Cvjećarnice

Poznata cvjećarnica radila buket i za bivšu predsjednicu: „Ljudi su bili oduševljeni, svi su htjeli taj buket“

Prema svakoj mušteriji morate se odnositi s istom dozom poštovanja i ljubavi“ – poručuje Zagorka Kičin iz cvjećarnice La Marco

Vi ste radili buket za bivšu predsjednicu? – Pa, nije baš zgodno da o tome govorimo, ne volimo se sami hvaliti. To trebaju reći naši klijenti, a ne mi. Tako je nekako započeo poprilično ugodan razgovor s gospođom Zagorkom Kičin iz cvjećarnice La Marco u Martićevoj ulici. Iza njih je bogata, 24 godine duga karijera ukrašavanja grada, događaja, ali i života svojih mušterija.

- Prema svakoj mušteriji morate se odnositi s istom dozom poštovanja i ljubavi, jer ako jednom iznevjerite nečije povjerenje, više vam se neće vratiti u cvjećarnicu – kaže nam gospođa Kičin. Iako ne voli sama o svojim rezultatima i uspjesima, nekako smo ju nagovorili da nam kaže nešto više o buketu za bivšu predsjednicu.

„Dajte i meni buket kao za predsjednicu“

- Isprva nismo imali pojma da taj buket ide bivšoj predsjednici, tek kad smo ga napravili bio je toliko lijep da nam je rečeno da će se upravo on dodijeliti predsjednici na njezinom odlasku. Budući da je izgledom privukao pažnju, nije trebalo dugo da nam počnu dolaziti mušterije i govoriti „joj, dajte i meni onaj buket kao za predsjednicu, znate?“ – kroz smijeh nam prepričava Kičin.

Zanimljiva je činjenica da se jedna cvjećarnica tako razglasila, pa smo gospođu Kičin pitali koji je recept za uspjeh?

- Nema tu neke tajne. Morate raditi pažljivo ono što radite, tome se posvetiti. Morate se potruditi da taj buket koji izrađujete doista izgleda lijepo, što zahtjeva trud i plemenit rad. Važno je i da su cijene pristupačne, a možda i najvažnije je da nikad ne iznevjerite svoju mušteriju. Tada se mušterije i vraćaju.– otkriva nam Kičin. Kako tvrdi, mnogi se brzopleto upuste u takvo poslovanje, misleći da će nešto napraviti bez mnogo truda.

- To tako ne ide. Uvijek morate smišljati nešto novo i kreativno i nešto novo, neviđeno. Ne smijete pustiti vaše mušterije da razbijaju glavu o tome što i kako, već sami morate biti u mogućnosti ponuditi neko kreativno rješenje.

Za dobar buket ustaju i u 5 ujutro

Govoreći o kreativnim rješenjima, pitali smo gospođu Kičin kako uopće nastaje kreativni buket. Kaže, nije to ni malo lak zadatak.

- Sve počinje od jutarnje kupovine. Svakog jutra ustajemo u 5 sati. Zatim, odlazimo na tržnicu po cvijeće. Nakon toga potrebno je to cvijeće malo očistiti i urediti, na što potrošimo minimalno sat do dva. Nakon što uredimo cvijeće, počinje se slagati buket. O tome kakav je buket, naravno, ovisi koja je vrsta cvijeća. Svi misle „joj, vama je divno, vi radite s cvijećem“, no pritom svi vide samo ono što iz cvjećarnice izađe, a ne cijeli proces – pojašnjava nam Kičin. Dodaje kako je za uspješno poslovanje važno i da buketi budu personalizirani.

- Kad nam dođe primjerice mladenka, ona uvijek ima neku svoju viziju odgovarajućeg buketa. No, mi pogledamo kako ona izgleda. Njenu kosu, lice, građu, ali i vjenčanicu. Prema svemu tome, izrađujemo neke svoje vlastite sugestije. Trudimo se da to ne bude nešto što je mladenka vidjela od nekog, već da ima svoj, vlastiti, unikatan aranžman. U pravilu, sve do sada mladenke su odlazile zadovoljne – pojašnjava Kičin. Zanimalo nas je kako znati je li cvijeće kvalitetno i koje je pogodno za pojedinu prigodu. Kičin tvrdi, tu nema nekog posebnog recepta.

- To ovisi o nama, cvjećarima. Svaki je cvijet lijep na svoj način, no najvažnije je da cvijeće ne bude staro. To može prepoznati netko tko se razumije u cvijeće. Postoji mogućnost da u cvjećarnici prevare mušteriju, ali mogu jednom – nakon toga, teško da će im se ikad više vratiti. Kao što sam rekla, u ovom poslu ključno je povjerenje koje se mora godinama graditi s klijentima. – Zaključuje.

„Nismo mogli odustati kad je bilo teško zbog ljudi“

Kao i sve druge djelatnosti, i cvjećarnicu La Marco zatekla je situacija s korona virusom. Zagorka Kičin priznaje da je bilo teško, ali nije joj palo na pamet da odustane.

- Prođe to kroz glavu, ali morate nastaviti dalje. Razmišljajući, shvatite da vas uveseljava posao koji radite, jer nema veće sreće nego kad nekoga svojim buketom usrećite. Zato nismo mogli odustati od poslovanja. Ni zbog nas, a ni zbog ljudi. Uostalom, što? Da sjedimo doma? Pa mora se nešto raditi – kroz smijeh govori Kičin.

U tom periodu uvelike su im pomogli poticaji iz Vlade.

- Činjenica je da smo mi i dalje morali plaćati struju, vodu i ostale troškove, ali smo barem bili mirni znajući da će naši radnici imati svoj prihod, tako da, definitivno – poticaji Vlade su nam pomogli – priznaje Kičin. Iako se smanjio broj vjenčanja, Kičin kaže da je formula strpljenje.

- Ne možemo tugovati. Postepeno se vraćamo u svoje staro poslovanje, iako se osjeti da je sada toga znatno manje, ali potrebno je strpljenje. Ne možete očekivati rezultate preko noći – ističe.

Da se trud, upornost i posvećenost dakako isplate govore rezultati ove cvjećarnice. Njihove dekoracije krasile su Trg Bana Jelaćića, Kazalište komedija, ali i važne manifestacije poput primjerice 50. godišnjice Zagrebačke filharmonije. Sve njihove dekoracije možete pogledati ovdje. Kako je gospođa Zagorka Kičin skromno započela naš razgovor, tako ga je skromno, ali mudro i zaključila savjetom za sve poduzetnike.

- Imajte strpljenja. Sve ostalo će doći na svoje. Ništa se ne može preko noći – poručuje.

Modernom tehnologijom A1 uvelike olakšava poslovanje

A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova moderna tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima.

"Izvor: Link"

Cvjećarnice

Cvjećarima će trebati mnogo pomoći da vrate promet koji im je pandemija narušila

Većina cvjećara još se nije oporavila od negativnog utjecaja pandemije na tržište. Prodaja cvijeća drastično je pala, a vlasnici cvjećarnica rade sve kako bi ostali u poslu. Upravo zato svaka je pomoć dobrodošla

Cvijeće i cvjetne aranžmane prije pandemije kupovali smo često, no lockdown i loša financijska situacija mnoge su cvjećare doveli do ruba očaja. U potrazi za novim poslovnim rješenjima ipak se polako trude stati na noge.

Sad im preostaje jedino nada da će na jesen imati posla s aranžiranjem zvjezdana, maćuhica, fuksija i žednjaka, a ne s prekidom poslovanja. Upravo su zatvorena vrata ono od čega cvjećari najviše strahuju jer je prethodna situacija mnoge od njih dovela do kolapsa, a oni koji su opstali naporno rade kako bi ostvarili profit.

Pomoć u prodaji

S obzirom na to da cvjećarima već neko vrijeme ne cvatu ruže, nije tajna da bi im svaka pomoć dobro došla. Tako je A1 Hrvatska kreirao ponudu kompletnog blagajničkog rješenja pod nazivom Fiskal1. Cilj ponude je omogućiti poduzetnicima fiskalizaciju nove generacije, koja uključuje blagajnu i printer u jednom.

Fiskal1 pokazat će se kao pouzdan partner s kojim nije moguće pogriješiti. Prilagođava se specifičnim potrebama poslovanja, a njegovo intuitivno i jednostavno sučelje vrlo brzo će naučiti koristiti svaki cvjećar. Preko uređaja je moguće pratiti i stanje skladišta te zalihu cvijeća i materijala potrebnih za rad u cvjećarnici. Vlasnicima će ova opcija olakšati sastavljanje narudžbi.

Unapređenje poslovanja

Za prva tri obračunska razdoblja licenciju Fiskal1 moguće je koristiti besplatno. Nakon početnog razdoblja korištenja možete odabrati između više opcija plaćanja, ovisno o tome koliko je vaša cvjećarnica otvorena tijekom godine. A1 je ponudio mogućnosti plaćanja za godišnju ili mjesečnu licenciju, uz opciju sezonskog mirovanja.

Ovisno o tome koristi li poduzetnik uređaj na stolu ili ga nosi sa sobom, može birati između prijenosnih ili komfornih stolnih uređaja većeg ekrana. Od dodataka, na raspolaganju u A1 ponudi stoje vam i ladica za novac te skener. Ovom ponudom A1 želi podržati cvjećare u oporavku te rastu i razvoju njihova poslovanja.

Više o ponudi Fiskal1 saznajte ovdje.

"Izvor: Link"

Cvjećarnice

HRVATSKI STUDIO KOJI IZRAĐUJE DIVNE VJENČANE BUKETE

Cvjećarnica Ružica obiteljski je posao is Splita koji je svoju cvjetnu priču započeo još davne 1989. Od tada do danas postao je nezaobilazno mjesto za sve one koji traže cvijeće kako bi njima upriličili svoje prigode ili pak iznenadili drage im osobe. Od tada do danas, kažu nam, u poslovanju se promijenilo mnogo toga, a moderno vrijeme nosi i neke svoje potrebe kao što su digitalizacija, fiskalizacija i općenito internetska prisutnost. U ovoj cvjećarnici tome su se dobro prilagodili, a otkrili su nam i neke trikove uz koje im je to prošlo poprilično bezbolno. Razgovarali smo sa Sofijom Cikotić, koja danas vodi cvjećarnu, a koja je ljubav prema tome naslijedila od majke Ružice, koja je cvjećarnicu i otvorila.

Od kuda ljubav prema cvijeću i kako je započela priča cvjetnog studija Ružica?

Naša cvjećarnica započela je s radom još 1989. godine kada ju je otvorila moja mama Ružica po kojoj cvjećarna i nosi ime. Nakon što je ona otišla u mirovinu, prije nekih desetak godina, ja sam je naslijedila i nastavila s radom. Ona je oduvijek znala da se želi baviti cvijećem, a uz nju, ja sam uz cvijeće i odrasla. Onda sam ja pomagala njoj, a danas uskoči i ona meni. Njezini savjeti još uvijek dobro dođu.

Koliko se poslovanje promijenilo od trenutka kada ste cvjetni studio otvorili pa do danas?

Poslovanje nam se puno promijenilo od onda do danas. Prije bi otišli u nečije polje tko se bavio uzgojem cvijeća i tamo bi kupovali, jer tada se puno vise sadilo i kupovalo domaće ili bi otišli u neku veleprodaju. Danas nam uglavnom kombiji dolaze ispred cvjećarnice, neku robu biramo preko interneta i tamo u proljeće obilazimo još par domaćih proizvođača.

Kakve su navike kupaca? Naručuje li se više preko interneta pa je li zato potrebna digitalizacija u vašem poslovanju?

Rad s mušterijama se također puno promijenio. Mi imamo puno stalnih mušterija, neke još i od kako smo otvorili. One nas nazovu i naruče s punim povjerenjem jer već poznaju naš rad ili dođu do nas kako bi uživo vidjeli cvijeće i izabrali sto im se sviđa. Dio mušterija nas nađe preko google lokacije jer smo do nedavno bili jedina cvjećarnica u samom centru grada, a ostale i one nove dobivamo zahvaljujući društvenim mrežama gdje redovito objavljujemo fotografije naših radova. Puno ljudi se sviđa naše cvijeće, pa nas kontaktiraju putem Instagrama, messengera, WhatsAppa, e-maila, Vibera…. Danas smo mušterijama dostupni na puno više načina nego prije i skoro u svakom trenutku.

Je li pandemija i lockdown utjecao na promjene, s obzirom na to da niste mogli biti fizički otvoreni?

Pandemija i lockdown svakako su utjecali na naše poslovanje. U samom početku ljudi se nisu niti družili, pa nisu ni uzimali cvijeće, ni za rođendane, ni posjete… Sprovodi su bili zabranjeni, a o vjenčanjima da i ne govorim. Puno ih se otkazalo, odgodilo ili su se čak mladenci odlučili na skromni buketić i otišli samo kod matičara. Svaki dogovoreni pir veliki je stres i nama i mladencima jer skoro do samog dana vjenčanja ne znamo hoće li se održati ili ne.

Što bi vam možda danas moglo olakšati obavljanje vašeg posla?

Ono što bi nam moglo olakšati poslovanje je da nas puste da normalno radimo i da možemo planirati bez straha i vjenčanja i Božić i ostale praznike i proslave.

Koja rješenja ste pronašli u ponudi A1 Hrvatska, a koja su vam olakšala poslovanje?

Za A1 Hrvatska sam se odlučila jer sam bila nezadovoljna uslugama prošlog operatera, pa sam se raspitala i na preporuku došla do A1 Hrvatska. Bitno mi je, kao i svim obrtnicima i poduzećima, da imam stabilnu internetsku mrežu i jak signal gdje se nalazim, te kvalitetnu korisničku uslugu. Do sada mi je A1 Hrvatska dobio sve pluseve na check listi.

Osim ovih beneficija Sofija napominje kako joj je od velike važnosti i A1 opcija FISKAL – fiskalizacija nove generacije koja je najbolji izbor za cvjećarnice i cvjetne studije zbog svoje jednostavnosti korištenja. Može se birati između prijenosnih i komfornih stolnih uređaja većeg ekrana, ovisno o tome želite li ga nositi sa sobom na teren ili ne. Uz opciju sezonskog mirovanja licenci ovo je super opcija i za one kojima fiskalizacija nije potrebna cijele godine. U ponudi A1 Hrvatska postoji i opcija blagajne i printera u jednom u kojoj su prva tri mjeseca bez naknade- Sve informacije o ovoj, ali i ostalim A1 uslugama potražite ovdje.

"Izvor: Link"

Cvjećarnice

Pred njima su sada izazovi koje prije dvije godine nisu mogli ni zamisliti. Što učiniti za spas?

Hrabro podnose udarce koje im zadaje pandemija, bore se i ne odustaju. Budućnost je za njih i dalje neizvjesna jer nitko ne zna što donosi jesen, no cvjećari otkrivaju što bi im moglo pomoći da ostanu na životu

Posao cvjećara iznimno je sezonski i mijenja se češće od godišnjih doba. Kreće se od adventskih vijenaca i blagdanskih stolnih aranžmana, preko mirisnih narcisa i zumbula koji stižu s proljećem, pa sve do romantičnih božura, tulipana i šeboja – najljepših pratnji svibanjskih i lipanjskih vjenčanja. Cvjećari su se definitivno naviknuli na promjene, pa tako i na prilagodbe, ali pandemija koronavirusa pred njih je postavila izazove koje nisu mogli ni zamisliti. Naime, globalna industrija rezanog cvijeća, koja se procjenjuje na oko 8,5 milijardi dolara godišnje, velikim dijelom ovisi o industriji evenata i njezinim velikim narudžbama, a budući da su vjenčanja, proslave i razni korporativni ugovori otkazani ili znatno smanjeni, velik dio ovog biznisa je nestao. Upravo kao i fizički dolazak kupaca u cvjećarnice, u kojima su cvijeće mogli pogledati, omirisati i izabrati na licu mjesta.

Neka nada procvjeta!

U Nizozemskoj, europskoj prijestolnici cvjetne industrije, posljedice pandemije osjetile su se odmah. Izvoz je gotovo zaustavljen, a želje i mogućnosti kupaca da kupuju cvijeće nikad nisu bile manje. Tijekom prvih šest mjeseci prodaja je drastično pala, a dobavljači su bili prisiljeni baciti gotovo 85 posto svojeg cvijeća. Kao odgovor na novonastalu situaciju, Flower Council of Holland – nezavisna zaklada čiji je zadatak promocija cvijeća među europskim potrošačima, kreirala je na društvenim mrežama kampanju Let Hope Bloom (Neka nada procvjeta). Kampanja je ubrzo postala viralna, a vidjeli su je milijuni ljudi diljem svijeta. Kako bi spasili cvijeće od kanti za smeće, na suradnju su pozvali cvjećare te su s njima osmislili pokret Zajedno protiv samoće. Kampanja je osigurala 150.000 cvjetnih buketa koji su podijeljeni starijim sugrađanima – njih su razveselili, a biznis je oživio.

A kako je kod nas?

Korona nam je uzela sve – tako će otprilike svoje poslovanje u proteklih godinu i pol sumirati čak 90 posto hrvatskih cvjećara. Iako su, u odnosu na prve mjesece pandemije, mjere znatno popustile pa su se na mala vrata vratila ljetna vjenčanja i sramežljivi eventi, budućnost je za njih i dalje neizvjesna. Nitko ne zna što, unatoč procjepljivanju, donosi jesen, a praksa pokazuje da je upravo spomenuta industrija evenata i zabave prva na udaru ako dođe do ponovnog zaoštravanja mjera. Iako su mnoge europske i svjetske cvjećarnice poslovanje preselile online, kod nas to jednostavno ne funkcionira, kažu domaći cvjećari. Naime, većina kupaca cvijeće prije kupnje želi vidjeti uživo, a i oni sami svjesni su da prodaju izuzetno delikatan proizvod koji loše podnosi pakiranje u kutije, transport, prevrtanje i nepažljivo rukovanje. U razgovoru s nekima od njih doznali smo koje bi im mjere pomogle i ublažile težak udarac koji je doživjelo njihovo poslovanje.

Snižavanje nabavne cijene

Nabavna cijena danas je, kaže nam Rafaela Petrinić, vlasnica cvjećarskog obrta Poppy – naprosto previsoka. - Rijetko si tko može priuštiti buket od 300 ili 400 kuna, a meni je posve neisplativo spuštati cijenu. Cvijeće nije nešto bez čega se ne može i ja sam toga itekako svjesna. Ono je svojevrsni luksuz, upravo kao skupi nakit. No čak i ljudi koji ga smatraju suvišnim troškom ipak ga kupuju kad žele izraziti zahvalnost, privrženost ili ljubav. Za to je cvijeće uvijek prvi izbor i ništa se drugo s njime ne može mjeriti. S njom se slaže i Ivana Završki iz zagrebačke cvjećarnice Marijan, koja ističe kako problem vidi u veleprodaji cvijeća, u koju može ući svatko i cvijeće kupiti po jednakoj cijeni kao cvjećari.

- Naravno da onda nećete doći k meni i platiti maloprodajnu cijenu - objašnjava Ivana.

Pomoć u promociji

Osim povoljnijeg najma, dodatnu pomoć sugovornice vide i u promociji koja bi im pomogla u popularizaciji cvijeća. - Grad bi mogao pomoći u promociji cvijeća, koje je zaista moguće vezati za svaki događaj, obljetnicu, manifestaciju ili proslavu. Kao primjer nam mogu poslužiti i susjedne zemlje u kojima cvijeću posvećuju zasebne manifestacije. Sve bi to bile prilike za popularizaciju cvijeća, za osvješćivanje njegovog pozitivnog djelovanja na naš život, a nama bi to bila i sjajna prilika za prodaju i zaradu - zaključuje Ivana Završki. Obje cvjećarke velike nade polažu u normalizaciju situacije s koronavirusom. - Vjerujemo da će se ljudi u sljedećem razdoblju u većem broju odlučiti na cijepljenje i da se epidemiološke mjere neće dodatno pooštravati. Jer kad se ljudi druže, i mi imamo posla!

Želimo vas podržati u rastu i razvoju vašeg poslovanja i zato kompletna poslovna rješenja za vaš ne-tako-mali biznis potražite na pravome mjestu. A1 - tehnologija po mjeri vašeg posla!

"Izvor: Link"

Cvjećarnice

KREATIVNI DUO IZ VUKOVARA KOJI NAŠE IDEJE PRETVARA U PREDIVNU STVARNOST

Nikada nije kasno da se u životu počnete baviti onim što volite, a sjajna priča Cvjetnog studija Čarolija iz Vukovara može vam biti inspiracija. Kako odlučiti pokrenuti poslovanje i pretvoriti hobi u posao i pritom se odhrvati svim problemima koje je sa sobom donjela pandemija, saznali smo u zanimljivom razgovoru s vlasnicama studija.

Kako je počela priča cvjetnog studija Čarolija?

Mi smo Dijana Panić-Klajić i Mirjana Kopf. Suvlasnice Cvjetnog studija Čarolija iz Vukovara. Možemo slobodno reći da je naša priča započela iz čiste želje i ljubavi prema aranžiranju, dekoriranju i stvaranju nečeg novog. Iskustva nismo imale. Naša priča je pomalo luckasta. Nas smo dvije suvlasnice ovog obrta. Niti jedna nije školovana u tom smjeru. Dijana je po struci trgovac, a ja (Mirjana) sam inženjer prometa. Tako da je ovo bio popriličan iskorak u nešto novo. Interes oko aranžiranja i dekoriranja prati nas cijelog života, ali uvijek je to bio hobi. Tek nakon što smo se upoznale i uvidjele da imamo podjednak interes i ljubav prema cvijeću došle smo na ideju da nešto novo i drugačije otvorimo i u našem Vukovaru. Vođene tom željom prvo smo završile tečaj za cvjećara/aranžera i položile potrebne ispite u Obrtničkoj komori. Nakon toga uslijedila je potraga za poslovnim prostorom i tu su se dalje nekako kockice same posložile. Postojimo već dvije godine te smo nakon prve godine poslovanja zaposlile i našu djelatnicu Natašu. Naši dragi Vukovarci su nas s radošću prihvatili jer slične stvari osim aranžiranja cvijeća (slatki poklon paketi, aranžirani plišanci za naše najmlađe, aranžiranje poklona i slično) ne radi nitko u okolici.

 

Što vas je sve mučilo tijekom vrhunca pandemije? Koji su bili najveći problemi s kojima ste se susretali?

Naš najveći problem je bio taj što kao i svi nismo mogli raditi, a posla je bilo i tražili su nas. Tu je možda bila najviše i izražena potražnja za dostavom. Ljudi se nisu mogli posjećivati, ali poslati nekome dostavu cvijeća za rođendan, godišnjicu ili slično je ljudima puno značilo. Čim smo imali mogućnost ponovno raditi osjetilo se da imamo popriličan pad prometa no to se kroz koji mjesec malo stabiliziralo.

Koliko ste morali biti inovativni vezano za svoje poslovanje?

S obzirom na to da ni jedna od nas nije klasičan tip, mogu reći da nam i nije puno trebalo. To često postane jasno svima koji nas posjete. Prvo čime smo se vodile i pri uređenju interijera našeg studija je bilo da to ne može biti nešto klasično i nezanimljivo. Zato nam i često ljudi dođu u studio samo kako bi s vremena na vrijeme pogledali kako smo ga ovaj put preokrenuli i što novo ima. Zaista imamo puno ideja koje svakodnevno isplivavaju na površinu. Najveći problem kojeg imamo je vrijeme. Njega nikad nemamo dovoljno za sve ono što bi željele napraviti na poslovnom planu. Tu dolazi do izražaja i to da je meni (Mirjani) to drugi posao te onda svoje popodnevne sate jedino mogu posvetiti cvjećarstvu.

Jeste li imali dodatne potrebe za korištenjem, primjerice, aplikacija kako biste si olakšali rad za vrijeme pandemije?

Naš posao je tako formiran da mi sve svojim rukama moramo odraditi i onda nam takve stvari jednostavno ne pomažu. Osim društvenih mreža na kojima imamo profile te nas ljudi tamo najčešće i kontaktiraju. Tamo također mogu pogledati i naše radove što nam olakšava komunikaciju i sami tijek narudžbe. Više puta smo već razgovarale da bi nam trebala nekakva aplikacija u obliku umreženog kalendara jer kad dođe gužva (većinom vikendi) sve tri zaprimamo narudžbe i s Facebook stranice, Instagrama, privatnih, a i sa službenog mobitela. Tada zna nastati kaos, ali sve to za sada uspješno odrađujemo. Ono što nam uvelike olakšava posao je usluga fiskal od A1 Hrvatska bez koje ne bismo mogli izdavati račune.

Što bi vam možda danas moglo olakšati obavljanje vašeg posla?

Iskreno, najviše bi voljele kada bi bile u mogućnosti zaposliti još jednu osobu. Posla stvarno ima i nije nam nepoznanica do ranih jutarnjih sati ostati u radnji i pripremati vjenčane dekoracije. Tako da bi nam još jedan par ruku to sigurno olakšao. Također uz to s obzirom na to da se mi ne bavimo samo cvjetnim dekoracijama, od velike pomoći bi nam bili i neki strojevi poput rezača i slično. No i to ćemo u budućnosti vjerujem uspješno riješiti.

Jesu li možda postojale neke prednosti poslovanja tijekom korone koje biste voljeli zadržati i u budućnosti?

Jedina dobra stvar je što su se naši kupci donekle naviknuli da sve što žele kod nas kupiti naruče na vrijeme te se tako ne stvara gužva jer smo prostorom ograničeni.

Koji su vam planovi za budućnost?

Proširenje naše djelatnosti, usavršavanje i daljnje edukacije na koje na žalost nismo mogli ići radi epidemije te zapošljavanje još jedne osobe

Osim usavršavanja i edukacija, iznimno je važno olakšati si poslovanje na sve moguće načine, a digitalizacija nam to u ovom trenutku omogućuje. A1 Hrvatska nudi različite mogućnosti za sve poslovne objekte, a na vamaje samo da odaberete onu koja najviše odgovara vašem poslovanju.

"Izvor: Link"

Cvjećarnice

Cvjećari u problemima: Što kad promet padne i više od 50%?

Blijedo ružičasti božuri za vjenčani buketić, bijeli tulipani za ručak kod mame, buket crvenih ruža za ljubavnicu. Sve je to jedinstveni jezik cvijeća, koji je (privremeno) utihnuo i ne zna se kad će se ponovno javiti
 

U cvijeću leži tiha snaga. Ono donosi utjehu, popravlja raspoloženje i uljepšava domove. Njime izražavamo zahvalnost, privrženost i ljubav. Nezaobilazni je pratitelj sretnih i onih manje sretnih događaja. Rođendani, Valentinovo, blagdani, vjenčanja, zaruke, rođenje djeteta, godišnjice, promocije i pogrebi nezamislivi su bez cvijeća. Njegov jezik razumiju svi, a njegova je simbolika slikovita i kreativna.

Umjesto cvijeća - kvasac i WC papir

No početkom pandemije koronavirusa u ožujku 2020., kad je cijeli svijet otišao u lockdown, cvjećari su morali zatvoriti vrata, a kupci su umjesto rascvjetalih ranunkula ipak birali kvasac i brašno, a umjesto delikatnih frezija - toalet papir. Zabranjena su bila sva okupljanja, čak i obiteljska, pa i pogrebi, te su tako (privremeno) nestale i uobičajene cvjetne prigode.

Kao rezultat takvih kretanja europsko tržište rezanog cvijeća zabilježilo je golem gubitak od čak milijardu eura u prvih šest tjedana zatvaranja, izvijestio je Union Fleurs, međunarodna udruga trgovaca cvijećem. Rijetko tko je u ovoj industriji ostao pošteđen – od malenih uzgajivača i farmera u Africi i Nizozemskoj pa sve do ekskluzivnih cvjećara u Parizu i Londonu.

Muke i za domaće cvjećare

U tom nesretnom lancu svoju kariku ima i vlasnica cvjećarskog obrta Poppy, Rafaela Petrinić. Njezin je posao, kao uostalom i onaj mnogih njezinih kolega i kolegica, usko vezan za evente i događanja na kojima se okuplja veći broj ljudi, a s obzirom na sve već spomenute zabrane opseg posla smanjio joj se za čak 70%. - Poslujem od 2004. godine, a proteklih godinu i pol dana smatram daleko najlošijim periodom otkad radim. Za sada još nekako opstajem i nadam se boljim danima - kaže Rafaela Petrinić.

Kriza kao prilika

Dodaje kako je sreća u nesreći za njezino poslovanje činjenica da je svoj prodajni prostor na Britanskom trgu u Zagrebu, zatvorila nekoliko godina prije pandemije te se orijentirala isključivo na rad po narudžbi. Tako zbog pandemije nije ni mogla izgubiti klijente koji bi u cvjećarnicu ušli slučajno i neplanirano.

- Imala sam svoje stalne klijente kojima sam na tjednoj bazi isporučivala cvijeće i cvjetne aranžmane. Budući da su dio njih tvrtke čiji su zaposlenici s dolaskom korone počeli raditi od kuće, otpao je i taj dio posla. Nemam zaposlenih pa je i s te strane bilo nešto lakše. Naime, za sve veće poslove, po potrebi sam znala angažirati vanjske suradnike i sve je sjajno funkcioniralo - prisjeća se Rafaela.

Na zatvaranje obrta nije pomišljala ni u najgorim danima, već je u krizi zapravo uvidjela novu priliku. Priliku da investira u sebe, dodatno se usavrši i educira.

- Višak vremena koji se pojavio, odlučila sam iskoristiti za dodatne edukacije iz cvjećarstva, i to u inozemstvu. Smatram da je svaki posao moguće raditi još bolje i veliki sam pobornik cjeloživotnog učenja. Doći će dan kada korone više neće biti, a ja ću ga dočekati spremna i puna novih znanja i vještina koje ću s veseljem ponuditi mojim kupcima - optimistična je naša sugovornica.

Posao se prepolovio

Nešto drugačije iskustvo ima Ivana Završki, vlasnica cvjećarnice Marijan na zagrebačkom Kvatriću. Budući da se njezin lokal nalazi na vrlo frekventnom mjestu, morala je uvesti i neke promjene. U svakodnevnom je radu striktno slijedila epidemiološke mjere - dezinficirala je površine, nosila je masku, a od svojih je kupaca tražila držanje propisane udaljenosti. I njezin se posao u proteklom razdoblju doslovno prepolovio, a promet joj je pao za više od 50%. S nostalgijom se prisjeća vremena prije pandemije, kad je potražnja za cvijećem bila u blagom porastu.

- Bila sam sretna jer sam shvatila da je cvijeće konačno i u nas postalo dio životnog stila. Nerijetko su ga žene kupovale i same sebi, a već nekoliko godina najviše su se tražili tulipani, alstromerije, božuri i suncokreti. Naravno, tu su i ruže, koje su vječne i uvijek u modi - kaže nam Ivana.

Ona je, za razliku od Rafaele, uspjela dobiti potporu za očuvanje radnih mjesta i još je koristi. Budući da ima jednu djelatnicu, to joj je značajna pomoć, a preostale troškove, iako otežano, redovito podmiruje.

S dolaskom toplijih dana i popuštanjem mjera, i njezin je posao živnuo. S veseljem je dočekala proljetna i ljetna vjenčanja, prve pričesti i krizme te rijetke, ali važne evente koje je popratila svojim cvjetnim kreacijama. Poduzetnički duh je ne napušta pa sve češće razmišlja i o proširenju poslovnog modela i ulasku u online vode, ali, kaže, još nije vrijeme za to. - Svaka značajnija promjena u koju bih se sada upustila, iziskuje određena financijska sredstva kojima trenutno ne raspolažem. Pratim situaciju i nastojim joj se prilagoditi, a veća ulaganja pričekat će bolja vremena - oprezna je Ivana Završki.

Vjera u bolje dane

Usprkos svemu, ni Ivana se nije odlučila za drastične korake. Odlučila je učiniti sve što može kako bi na životu održala cvjećarnicu koju su, sada već davne 1970. godine, otvorili njezini roditelji, a ona je posao preuzela prije pet godina. I ona, kao i Rafaela, vjeruje da će se život uskoro vratiti u normalu, a tako i želja kupaca da svoj život opet uljepšaju i oplemene cvijećem.

"Izvor:
Link"

Cvjećarnice

CVJETNI ATELIER 2ROSES PRAVI JE PRIMJER USTRAJNOSTI ČAK I KADA UVJETI NISU NAJIDEALNIJI

Godina iza nas bila sve samo ne jednostavna, a mnogi poduzetnici suočili su se sa situacijama kojima se nitko nije mogao nadati. Pandemija i lockdown promijenili su naš način razmišljanja, izbacili nas iz kolotečine i natjerali da stvari sagledamo iz kuta za kojeg do prije nismo znali ni da postoji. No, neki su u ovim teškim vremenima ipak ustrajno radili i nisu odustajali te su danas odličan primjer kako uz hrabrost, trud i uporan rad možemo postići puno.

CVJETNI ATELIER 2ROSES VRAĆA OSMIJEH NA LICE

Cvijeće je jedna od najjednostavnijih i najdostupnijih stvari u svijetu oko nas, a opet nam tako uvijek i iznova izmami osmijeh na lice. Nikada se nitko nije žalio kada bi na poklon dobio buket predivnih ruža, a mnoge su se greške opraštale, ljubavi dočekivale i ispraćale, nove životne priče gradile uz cvijeće kao vjernog pomagača. Imati cvjetni atelier i svoju ljubav svakodnevno pretakati u posao, vještina je koju je dobro savladala Inga Reindl, vlasnica Cvjetnog Ateliera 2Roses. Upoznali smo je pobliže i saznali od nje koliko je zahtjevno bilo raditi u pandemiji, koliko ljubavi, rada i truda treba ulagati u svoj vlastiti posao, te na koje načine si pomaže. Predstavljamo vam Ingu.


Recite nam malo više o sebi, koliko dugo postoji Cvjetni Atelier 2Roses?

Zovem se Inga Reindl i školovana sam cvjećarka– aranžerka. Većinu svog radnog staža, preko 27 godina radila sam po različitim zagrebačkim cvjećarnicama i uz posao se dodatno obrazovala i proširivala znanja iz struke. U jednom trenutku znala sam da sam drugima dala maksimum i da dalje želim sama. Dugo sam tražila adekvatan prostor, analizirala tržište, a onda se sve posložilo. Oni koji me dobro znaju, znaju koliko sam ustrajna i uporna, neki će reći i da sam tvrdoglava. Bila sam spremna na sve poslovne izazove, znala sam da je organizacija bitna, znala sam da treba vremena da se posao uhoda, znala sam da se trebam izboriti za svoje mjesto. Planovi su krenuli krajem 2019., realizacija početkom 2020., a onda je naprosto sve stalo. Pojavila se pandemija, lockdown… Zagreb je pogodio potres. Umjesto da otvorim vrata svoje cvjećarnice u ožujku, započeli smo tek polovicom svibnja. Krenula sam s partnericom koja je ubrzo odustala, moja sredstva bila su ograničena a pomoći ni od kuda…

Kada ste otkrili svoju ljubav prema cvijeću i kako ste se odlučili da je upravo to ono čime se želite baviti?

Odrasla sam u kući na sjevernom dijelu grada, naše dvorište i balkoni uvijek su bili puni cvijeća, ali to nije bio moj prvobitni plan. U obitelji imam dekoratera i kada sam jednom prilikom još kao dijete posjetila njegovu radionicu bila sam fascinirana svim tim skicama, materijalima i kulisama koji se uklapaju u neku scenu ili izlog, silno sam to željela raditi. Životni put i školovanje odvelo me u malo drugačijem, ali ne potpuno različitom smjeru. Ljubav prema prirodi i bilju prevagnula je. Bila sam odličan učenik i mogla birati školu, ali sam odabrala srednju strukovnu i da danas krećem ispočetka mislim da bih išla istim putem.

Vi ste uvijek nekako prvi na potezu kada ljudi žele uveseliti svoje najmilije, ali i u tužnim trenutcima – cvijeće nekako uvijek vraća osmijeh na lice. Što vas posebno veseli u ovome poslu, s kakvim se pričama sve susrećete?

Da u pravu ste, cvijeće nas prati od kolijevke pa do groba. Znate kako se kaže s ljudima je istovremeno najteže, ali i najljepše raditi. S vremenom naučiš slušati, naučiš prepoznati kada trebaš nešto reći, a kada samo odslušati nečiju želju. Neki kupci točno znaju po što su došli, neke treba malo usmjeriti, pomoći im pri odabiru. Svaka situacija je neka nova priča. Pitate me što me posebno veseli? Veseli me što su moji kupci u meni pronašli partnera kojem se vraćaju, neki ljudi već godinama prate moj rad, puno puno prije Cvjetnog Ateliera 2Roses.

Kako ste se vi snašli u pandemiji kada je cijeli svijet stao? Koji su vas problemi mučili i jeste li uspješno našli rješenja?

Vratimo se na početak, naravno da sam imala određeni kapital za pokretanje poslovanja, ali sam i znala da se lako može dogoditi da to neće biti dovoljno. Prije samog pokretanja obrta pokušala sam preko HZZ-a ući u program za samozapošljavanje koji je međutim zbog nastale situacije prekinut na neodređeno vrijeme. Dakle počela sam raditi s time što sam imala. Nakon prvog lockdowna država je donijela mjere za očuvanje radnih mjesta. U to se nisam uklapala jer nisam poslovala 2019., pa nije bilo podataka za usporedbu.Trebalo je proći minimalno šest mjeseci da se mogu vršiti neke procjene, a prosinac je uvijek jači od lipnja… Cvijeće ?! Pa tko je u cijeloj toj situaciji mislio na cvijeće. Zabranjena su okupljanja, svadbe, jedno vrijeme čak ni na sprovode nismo mogli dostavljati aranžmane. Režijske troškove trebalo je plaćati. Poslovne ponude stizale su na kapaljku… Ipak sve nije bilo tako crno, višegodišnje iskustvo i upornost pomoglo mi je da donesem dobre odluke, odaberem prave partnere. Danas godinu dana kasnije ipak i dalje poslujem, još uvijek doduše vraćam uložena sredstva, ali polako se pokazuje i dobit, o odustajanju nisam pomislila niti jedanput…

Koliko ste bili inovativni vezano za poslovanje?

Ja bi prije rekla da sam snalažljiva, jer kao i u svemu drugome i u cvjećarstvu trendovi se mijenjaju, ali i vraćaju nakon nekog vremena. Treba pronaći neki svoj stil i ostati mu vjeran, u tome pomažu i kupci koji to prepoznaju

Jeste li imali neke dodatne potrebe? Za aplikacijama, web shopovima, jesu li okolnosti promijenile vaš način poslovanja?

Još prije par godina bilo mi je potpuno strano da svoju sliku stavim na facebook i tako neki trenutak podijelim s virtualnim svijetom. Danas je Cvjetni Atelier 2Roses prisutan na portalima i društvenim platformama koje su sve posjećenije ne samo od mlađe, već i od radno aktivne populacije. U cvjećarnici u kojoj sam prethodno radila imali smo web shop i svakodnevno sam radila na narudžbama i dobro znam kako to funkcionira, ali se za taj način do sada još nisam odlučila. Jedan moj prijatelj koji već godinama puno naručuje mi je rekao – svaki tvoj buket je drugačiji, svaki puta me iznenadiš, voliš sa svakim popričati i svakome se posebno posvetiti – i to je stvarno istina. 10 ruža svaki puta mogu biti drugačije složene, zapakirane, preuzete u cvjećarnici ili dostavljene na vašu adresu. Moji su buketi uistinu personalizirani! Cvjećarstvo, aranžiranje, vrtlarstvo, ne mogu se odlučiti što mi je draže… Složiti cvjetnu dekoraciju za neku posebnu priliku, urediti nečiji izlog ili pak ukrasiti nečiji ured ili dom cvijećem ili lončanicama, izaći na otvoreno i urediti nečiju terasu ili vrt … Raditi s tako krhkim živim materijalima za mene je svaki dan novi izazov. Godine radnog iskustva, stotine odrađenih projekata i zadovoljstvo mojih klijenata – garancija su kvalitete mojih usluga. Jednom sam naišla na citat; „Tko ima cvijeće u rukama, ne može učiniti ništa loše“ i kad mi je najteže sjetim se upravo toga…

Inga je pravi primjer kako uvijek treba ići hrabro naprijed, ali naravno ne možemo uvijek sami i uvijek postoji mogućnost da budemo bolji, a to je definitivno lakše uz pružatelje usluga poput A1 Hrvatska koji nudi brojna rješenja po mjeri vašeg posla.

"Izvor: Link"