Transport

Zbog ovog tržišnog trenda 46% tvrtki ima rast godišnjih prihoda, evo o čemu je riječ

USPJEŠNO poslovanje u 21. stoljeću zahtijeva inovativnost i kreativnost, no i sposobnost prilagodbe na nove zahtjeve tržišta. Već nekoliko godina pratimo rast poslovanja na digitalnim platformama i upravo tu je ključ. Digitalna transformacija omogućava veću učinkovitost te način poslovanja koji je privlačniji korisnicima.

Što je digitalna transformacija?

Najkraće rečeno, radi se o procesu uvođenja digitalne tehnologije u poslovanje. Opširnije, to znači edukaciju zaposlenika, korištenje novih tehnologija, aplikacija i softvera za povezivanje tvrtke s korisnicima jer se mijenjaju i načini interakcije tvrtke s korisnicima, tj. tržištem.

Digitalna transformacija, ovisno o tipu organizacije, može uključivati i digitalni marketing, digitalizaciju i automatizaciju poslovnih procesa, ali i prodajnih predstavnika i nabave. Dakle, radi se o složenom procesu koji se prilagođava ovisno o zahtjevima i tendencijama pojedine kompanije. Ipak, postoje neki koraci koji su zajednički svim organizacijama koje su uspješno prošle kroz ovaj proces, posebice ako se radi o malim i srednjim poduzetnicima. Naime, istraživanje McKinsey Instituta pokazuje kako organizacije s manje od 100 zaposlenih izvještavaju o uspjehu u ovom procesu 2.7 puta češće nego velike kompanije.

Evo kako započeti proces digitalizacije poslovanja.

Analiza poslovnih procesa i područja napretka

Prvi korak je analiza i definiranje poslovnih procesa. To obuhvaća iskrenu procjenu nošenja sa zahtjevima tržišta, analizu dosadašnjih strategija pozicioniranja na tržištu i podatke o razini uspjeha. Zatim proučite koja su to područja na kojima se mogu ostvariti pozitivni pomaci korištenjem digitalne tehnologije i koliko dugo nakon implementacije se može očekivati napredak. Tu je važno razlučiti i koje točno digitalne tehnologije ćete odabrati i donose li one napredak poduzeću u kraćem, srednjem ili duljem periodu.

Potom je potrebno odrediti jasne ciljeve koji se žele ostvariti digitalnom transformacijom i korake koje za to treba poduzeti. Ovisno o tome čime se vaša tvrtka bavi, možda joj, na primjer, neće biti potrebni Big Data developeri, ali hoće stručnjaci za digitalni marketing i slično pa je važno imati jasnu sliku o tome.

Izračunajte koliko vremena i novca trebate uložiti

Važan dio svakog poslovanja su svakako financije pa također treba analizirati koji bi bili realni troškovi prelaska na digitalne oblike poslovanja te koliki se dobici mogu očekivati u nekom vremenu koje je prihvatljivo za tvrtku. Isto tako treba imati na umu da ovaj proces ne traje tek nekoliko dana, a budući da će biti potrebno organizirati i radionice i edukacije za zaposlenike, valja procijeniti koliko vremena će biti potrebno da se cijela tvrtka prebaci u digitalno poslovanje.

Ako niste sigurni možete li u svojoj tvrtki stvoriti tim koji bi se bavio digitalnom transformacijom, postoje brojne konzultantske tvrtke koje se time bave. Takav trošak jamči sigurnost kvalitetne provedbe ovog procesa pa se svakako dugoročno isplati.

Optimizirajte poslovanje i povežite svoje zaposlenike

Optimizacija poslovanja znači i povezivanje usluga koje tvrtka koristi. Prelazak na digitalno poslovanje zahtijeva ne samo stalnu i čvrstu vezu s internetom već i povezanost zaposlenika. A1 Hrvatska ima posebnu ponudu za male poduzetnike koji mogu povezati usluge u MOZAIK i slagati pakete interneta, telefona i mobitela prema svojim potrebama i pritom ostvarivati uštede.

Za poslovne korisnike korisne su i usluge poput Biz konferencije koja omogućava audio, video i web konferencije visoke kvalitete, što je praktično kada zaposlenici rade od kuće ili putuju pa su često izvan sjedišta tvrtke.

Tijekom prelaska na digitalno poslovanje tvrtke žele imati osjećaj potpune sigurnosti nad svojim dokumentima i važnim spisima, što može pružiti usluga Firewall as a Service koja štiti lokalnu mrežu na svim nivoima komunikacije računalnih sustava, prevenira rizik od malwarea i neželjenih napada.

Često previđen korak u digitalnoj transformaciji je uključivanje zaposlenika. Naime, upravo su oni jedna od glavnih karika svake tvrtke i važno je upoznati ih s planovima budućeg poslovanja te pomoći im prilagoditi se na nove načine rada, alate i procese.

Digitalizirajte dokumente

Sljedeći korak u procesu digitalne transformacije je digitalizacija dokumenata. Za to će vam biti potrebni digitalni certifikati kojima dokazujete autentičnost svojim poslovnim partnerima i suradnicima. U principu se radi o obliku elektroničke identifikacijske iskaznice kojom osiguravate cjelovitost podataka, njihovu izvornost i tajnost.

Jedan od najvažnijih je e-potpis koji služi kao zamjena za tradicionalno potpisivanje dokumenata i ugovora te se koristi kako bi se zaštitio integritet dokumenta i ostvarila cjelovitost potpisanog sadržaja. E-potpisom možete biti sigurni da su vaši dokumenti tajni, zaštićeni i da im samo ovlaštene osobe mogu pristupiti, čime je i značajno povećana sigurnost u poslovanju

Još jedna stavka u digitalizaciji poslovanja su e-računi koje ne morate ispisivati, već ih možete slati i primati digitalnim putem. Za njih je potrebno imati ovlašteni softver ili web aplikaciju. Osim što štede vrijeme računovodstvu, brže se prenose između subjekata, i to u stvarnom vremenu pa je lakše pratiti i nadzirati transakcije.

Pohrana dokumenata na hard diskovima izgubila je svoju praktičnost pa većina tvrtki sve važne dokumente sada pohranjuje na oblaku (eng. cloud) poput Google Drivea, no na tržištu postoje razne opcije prilagođene korisnicima pa odaberite onu koja je najbolja za vašu tvrtku.

Digitalna transformacija opsežan je proces, no istraživanja Ureda za publikacije EU pokazuju kako 46% tvrtki koje ulažu u digitalne tehnologije bilježi povećanje godišnjih prihoda, stoga mnoge tvrtke odlučuju prijeći na digitalno poslovanje. Taj trend aktualan je u cijelome svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, gdje će se pozitivni efekti ovoga procesa tek pokazati.

"Izvor: Link"

Transport

Paketi vam stižu preko dostavnih službi? Evo što se sve promijenilo u pandemiji

PANDEMIJA je uvelike utjecala i na poslovanje dostavnih službi koje su u kratkom roku trebale odgovoriti na povećan obujam posla i na sve epidemiološke mjere kako bi njihovi korisnici i dalje na vrijeme i sigurno mogli primati naručeno. Za vrijeme lockdowna velik je broj trgovaca počeo prodavati svoju robu online, potrošači su se također sve više počeli okretati online kupovini, a uslijed zatvaranja restorana i industrija dostave hrane našla se pred velikim izazovima.

Epidemija u Hrvatskoj je poduzetnicima donijela brojne izazove i potrebu za brzom prilagodbom u poslovanju koja traje i danas. Kako bi im poslovanje bilo što jednostavnije, A1 Hrvatska je pripremio posebne ponude za poduzetnike.

Kako su to dostavne službe u Hrvatskoj prilagodile svoje poslovanje, pred kojim su se to izazovima našli i kakva je situacija danas, odlučili smo provjeriti.

"Navikli smo na fleksibilnost"

Iz dostavne službe Overseas Express poručuju kako su se na rast e-kupaca dobro pripremili jer on traje već nekoliko godina, a kako kažu, on se u Hrvatskoj s 57 posto u 2019. povećao na 75 posto u 2021. godini.

"Pandemija je samo ubrzala neke procese. Navikli smo na fleksibilnost u našem poslovanju pa smo jako brzo posložili naše poslovne procese i operacije kako bismo uspješno realizirali sve potrebe naših klijenata pritom poštujući prvenstveno zdravlje kako naših djelatnika tako i naših korisnika." Dodaju i kako kontinuirano rade na povećanju efikasnosti i uspješnosti dostave tako što povećavaju Overseas Express shop mrežu sa što više alternativnih pick-up lokacija.

Nova situacija zahtijevala je i inovativnost

"U svega dva tjedna kreirali smo koncept i razvili aplikaciju za beskontaktnu dostavu. Svaki naš primatelj mogao je zaprimiti paket koristeći digitalnu aplikaciju za potpis primitka paketa. Korisnik je na svom mobilnom uređaju potpisao primitak i poslao nam svoj potpis koji smo validirali i primopredaja je izvršena bez kontakta s korisnicima i uz poštivanje svih sigurnosnih mjera. Ova aplikacija bi svakako bila puštena u naš poslovni proces no, pandemijske mjere su samo dodatno ubrzale razvoj".

Dostavljač Leo (42) kaže kako je danas novo normalno za njih već uobičajeno. "I najvažnije za nas, a i za naše korisnike u tom početnom razdoblju novog normalnog, bilo je to da zadržimo pribranost, da budemo odgovorni, da pazimo na sve mjere zaštite i da naši korisnici svakako znaju da na nas mogu računati i da ćemo se mi pojaviti na njihovim vratima i dostaviti paket koji su naručili. Taj ljudski odnos povjerenja kojim smo hrabrili jedni druge puno znači. Danas je to iza nas, naši korisnici znaju da smo spremni za sve uvjete i da smo tu za njih. I čak i s maskama na licu uspijevamo nasmijati jedne druge".

Jedan od izazova je bio i osiguranje kontinuiteta poslovanja

U Hrvatskoj pošti kažu kako su krizu i rast poslovanja dočekali spremni. "Netom prije smo redefinirali našu uslugu brze paketne dostave, Paket24, dok je moderna infrastruktura poput Novog sortirnog centra s proširenim kapacitetima bila ključna u naporima naših radnika". Za vrijeme pandemije, kapacitete usluge brze dostave Paket24 stavili su na raspolaganje Hrvatskom crvenom križu i Hrvatskom Caritasu kako bi stariji i nepokretni građani dobili pakete s potrepštinama i hranom.

Pandemija je ubrzala inovacije i promjene pa su kako kažu odmah morali mijenjati, razvijati i poboljšavati procese. "Novo normalno podrazumijeva još brži rast e-trgovine pa time i paketskog biznisa. Nismo zaustavili ni jedan prethodno najavljeni projekt jer smo svjesni da investicije otvaraju nova radna mjesta. Pri kraju smo petogodišnjeg investicijskog razdoblja od gotovo milijardu kuna koje smo uložili u digitalizaciju, automatizaciju procesa i nove tehnologije zahvaljujući kojima smo značajno povećali kapacitete... Pandemija nije zaustavila inovacije i promjene nego ih je čak i ubrzala".

"Zajednički smo uspjeli prebroditi sve izazove"

I GLS Croatia našao se pred novim izazovima.

"Sigurnost radnika i korisnika usluga na prvom je mjestu stoga je uz održavanje distance, korištenje maski i dezinficijensa uredskim djelatnicima omogućen rad od kuće u dvotjednim smjenama te uvedena beskontaktna isporuka kako bismo pomogli očuvati zdravlje naših dostavljača, poslovnih partnera i primatelja paketa… Zajednički smo uspjeli prebroditi sve izazove."

Svoje su poslovanje brzo prilagodili novoj situaciji. "Dosadašnje smo iskustvo u B2C logistici surađujući s mnogobrojnim webshop tvrtkama iskoristili da pomognemo te približimo proces dostave. Za fizičke osobe omogućili smo online narudžbu prikupa na kućnoj ili poslovnoj adresi putem portala www.paket.hr kako bismo izbjegli čekanja u redu i smanjili rizik od širenja virusa. Uskoro uvodimo i uslugu BankCardService kojom će primatelji paketa ubuduće pouzeće moći platiti bankovnom karticom direktno kod kurira prilikom preuzimanja paketa".

Pandemija je donijela izazove i za industriju dostave hrane

Iz Wolta kažu kako su se uslijed pandemije usmjerili na ono što je u tom trenutku bilo neophodno, a to je uvođenje beskontaktne dostave. Prilagodili su se novoj situaciji i proširili svoje usluge.

"Dodali smo i dostavu iz velikog izbora trgovina gdje korisnici mogu naručiti neophodne namirnice, kozmetičke i drogerijske proizvode, pića po najpovoljnijim cijenama i mnoge druge artikle. To je bio veliki iskorak za nas, kao i benefit za naše korisnike. Drugim riječima, Wolt aplikacija postala je one-stop shop gdje korisnik može dobiti što god poželi dostavljeno na željenu lokaciju u roku od pola sata."

Kažu i kako obujam te kontinuitet posla i dalje rastu. "Trudimo se raditi na aktivnostima koje pomažu ugostiteljskoj industriji - uložili smo u dodatni marketing restorana, prvi smo uveli beskontaktnu dostavu, omogućili smo plaćeno osiguranje i izolaciju dostavljačima u slučaju kontakta s covidom te 0% provizije na takeaway narudžbe za partnere za vrijeme lockdowna", objašnjavaju iz Wolta.

Pandemija je dovela do povećanja posla, ali i donijela brojne izazove

Dok je nekim industrijama i poduzetnicima pandemija drastično smanjila posao, u drugim granama kao na primjer dostavi ga je povećala, no svima je donijela velike izazove koji i danas utječu na poslovanje mnogih.

Zbog izazovne situacije u kojoj su se našli poduzetnici, A1 Hrvatska pripremio je posebne ponude za njih kako bi odabrali najbolje rješenje za svoje poslovanje.

U A1 Hrvatska može se kombinirati internet, telefon i mobitel i složiti paket prema mjeri tvrtke. Više detalja dostupno je ovdje.

Transport

Jeste li primijetili promjene u taksijima? Evo što o tome kažu kompanije u Hrvatskoj

PANDEMIJA je bitno promijenila našu svakodnevicu, a novo normalno donijelo je brojne izazove i za poduzetnike, koji su u kratkom roku trebali svoje poslovanje prilagoditi epidemiološkim mjerama. Osim toga, pandemija je mnogima od njih donijela i smanjenje posla.

Zbog itekako izazovne situacije u kojoj su se našli, A1 Hrvatska je pripremio
posebne ponude za poduzetnike kako bi optimizirali svoje poslovanje. A mi smo odlučili provjeriti iz prve ruke kako je pandemija utjecala na transport, točnije taksi prijevoznike. U nastavku naši sugovornici otkrivaju kako je pandemija promijenila njihovo poslovanje, ali i same navike putnika, te kako su se snašli i prilagodili novim uvjetima i kakve je posljedice pandemija ostavila na ovu industriju.

Pandemija je donijela smanjenje posla i promijenila navike putnika

Svi se slažu u jednom – pandemija je promijenila navike putnika. Razne epidemiološke mjere, kao i izbjegavanje dužih kontakata, rezultirali su time da se manje družimo, a samim time i manje putujemo. Najveća se promjena vidi u večernjim i noćnim vožnjama, kojih danas, uslijed pandemije, ima malo.

Pandemija je tako donijela smanjenje opsega posla, a iz udruženja Radio taksi Zagreb poručuju kako su za vrijeme lockdowna ostvarili svega 10% uobičajenog prometa, neovisno o činjenici što su u jednom trenutku taksi prijevoznici bili jedini koji su pružali uslugu prijevoza u Zagrebu.

"Željeli bismo istaknuti kako je pozitivna činjenica to što nismo zabilježili veći broj zaraženih osoba u taksi vozilima Radio taksi Zagreb niti su naši kolege puno obolijevali od covida-19 kao kontakti stranaka koje su vozili", doznajemo od udruženja Radio taksi Zagreb. Dodaju kako se i dalje pridržavaju svih epidemioloških mjera i služe svojim korisnicima.

Taksi kao jedan od najsigurnijih oblika mobilnosti

Za vrijeme pandemije izbjegavaju se gužve i duži kontakti s drugim ljudima, pa često za svoja putovanja biramo taksi umjesto javnog prijevoza. Zbog prilagodbi koje je većina taksi prijevoznika uvela - zaštitna pregrada između vozača i putnika, redovna dezinfekcija vozila te obvezno nošenje maski - taksi prijevoz postaje jedan od najsigurnijih oblika mobilnosti.

Iz Cammea kažu da su svojim putnicima odmah po početku pandemije osigurali sve potrebno za sigurnu uslugu prijevoza.

"Prvi smo i donedavno jedini taksi prijevoznik koji je uveo zaštitnu pregradu u automobile između vozača i putnika. A osim pregrada, dezinficiramo vozilo najmanje jednom dnevno - u slučaju većih gužvi i više puta na dan. Vozači nose maske te promoviramo beskontaktno plaćanje aplikacijom ili karticom. Upravo to nam je dovelo nove putnike koji su tek u pandemiji postali naši klijenti."

Vozači kao partneri

"Kao najvažniji aspekt prilagodbe i tranzicije u poslovanju svakako bismo istaknuli da je Cammeo prošle godine uveo novi način poslovanja - model PARTNER. Inače, projekt je pripreman nekoliko godina i svoj je vrhunac trebao doživjeti upravo u početku 2020. godine. Iako se činilo da bi pandemija mogla poremetiti plan u realizaciji projekta - ipak se išlo u njegovu provedbu", kažu nam iz Cammea.

Dodaju da su vozačima ponudili da postanu partneri.

"Ponudili smo im da otvore svoju tvrtku, zaposle vozače i organiziraju prijevoz pod brandom Cammeo. Naravno, u cijelom tom procesu vozači partneri su imali potpunu podršku Cammea, a Cammeo je na taj način samo u nekoliko mjeseci 'stvorio' više stotina mikro i malih poduzetnika diljem Hrvatske." Cammeo Partner, Đino L., zbog lockdowna i pandemije bio je primoran potražiti dodatnu alternativu za zaradu i odlučio je postati Cammeov partner. Kaže kako je unatoč pandemiji proces prilagodbe prošao glatko te da su se svi brzo navikli na novo normalno.

"Od početka pandemije Cammeo je uveo jako stroge zaštitne mjere u sva vozila – ali zapravo, čim se nakon par dana navikneš da svakodnevno dezinficiraš automobil i nosiš masku, to ti postane uobičajeni dio svakodnevice. Uživam u svojem poslu, pristojno živim i u potpunosti sam zadovoljan. A koliko vidim na zajedničkim sastancima Partnera, zapravo nas je jako mnogo ovakvih – koji smo u tijeku pandemije svoju budućnost pronašli u Cammeu", iskren je naš sugovornik te dodaje kako mu puno znači digitalizacija poslovanja u Cammeu, zahvaljujući kojoj preko mobilnog telefona ima uvid u cjelokupno poslovanje svoje tvrtke.

Iz Bolta kažu kako je izazov bio i pronalazak novih vozača partnera

Ublažavanjem epidemioloških mjera i dolaskom turista započele su pozitivne promjene u ovoj industriji. "Na promjene potrošačke moći i navike korisnika koje je donijelo novo normalno odgovorili smo prilagodbom poslovanja. Bolt je u posljednjih godinu i pol dana značajno narastao. Naša najistaknutija usluga – vožnja na zahtjev – zabilježila je značajan rast, stoga je jedan od izazova s kojima smo se suočili bio i pronalazak novih partnera vozača koji će s nama odgovoriti na rastuću potražnju", poručuju iz Bolta te dodaju kako su u prvoj polovici godine zabilježili gotovo 70 posto više vožnji, dok u usporedbi s 2019. povećanje vožnji na zahtjev iznosi 107 posto, a rast su zabilježili i u okviru usluge Bolt Food, koja iz mjeseca u mjesec bilježi rast.

Ističu i kako od početka njeguju važnost inovacija, a pandemija je samo potvrdila važnost takvog pristupa. "Tako smo za vrijeme velikog pada potražnje tijekom “lockdowna” svojim partner vozačima ponudili mogućnost povećanja zarade uvođenjem opcionalne Bolt Economy kategorije. Uveli smo i kategoriju Bolt Protect za sigurnije vožnje zahvaljujući implementiranim zaštitnim barijerama između vozača i korisnika, kao i Bolt Delivery za sigurnije primanje i slanje paketa obitelji i bližnjima. Osim toga, svakodnevno smo educirali svoje partnere vozače u pogledu sigurnih epidemioloških praksi te smo na vertikali Bolt Food uveli i beskontaktnu dostavu."

Matias Martinis, vozač partner koji posluje u ovoj industriji od 2016., kaže kako je za vrijeme najvećeg lockdowna bilo izuzetno izazovno preživjeti i sačuvati posao. "Zbog značajnog pada vožnji i zarade po satu na početku pandemije, uvela se kategorija Bolt Economy, koja je osigurala vozačima veći broj vožnji i bolju zaradu, a korisnicima pristupačnije cijene vožnje za vrijeme pandemije. Tako se situacija polako vraćala u normalu, a smatram da smo upravo zbog nove kategorije, kao i dostave hrane putem aplikacije Bolt Food, uspjeli prebroditi najteža vremena", iskren je naš sugovornik te dodaje kako je jedna od najvećih prednosti rada s Boltom fleksibilno radno vrijeme, pa su tako mnogi za vrijeme pandemije dodatno upotpunjavali kućni budžet vožnjom u slobodno vrijeme, a nekima je to bio jedini izvor prihoda jer nisu mogli obavljati svoje uobičajene poslove.

Svi se naši sugovornici slažu u jednom - ublažavanje mjera donijelo je i više posla, a oni su spremno odgovorili na sve izazove i nastoje svojim korisnicima i u pandemiji pružiti što bolju i što sigurniju uslugu prijevoza.

Po mjeri vašeg posla

A1 Hrvatska pripremio je posebne ponude za poduzetnike. Nude povezivanje usluga u MOZAIK čime se optimizira poslovanje. U A1 Hrvatska može se odabrati najbolje rješenje za poslovanje te kombinirati internet, telefon i mobitel i složiti paket prema mjeri tvrtke. Više detalja dostupno je ovdje.

U A1 Hrvatska žele omogućiti i bržu i bolju mobilnost svih korisnika, pa nude i pametna rješenja za unaprjeđivanje prijevoza i prijevoznih sredstava. O kojim se točno rješenjima radi, provjerite ovdje.

"Izvor: Link"

Transport

Što smo naučili u lockdown-u? Inspirirala nas je priča pokrenuta u jeku najžešće pandemijske krize

Već i ptice na grani znaju da je koronakriza poremetila svaki oblik ljudske djelatnosti i nepovratno preoblikovala svijet u pravcu koji nam još uvijek nije dovoljno jasan, poznat i razumljiv. Kako bi spoznali nove trendove, smjerove, tendencije i druge zakonitosti potrebne za prevladavanje koronakrize, morat ćemo još mnoštvo vremena provesti u analizi i učenju raznih gospodarskih, političkih, socijalnih i drugih novonastalih fenomena, naravno, sve u cilju uspostavljanja što kvalitetnijeg, normalnijeg, pozitivnijeg, jednom riječju – sretnijeg života. U tome nam, kao i uvijek, mogu pomoći iskustva i svjedočanstva drugih ljudi, a upravo smo kroz jedan takav razgovor ovoga puta poželjeli saznati s kojim su se sve izazovima i poteškoćama suočili djelatnici iz sektora transporta i logistike.

Hrabar potez

Kontaktirali smo zagrebačko poduzeće P2P Logistics koje svojim klijentima pruža usluge iz područja transporta i logistike, a dijelom je regionalne P2P grupacije. Poduzeće djeluje na tržištima Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, te Crne Gore, a zagrebačka podružnica nastala je, ni manje, ni više, nego upravo u jeku najžešće pandemijske krize.

– Vjerujemo da smisao budi inspiraciju, odvažnost pokreće, a predanost stvara rezultate. Zajedno sa svojim klijentima učimo i rastemo, otvoreni smo za nove ideje, znatiželjni smo, kreativni, osluškujemo, ne bojimo se prihvaćati nove izazove, pomičemo granice, te stvaramo nove veze. Tako smo upravo u samom jeku prvog lockdowna prihvatili izazov i startali s otvaranjem P2P ureda u Hrvatskoj. Složit ćemo se svi da je za otvaranje novog ureda u ovo vrlo izazovno vrijeme vrlo hrabar potez s naše strane, no nismo se dali smesti i uplašiti, jer smo imali jasan cilj što želimo pružiti svojim klijentima, pa tako i u ovo „novonormalno” doba, ističe izvršna direktorica zagrebačke podružnice poduzeća P2P Logistics Nataša Mihajlović.

Pitali smo Natašu Mihajlović kako je konkretno pandemija utjecala na njihovo poslovanje i kako je tekla prilagodba na novonastale uvjete koronakrize.

Iznenađujuća rock zvijezda

– Pandemija je definitivno preoblikovala opskrbne lance i bilo je potrebno reagirati na više polja, naravno, kako bi odgovorili na sve specifične zahtjeve klijenata. Trebalo je educirati klijente, odnosno naučiti ih da se nabava mora planirati na drugačiji, nov način, kako bi se isporuke krajnjim kupcima mogle ispoštovati na vrijeme. Ukazivali smo i na činjenicu da se više nije moguće fokusirati na dugoročne planove, već je potrebno pratiti situaciju u kraćem vremenskom periodu. Naučili smo i da su, s troškovne strane, kalkulacije troškova prijevoza znatno drugačije u odnosu na one koje su važile nekoliko godina unazad, kaže Mihajlović te situaciju slikovito pojašnjava na konkretnim primjerima.

– Na primjer, cijene dopreme robe prekooceanskim putem, a koje su dostigle svoj vrhunac u zadnjih 10-ak godina, znatno su porasle te je prosječna cijena prijevoza 40’DV kontejnera više nego učetverostručena u odnosu na period od prije svega god i pol dana. U 2020. godini poznati analitičar Ben Nolan nazvao je brodski prijevoz kontejnera „ iznenađujućom rock zvijezdom 2020“. Pandemijski ciklus započeo je naglim šokom i stopiranjem isporuke tereta od strane kineskih izvoznika za vrijeme njihovog lockdowna, a nakon što su se tvornice vratile u ponovni opticaj nastali su novi izazovi u vidu prazne opreme, neredovitih isplovljavanja brodova i slično, kaže Nataša Mihajlović.

Znanje i povezanost

Razni izazovi pojavili su se i u području ostalih grana prijevoza. Kako ističe Mihajlović, avio-prijevoz imao je svoje izazove sa zakrčenjem avio-luka, a jedan period putnički avioni nisu mogli niti letjeti, stoga je i prijevoz tereta bio u smanjenom obujmu, napominje Mihajlović i nadodaje da su takve stvari uvjete poslovanja učinile izrazito izazovnim, kako za logističare, tako i za klijente. Ipak, ne postoje nesavladive prepreke, a P2P Logistics svakodnevno se trudi dokazati staru narodnu mudrost koja otprilike glasi – „sve se može kad se hoće, a što se hoće nije teško”.

– Mi u P2P Logisticsu se trudimo osluškivati potrebe naših klijenata, nalaziti najbolje opcije na temelju kojih nastojimo odgovoriti na njihove specifične potrebe. Tu nam svakako pomaže i naše znanje u koje konstantno ulažemo, kao i dobra, brza i kvalitetna povezanost sa svim našim partnerima u svijetu, a sve u cilju što bržeg savladavanja vremenskih razlika i drugih specifičnosti našega posla, odnosno u cilju čim kvalitetnijeg prijevoza tereta našim klijentima, napominje Nataša. Pitali smo Natašu Mihajlović i je li koronakriza utjecala na smanjenje opsega posla (prometa), odnosno financijske prihode.

Digitalna opremljenost

– Na naše poslovanje koronakriza nije imala preveliki utjecaj u smislu smanjenja opsega posla koji smo planirali, dapače, možemo se pohvaliti dobrim financijskim rezultatima i dodatnim zapošljavanjem djelatnika u toku ove godine. Tome pripisujemo zadovoljstvo naših klijenata, koji i u ovo izazovno vrijeme osjećaju da su u sigurnim rukama, odnosno da imaju iza sebe logističkog partnera koji je opremljen svime što je potrebno da bi njihov opskrbni lanac nesmetano funkcionirao te da bi njihovi klijenti bili zadovoljni i dobili isporuke u planirano vrijeme.

NL native 21. prosinac 2021 13:56 Kopirali ste poveznicu članka! Foto: iStock Foto: iStock Uložite kovanice i za 21 dan imat ćete 17520 kuna!Uložite kovanice i za 21 dan imat ćete 17520 kuna! Linker Već i ptice na grani znaju da je koronakriza poremetila svaki oblik ljudske djelatnosti i nepovratno preoblikovala svijet u pravcu koji nam još uvijek nije dovoljno jasan, poznat i razumljiv. Kako bi spoznali nove trendove, smjerove, tendencije i druge zakonitosti potrebne za prevladavanje koronakrize, morat ćemo još mnoštvo vremena provesti u analizi i učenju raznih gospodarskih, političkih, socijalnih i drugih novonastalih fenomena, naravno, sve u cilju uspostavljanja što kvalitetnijeg, normalnijeg, pozitivnijeg, jednom riječju – sretnijeg života. U tome nam, kao i uvijek, mogu pomoći iskustva i svjedočanstva drugih ljudi, a upravo smo kroz jedan takav razgovor ovoga puta poželjeli saznati s kojim su se sve izazovima i poteškoćama suočili djelatnici iz sektora transporta i logistike. Hrabar potez Kontaktirali smo zagrebačko poduzeće P2P Logistics koje svojim klijentima pruža usluge iz područja transporta i logistike, a dijelom je regionalne P2P grupacije. Poduzeće djeluje na tržištima Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Srbije, te Crne Gore, a zagrebačka podružnica nastala je, ni manje, ni više, nego upravo u jeku najžešće pandemijske krize. Foto: P2P Logistics – Vjerujemo da smisao budi inspiraciju, odvažnost pokreće, a predanost stvara rezultate. Zajedno sa svojim klijentima učimo i rastemo, otvoreni smo za nove ideje, znatiželjni smo, kreativni, osluškujemo, ne bojimo se prihvaćati nove izazove, pomičemo granice, te stvaramo nove veze. Tako smo upravo u samom jeku prvog lockdowna prihvatili izazov i startali s otvaranjem P2P ureda u Hrvatskoj. Složit ćemo se svi da je za otvaranje novog ureda u ovo vrlo izazovno vrijeme vrlo hrabar potez s naše strane, no nismo se dali smesti i uplašiti, jer smo imali jasan cilj što želimo pružiti svojim klijentima, pa tako i u ovo „novonormalno” doba, ističe izvršna direktorica zagrebačke podružnice poduzeća P2P Logistics Nataša Mihajlović. Pitali smo Natašu Mihajlović kako je konkretno pandemija utjecala na njihovo poslovanje i kako je tekla prilagodba na novonastale uvjete koronakrize. Iznenađujuća rock zvijezda – Pandemija je definitivno preoblikovala opskrbne lance i bilo je potrebno reagirati na više polja, naravno, kako bi odgovorili na sve specifične zahtjeve klijenata. Trebalo je educirati klijente, odnosno naučiti ih da se nabava mora planirati na drugačiji, nov način, kako bi se isporuke krajnjim kupcima mogle ispoštovati na vrijeme. Ukazivali smo i na činjenicu da se više nije moguće fokusirati na dugoročne planove, već je potrebno pratiti situaciju u kraćem vremenskom periodu. Naučili smo i da su, s troškovne strane, kalkulacije troškova prijevoza znatno drugačije u odnosu na one koje su važile nekoliko godina unazad, kaže Mihajlović te situaciju slikovito pojašnjava na konkretnim primjerima. Više se nije moguće fokusirati na dugoročne planove, već je potrebno pratiti situaciju u kraćem vremenskom periodu. Nataša Mihajlović – Na primjer, cijene dopreme robe prekooceanskim putem, a koje su dostigle svoj vrhunac u zadnjih 10-ak godina, znatno su porasle te je prosječna cijena prijevoza 40’DV kontejnera više nego učetverostručena u odnosu na period od prije svega god i pol dana. U 2020. godini poznati analitičar Ben Nolan nazvao je brodski prijevoz kontejnera „ iznenađujućom rock zvijezdom 2020“. Pandemijski ciklus započeo je naglim šokom i stopiranjem isporuke tereta od strane kineskih izvoznika za vrijeme njihovog lockdowna, a nakon što su se tvornice vratile u ponovni opticaj nastali su novi izazovi u vidu prazne opreme, neredovitih isplovljavanja brodova i slično, kaže Nataša Mihajlović. Znanje i povezanost Razni izazovi pojavili su se i u području ostalih grana prijevoza. Kako ističe Mihajlović, avio-prijevoz imao je svoje izazove sa zakrčenjem avio-luka, a jedan period putnički avioni nisu mogli niti letjeti, stoga je i prijevoz tereta bio u smanjenom obujmu, napominje Mihajlović i nadodaje da su takve stvari uvjete poslovanja učinile izrazito izazovnim, kako za logističare, tako i za klijente. Ipak, ne postoje nesavladive prepreke, a P2P Logistics svakodnevno se trudi dokazati staru narodnu mudrost koja otprilike glasi – „sve se može kad se hoće, a što se hoće nije teško”. Foto: P2P Logistics – Mi u P2P Logisticsu se trudimo osluškivati potrebe naših klijenata, nalaziti najbolje opcije na temelju kojih nastojimo odgovoriti na njihove specifične potrebe. Tu nam svakako pomaže i naše znanje u koje konstantno ulažemo, kao i dobra, brza i kvalitetna povezanost sa svim našim partnerima u svijetu, a sve u cilju što bržeg savladavanja vremenskih razlika i drugih specifičnosti našega posla, odnosno u cilju čim kvalitetnijeg prijevoza tereta našim klijentima, napominje Nataša. Pitali smo Natašu Mihajlović i je li koronakriza utjecala na smanjenje opsega posla (prometa), odnosno financijske prihode. Digitalna opremljenost – Na naše poslovanje koronakriza nije imala preveliki utjecaj u smislu smanjenja opsega posla koji smo planirali, dapače, možemo se pohvaliti dobrim financijskim rezultatima i dodatnim zapošljavanjem djelatnika u toku ove godine. Tome pripisujemo zadovoljstvo naših klijenata, koji i u ovo izazovno vrijeme osjećaju da su u sigurnim rukama, odnosno da imaju iza sebe logističkog partnera koji je opremljen svime što je potrebno da bi njihov opskrbni lanac nesmetano funkcionirao te da bi njihovi klijenti bili zadovoljni i dobili isporuke u planirano vrijeme. Klijentima nudimo tzv. boutique uslugu, krojenu po njihovoj mjeri. Nataša Mihajlović Svojim znanjem, dobrom digitalnom opremljenošću nudimo im tzv. boutique uslugu, krojenu baš po njihovoj mjeri. Jako smo puno naučili iz ove situacije, puno smo fleksibilniji, skloniji smo razmišljanju izvan okvira, ali i svjesni da moramo biti dobro opremljeni svom digitalnom opremom kako bismo mogli kvalitetno odreagirati i raditi u raznim uvjetima. U svakom slučaju, zahvalni smo na prilici da dodatno pomaknemo još neke svoje granice i budemo još bolji svojim klijentima, zaključila je Mihajlović.

A1 uvelike olakšava poslovanje

A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže, kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima. Povezivanjem više usluga ili tima u MOZAIK poslovni korisnici ostvaruju pogodnosti i dodatne uštede na mjesečnom računu.

"Izvor: Link"

Transport

BOOM online kupnje: Od samog početka pandemije neumorno cirkuliraju cestama i ulicama našeg kraja

Sada je već poprilično izvjesno, trivijalno i samoočigledno konstatirati sljedeće – gotovo da i ne postoji osoba na koju se situacija epidemije koronavirusa ne odnosi, koju nije dotakla, na koju nije ostavila traga i posljedica; materijalno ili nematerijalno, fizički ili psihički, direktno ili indirektno, na ovaj ili onaj način...

Koronakriza nepovratno je utjecala na ljudske živote, promijenila našu svakodnevnu rutinu i brojne ustaljene navike, a jednako tako, utjecala je i na promjene daleko širih, globalnih razmjera, dovodeći u pitanje funkcioniranje velikih globalnih sustava i odnosa, gospodarskih sektora i drugih ljudskih djelatnosti… Drukčija međunarodna kretanja i trendovi, izazovi suvremenog digitalnog doba i potpuno novi i inovativni pristupi poslovanju u uvjetima koronakrize, nisu zaobišli niti transportnu, odnosno dostavljačku djelatnost, pa tako niti najpoznatije dostavno poduzeće – GLS.

Online narudžbe

Voditeljica prodaje Kristina Jevtić Špoljar, koja je u GLS-u zaposlena od osnivanja poduzeća 2013. godine, otkrila nam je kako se GLS snašao u “novonormalnim uvjetima”, odnosno na koje je sve načine koronakriza utjecala na njihovo poslovanje.

Kupovina većine proizvoda preselila se na “online”, a izazov ih je bio dostaviti na vrijeme i po svim epidemiološkim mjerama. - Kristina Jevtić Špoljar

– Pandemija je, prije svega, uzrokovala mnoštvo promjena u svijesti i navikama samih potrošača. Kupovina većine proizvoda preselila se na “online”, a izazov ih je bio dostaviti na vrijeme i po svim epidemiološkim mjerama. Sigurnost radnika i korisnika usluga na prvom je mjestu, stoga je, uz održavanje distance, korištenje maski i dezinficijensa, uredskim djelatnicima omogućen rad od kuće u dvotjednim smjenama te je uvedena beskontaktna isporuka, kako bismo pomogli očuvati zdravlje naših dostavljača, poslovnih partnera i primatelja paketa. Mnoštvo tvrtki koje do ove situacije nisu bile prisutne online, odlučile su otvoriti online prodaju. Stoga smo dosadašnje iskustvo u B2C logistici, surađujući s mnogobrojnim webshop tvrtkama, iskoristili da pomognemo te približimo proces dostave, kaže Kristina Jevtić Špoljar.

Pitali smo voditeljicu GLS-ove prodaje i da nam pobliže pojasni, na konkretnim primjerima u praksi, kako se poslovanje poduzeća promijenilo s obzirom na situaciju koronakrize.

– Za fizičke osobe omogućili smo online narudžbu prikupa na kućnoj ili poslovnoj adresi putem portala www.paket.hr, kako bi izbjegli čekanja u redu i smanjili rizik od širenja virusa. Uskoro uvodimo i uslugu BankCardService, kojom će primatelji paketa ubuduće pouzeće moći platiti bankovnom karticom direktno kod kurira prilikom preuzimanja paketa. Dakle, unatoč neočekivanoj situaciji i naglom porastu volumena nastavili smo isporuku bez pada kvalitete. Jedan od razloga je taj što kroz cijelu godinu osiguravamo adekvatnu količinu kapaciteta, no svakako da su u ovoj situaciji naši partneri u dostavi odigrali najvažniju ulogu i hrabro se suočili s nastalom situacijom. Zajednički smo uspjeli prebroditi sve izazove i pokazati da je GLS Croatia i u najtežim trenucima pouzdan odabir za slanje paketa. Svakako da su zbog pandemije uvedene usluge za koje prije krize nije bilo potrebe ili je pandemija ubrzala razvoj istih. Konstantno analiziranje tržišnih potreba, komunikacija s poslovnim partnerima, neophodni su u razvoju novih usluga, stoga ćemo i dalje pratiti povratne informacije naših korisnika te odgovarati na njihove potrebe, ističe Jevtić Špoljar.

100% klimatski neutralni

Osim samih promjena u poslovanju nastalih zbog uvjeta epidemije koronavirusa, GLS se prilagođava i suvremenim pozitivnim “zelenim” trendovima, naravno, u svrhu usporavanja nepovoljnih i sve bržih klimatskih promjena.

– U GLS-u, General Logistics Systems Croatia, pružamo pouzdanu, sigurnu i transparentnu uslugu prikupa i dostave paketa. U skladu s dinamičnim poslovanjem, njegujemo fleksibilan pristup te brzi pronalazak pravih logističkih rješenja za sve naše klijente i suradnike. Odgovornim pristupom prema našim zaposlenicima, radu, društvu i okolišu ostvarujemo održiv razvoj, kontinuirano osiguravajući visoku kvalitetu usluga. Cilj nam je već sljedeće godine postati 100% klimatski neutralni, kompenzacijom naše CO2 emisije putem zelenih certifikata. Istovremeno, kontinuirano poduzimamo razne aktivnosti koje su usmjerene na smanjivanje i eliminaciju štetnih emisija, kao što su uvođenje električnih vozila u dostavnu flotu, unapređenje emisijskih Euro normi ostalih vozila, kupovina “zelene struje” iz obnovljivih izvora energije itd., a sve s ciljem postizanja nulte emisije. Električna dostavna vozila pokrivat će područja središta gradova koja su s aspekta onečišćenja zraka najkritičnija, što rezultira neposrednim pozitivnim utjecajem na okoliš, dok ćemo električnu energiju potrebnu za pogon tih vozila proizvoditi iz vlastitih fotonaponskih elektrana, pojašnjava Kristina Jevtić Špoljar.

Život ide dalje

Što se samih dostavljača tiče i njihove prilagodbe uvjetima koronavirusa u odnosu na situaciju na terenu, voditelj područnog skladišta A.K. odgovara:

Za vrijeme prvog lockdowna, 2019. godine, porast paketa bio je znatan

A.K., voditelj područnog skladišta

– Na početku koronakrize bilo je malih problema s vozačima koji su imali strah prema virusu i činjenici da se ne žele razboljeti, kao niti prenijeti virus na svoje ukućane. Ipak, s obzirom na to da je većina vozača nastavila s radom, pridržavajući se svih preporučenih epidemioloških mjera, tako su se i ovi ostali priključili i shvatili da život, kao i posao, mora ići dalje. Za vrijeme prvog lockdowna, 2019. godine, porast paketa bio je znatan, s obzirom na to da su ljudi bili kod kuće i imali veću potrebu za online naručivanjem. U početku smo imali ponešto problema s pronalaskom dodatne radne snage, međutim, trenutno je situacija stabilna i svi su se u međuvremenu naučili na pridržavanje mjera. Također, valja napomenuti i da nas je pratila sreća te za sada, u nijednom trenutku, nismo imali više od jednog vozača odsutnog zbog koronavirusa, bilo zbog samoizolacije ili pak same bolesti, kaže A.K.

A1 uvelike olakšava poslovanje

A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže, kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima. Povezivanjem više usluga ili tima u MOZAIK poslovni korisnici ostvaruju pogodnosti i dodatne uštede na mjesečnom računu.

"Izvor: Link"

Transport

Kada bi stao transport, stao bi i čitav svijet!

Gotovo da i ne postoji gospodarski sektor koji uslijed krize izazvane epidemijom koronavirusa nije pogođen, jednako kao što gotovo da i ne postoji ljudska djelatnost koja koronakrizom nije otežana ili skupina stanovništva na koju se situacija oko koronavirusa ne odnosi.

Jasno je odavno – koronakriza nepovratno je utjecala na naše živote, koronakriza nemilosrdno je pokrenula kotač promijene kojega više nitko ne može i ne umije zaustaviti. Uvukavši se u svaku poru našeg životnog prostora i djelovanja, pritom malo koga ostavljajući ravnodušnim, trajno nas je dotakla i promijenila kao ljude – naše životne navike, norme i običaje, stavove i svjetonazore, odnose i relacije. Osim onog pojedinačnog, individualnih i intimnih karakteristika svake jedinstvene i neponovljive jedinke, poremetila je koronakriza i puno općenitije značajke – globalne sustave i odnose, međunarodna kretanja i smjerove, tendencije, trendove, postulate, teorije…

Gotovo da i ne postoji gospodarski sektor koji uslijed krize izazvane epidemijom koronavirusa nije pogođen, jednako kao što gotovo da i ne postoji ljudska djelatnost koja koronakrizom nije otežana ili skupina stanovništva na koju se situacija oko koronavirusa ne odnosi. Često možemo čuti kako zbog korone ispaštaju razne društvene skupine, grane gospodarskih i drugih djelatnosti, no rijetko se kao konkretan primjer navode problemi pružatelja transportnih usluga, problemi prijevoznika i vozača…

Viši troškovi, manja korist

Upravo iz tog razloga poželjeli smo porazgovarati s nekima od njih te iz „prve ruke“ saznati što o radu u uvjetima koronakrize kažu sami pružatelji transportnih usluga. Svoju poziciju rada u „novonormalnim uvjetima“ s nama su podijelili Gracijano Starčević, vlasnik i direktor poduzeća Startrans te Gea Nimac Zaharija, voditeljica transporta u istoimenom poduzeću. Gracijano Starčević priču oko prijevoza započeo je 1992. godine, kada je nastavio obiteljski posao kojeg je njegov otac pokrenuo 60-ih godina prošlog stoljeća. Osnovna djelatnost poduzeća Startrans svakako je transport, i to prvenstveno kontejnerski transport diljem Republike Hrvatske, ali i čitave Europe. Poduzeće je dobitnik certifikata bonitetne izvrsnosti, jednog od najvažnijih europskih standarda kojima se definira kvaliteta poslovanja, i koji je međunarodno priznata oznaka ekonomske kvalitete poslovnog subjekta. Za početak, pitamo Gracijana kakvo je stanje u poduzeću po pitanju broja zaposlenih i opće poslovne slike u razdoblju koronavirusa.

– U našem je poslu oduvijek bilo brojnih uspona i padova. Nekada je poduzeće zapošljavalo gotovo 30 radnika, a sada je ta brojka puno manja. Radi se o brojci od 6 do 8 zaposlenih, a ona ovisi o našim mogućnostima samog poslovanja. Generalno govoreći, rekao bih da je transport sve zapostavljenija gospodarska djelatnost, iako je općedruštveni značaj samih prijevoznika izuzetno velik. Što se trenutne situacije oko koronavirusa tiče, prilagođavamo se situaciji koliko god je to moguće, ali, nažalost, naši su troškovi poslovanja sve viši, a korist koju mi kao prijevoznici ostvarujemo sve je manja, ističe Gracijano Starčević.

Poskupljenje od 700%

Gea Nimac Zaharija potvrđuje Starčevićeve navode i napominje kako je transportna djelatnost doista pomalo nepravedno marginalizirana i ostavljena pri dnu liste prioriteta kada se govori o raznim poticajima gospodarskih djelatnosti. – Kada bi stao transport, stao bi i čitav svijet! Malo tko doista razumije značaj prijevozne djelatnosti, kao i koliko je naš posao zapravo zahtjevan i nerijetko stresan. U našem poslu naprosto ovisimo o mnoštvu faktora i oscilacije su oduvijek bile velike. Ipak, globalni odjeci koronakrize dodatno su otežali čitavu situaciju i samu strukturu našega posla. Primjerice, u posljednje vrijeme ponajviše ovisimo o brodovima koji ne dolaze na vrijeme ili ne stižu uopće u brojne svjetske luke. Suočavamo se sa situacijama, kao što je to nedavno bio slučaj u Šangaju, u kojima se zbog jednog pozitivnog testa člana određenog broda zatvaraju čitave luke. Ako još nadodam da su brodari poskupili svoju uslugu prijevoza za oko 700 posto, onda je suviše dalje pojašnjavati kako mi, kao zadnja karika u opskrbnom lancu, itekako ispaštamo, govori Gea Nimac Zaharija, koja je u Startransu već 19 godina zaposlena kao voditelj transporta. Kada govorimo o opsegu posla, on se u vremenima koronakrize za pružatelje transportnih usluga nipošto nije smanjio, no svakako su se smanjili sami prihodi.

– Opseg posla, kao niti potreba za našim uslugama, zasigurno se nisu smanjili, a nisu se mijenjale niti naše cijene samog prijevoza. Međutim, ono što se smanjilo to je svakako naš prihod, a smanjenje prihoda ponajviše ovisi o drastičnom poskupljenju samog goriva, kaže Gracijano Starčević.

Poskupljenje goriva i nedostatak radne snage

Osim komplikacija koje je na transportnu djelatnost ostavila koronakriza, a koje se ponajviše očituju kroz poskupljenje goriva i drugih transportnih usluga, pružatelji prijevoznih usluga u svojem se poslu suočavaju i s brojni drugim problemima. Gracijano Starčević tako nam je ukazao i na problem nedostatka radne snage, ali i problem nedostatka samih transportnih vozila.

– Nedostatak radne snage velik je problem s kojim se suočavamo u našoj djelatnosti. Švicarska je nedavno povećala kvote za prihvat vozača iz Hrvatske, što dodatno otežava već ionako tešku situaciju po pitanju odlaska naših vozača u strane države. Pridodamo li tome teške uvjete koje je koronakriza stvorila, bojim se da bi situacija mogla rezultirati svojevrsnim kolapsom gospodarstva, kao što je to nedavno bio slučaj u Velikoj Britaniji. Također, sve je veći problem i što se samih vozila tiče. Nekada smo u Hrvatsku uvozili polovna europska vozila, a sada se događa da europske države od nas otkupljuju ta ista vozila, zbog toga što europska proizvodnja i sama doživljava krizu po tom pitanju, ističe Gracijano Starčević. Što se tiče odgovornosti za navedenu situaciju, Gracijano ne krivi nikoga, štoviše, prihvaća i to da su za čitavu situaciju dobrim djelom krivi i sami prijevoznici. Smatra kako bi se trebali dodatno educirati, ne bi li ostvarili veća prava i samostalno nastupili na slobodnom tržištu. Ipak, Gracijano Starčević vjeruje da će se fokus javnosti kada-tada morati usmjeriti na probleme prijevoznika, naprosto zbog toga što će koronakriza na površinu iznijeti manjkavosti svake pojedine zapostavljene gospodarske djelatnosti. Kada govorimo o samim vozačima, Gracijano Starčević reći će da je došlo do pozitivne promjene pristupa u poimanju njihova značaja i vrijednosti, ali smatra da i dalje treba promišljati o poboljšanju uvjeta njihova rada i povećanju njihovih prihoda.

A1 uvelike olakšava poslovanje

A1 svojim modernim uslugama i pogodnostima pomaže, kako građanima, tako i malim, srednjim i velikim poduzetnicima. Njihova tehnologija uvelike olakšava poslovanje, a naročito u izazovnim vremenima. Povezivanjem više usluga ili tima u MOZAIK poslovni korisnici ostvaruju pogodnosti i dodatne uštede na mjesečnom računu.

"Izvor: Link"