNO SMO MORALI REORGANIZIRATI APSOLUTNO SVE"

Tek sad nakon godine i pol dana posao u njenim salonima se donekle vraća u normalu, a tijekom najžešćeg vala pandemije je bilo poprilično teško: „Zabrana rada čak nije bila ni najteža stvar. Najgora stvar su bili mediji koji su neprestano objavljivali velike brojke i prijetnje od novih „valova“ i zatvaranja i time su zapravo nanijeli veću štetu uslužnoj djelatnosti tim zastrašivanjem ljudi. Meni je to bio veći problem od samog lockdowna.“. Što se trenutnih izazova tiče, Manuela kaže da ih nema. Izazov je da sve ostane kako je sada: „Mislim da je trenutno svima već dosta negativne propagande i da se trebamo okrenuti pozitivi i povećanju poslovanja bez zastrašivanja ljudi s novim zatvaranjima i sličnim pričama.“ – kazala je.

"Izvor: Link"