Za sve medijske upite obratite nam se e-mailom na komunikacije@A1.hr ili na broj telefona 01 4691 181.
A1 Hrvatska priključila se inicijativi Eco rating
Eco rating je oznaka na proizvodima koja omogućava korisnicima da prilikom kupnje, osim tehničkih specifikacija, razmotre i ekološki otisak uređaja.
Zagreb, 15. svibnja 2024. - A1 Hrvatska neprestano radi na razvoju i implementaciji ekoloških i digitalnih inovacija s ciljem smanjenja utjecaja na okoliš. Sada svojim korisnicima nudi mogućnost da prilikom kupnje usporede i odaberu ekološki održivije modele uređaja te svojim izborom aktivno doprinesu zaštiti okoliša. Danas gotovo 85 % globalne populacije koristi pametne telefone i njihov utjecaj na okoliš postaje sve očitiji i teži za ignorirati, a Eco rating je sustav koji na skali od 1 do 100 ocjenjuje utjecaj pojedinog mobilnog uređaja na okoliš. Ova inovativna metoda uzima u obzir cijeli životni ciklus uređaja - od proizvodnje, preko transporta i upotrebe pa sve do odlaganja. Što je ocjena viša, manji je negativni utjecaj uređaja na prirodu.
Finalna ocjena računa se na temelju pet kriterija. Trajnost – segment koji se odnosi na vijek trajanja baterije i garanciju uređaja. Popravljivost označava vremenski period u kojem se uređaj može popraviti originalnim dijelovima. Mogućnost recikliranja ocjenjuje koliko je uređaj pogodan za recikliranje na kraju svog životnog vijeka. Kategorija klimatske učinkovitosti opisuje utjecaj proizvodnje i upotrebe uređaja na klimatske promjene dok učinkovitost resursa evaluira koliko proizvodnja tog uređaja utječe na iscrpljivanje rijetkih sirovina.
Ocjena se prikazuje kod uređaja onih proizvođača koji su uključeni u inicijativu. U aktualne partnere spadaju Huawei, Honor, OnePlus, OPPO, TCL, Xiaomi, ZTE, Nubia, HMD Global (Home of Nokia Phones), MobiWire, Doro, Bullitt Group (CAT & Motorola robusni mobiteli), Nothing, Samsung Electronics i Motorola (Lenovo).
Andreja Dobra, rukovoditeljica Odjela za ESG, radno okruženje i mobilnost u A1 Hrvatska ističe: „Eco ratingom želimo osvijestiti korisnike o utjecaju koji njihov odabir uređaja ima na okoliš. Očekujemo da će posebno mlađe generacije, koje su već izrazito osviještene o problemima klimatskih promjena, cijeniti mogućnost izbora uređaja s manjim ekološkim otiskom.“
Eco Rating ocjene dostupne su na A1 webshopu, u detaljima svakog uređaja za koje je proizvođač objavio ocjenu. Ove informacije omogućuju korisnicima da donesu informirane odluke pri kupnji, birajući proizvode koji su u skladu s njihovim ekološkim vrijednostima.
A1 Hrvatska tako nastavlja predvoditi put ka digitalnoj održivosti, potičući korisnike i partnere da zajedno rade na izgradnji ekološki prihvatljive budućnosti. Osim što sada nudi informacije o ekološkoj ocjeni mobitela, kompanija njeguje i druge ekološke prakse kao što je bogata ponuda obnovljenih uređaja koji rade i izgledaju kao novi, a čijom kupnjom korisnici direktno smanjuju količine elektroničkog otpada. Tu je i uvijek dostupna mogućnost donošenja starih uređaja u A1 centre kako bi se pravilno reciklirali. Na taj je način u samo prošle dvije godine adekvatno zbrinuto oko 9000 uređaja. Osim toga, kompanija nastavlja i s instalacijom solarnih panela na bazne stanice. Sve navedeno dio je inicijativa održivosti kroz koje A1 Telekom Austria Grupa želi ostvariti ugljičnu neutralnost do 2030. godine. Osim ulaganja u zelene prakse kompanija je posvećena i ulaganju u zajednicu i odnosu sa zaposlenicima te je prema nezavisnom nacionalnom istraživanju „Poslodavac prvog izbora“ kojeg provodi MojPosao A1 Hrvatska najpoželjniji poslodavac u ICT i telco sektoru u Hrvatskoj. Dobri međuljudski odnosi i ugodna radna atmosfera, sigurnost radnog mjesta, dobar tretman od strane nadređenih te prilika za razvoj i napredovanje najvažnije su stavke koje čine tvrtke u istraživanju najpoželjnijima.
Natrag