Budućnost na prvom mjestu

Nebo boje vanilije na A1 TV

A1 svijet

Studeni na A1 TV-u pun je hitova: Od blockbustera s Tomom Cruiseom do dokumentarca o prkošenju starenju

S dolaskom jeseni sve više vremena provodimo kod kuće, a samim time i pred našim televizorima. Duže večeri želimo skratiti sadržajem koji će nas zabaviti i zaintrigirati, dok ponuda na streaming servisima i TV kanalima postaje bogatija i šarolikija.

Od vrhunskih filmova s jakim glumačkim imenima do dokumentaraca o kojima bruji cijeli svijet, studeni na
A1 TV-u pun je hitova. U nastavku smo izdvojili samo dio TV ponude koja te čeka tijekom ovog mjeseca.

Regionalne serije i filmovi

Korisnici Filmskog paketa mogu uživati u video-on-demand usluzi Planet Plus koja nudi više od 50 regionalnih serija kao što su „Južni vetar“, „Bolji život“ i „Senke nad Balkanom“. Osim toga, čeka te preko 80 regionalnih filmskih hitova poput „Mi nismo anđeli“, „Rane“ i „Lijepa sela lijepo gore“.

 

Tjedan Toma Cruisea

Tom Cruise danas je jedan od najradišnijih holivudskih glumaca, što je poprilično nevjerojatno s obzirom na to da je svoju karijeru započeo ranih 80-ih. Sva vrata otvorila su mu se nakon uspjeha filma „Top Gun“ iz 1986., a nakon toga preuzimao je uloge u različitim žanrovima i podjednako se dobro snašao u svakome, čime je potvrdio svoju glumačku svestranost.

Gledatelji kanala TV1000 od 13. do 19. studenog imat će priliku uživati u Cruiseovim uspješnicama i tako se uvjeriti u njegov talent. Donosimo ti raspored filmova po danima:

13.11.2023. u 21 sat – „Jack Reacher: Nema povratka“
14.11.2023. u 21 sat – „Specijalni izvještaj“
15.11.2023. u 21 sat – „Rat svjetova“
16.11.2023. u 21 sat – „Dani groma“
17.11.2023. u 21 sat – „Nebo boje vanilije“
19.11.2023. u 21 sat – „Nemoguća misija: Raspad sistema“


Dokumentarac o starenju

Nekolicina sretnika na svijetu uspješno prkosi starenju. Tajnu iza njihove vječne mladosti istražuje dr. Michael Mosley u dokumentarnoj seriji „Secrets of the Superagers“ koju možete pogledati na kanalu BBC Earth. Njegovi gosti od Kine do Italije imaju jedinstven pogled na život, jedu različitu hranu i žive drastično različitim životima.

U ponedjeljak 6. studenog u 22 sati pogledaj prvu epizodu ove serije.

Šesti autobus

U A1 Videoteku nedavno je stigla i mini-serija "Šesti autobus" koju svi A1 TV korisnici mogu pogledati ekskluzivno i besplatno do 01.01.2024., nakon čega će serija biti dostupna i na Netflixu. Serija je nastala iz istoimenog filma „Šesti autobus“ koji je premijerno prikazan u studenom prošle godine. Radnja prati mladu Amerikanku koja pokušava pronaći čovjeka iz svoje prošlosti tijekom bitke za Vukovar.


U Videoteci te čeka pregršt drugih hit naslova koje možeš posuditi po super cijenama, od najnovijih blockbustera do vječnih klasika. Svatko će naći nešto za sebe, a od vrhunske zabave dijeli te doslovce jedan klik. Zato se zavali u kauč, pritisni gumb „VOD“ na svom daljinskom upravljaču i neka uživancija započne.

Preuzmi A1 Xplore TV aplikaciju i gledaj A1 TV putem smart TV-a, Android TV boxa ili samo pokreni omiljenu seriju na svom mobitelu ili računalu. Prati svoj omiljeni TV sadržaj još jednostavnije - bez dodatnih uređaja, instalacija i suvišnih daljinskih upravljača.

Foto: Paramount/BBC/Šesti autobus

Centar za sigurniji internet

A1 svijet

Educiraj se o online sigurnosti: Centar za sigurniji internet stiže na Reboot InfoGamer

Veliko uzbuđenje je u zraku jer se Reboot InfoGamer powered by A1 bliži, a s njim dolazi i jedinstvena prilika za edukaciju o sigurnosti na internetu. Centar za sigurniji internet, s posebnim fokusom na obrazovanje i osnaživanje mladih korisnika interneta, donosi niz interaktivnih radionica koje će se održati 10. i 11. studenoga na Zagrebačkom Velesajmu, u sklopu ovog najvećeg gejming eventa u regiji.

Zašto su ove radionice toliko važne?

Djeca i mladi provode sve više vremena na internetu igrajući videoigre i sudjelujući na društvenim mrežama. Dok online svijet pruža mnoge prilike za učenje, zabavu i međusobno povezivanje, isto tako predstavlja i izazove, uključujući nasilje, cyberbullying i neprikladne sadržaje. Upravo zbog toga je važno educirati mlade o sigurnosti na internetu kako bi znali prepoznati potencijalne opasnosti i reagirati na njih. 


Centar za sigurniji internet na Zagrebačkom Velesajmu održat će tri #BoljiOnline radionice za djecu viših razreda osnovnih škola. To su:

•    "Gejmaj sigurno" - Radionica koja će djeci pomoći razumjeti odgovorno igranje videoigrica, pružajući im smjernice za siguran i zabavan gejming.

•    "Sigurni u digitalnoj džungli" - Na ovoj radionici djeca će naučiti kako se nositi s izazovima i opasnostima na internetu, uključujući cyberbullying i neprikladne kontakte.

•    "Analiziraj ovo" - Djeca će razgovarati o kritičkom razmišljanju o sadržajima na internetu, razlikovanju između zabave i rizičnog ponašanja.

Sve ove radionice omogućit će djeci da stvaraju siguran online svijet gdje se njihov glas čuje i cijeni, a mladi će također naučiti kako prepoznati nasilje na internetu te ih osvijestiti o važnosti sigurnog korištenja interneta. Stručnjaci Centra ispitat će djecu o njihovim iskustvima korištenja digitalnih tehnologija kako bi saznali koje su njihove navike te kako bi dobili povratne informacije, ali i dati savjete i preporuke za korištenje istih. Kroz interaktivnu aktivnost "Zafrkancija ili nasilje?" djeca će morati odrediti smatraju li da su predložene situacije zafrkancija ili nasilje. Cilj te aktivnosti jest da djeca na konkretnim primjerima nauče razlikovati jedno i drugo te da tako nauče prepoznati nasilje na internetu.

Zašto je edukacija ključna?

Centar za sigurniji internet vjeruje da je edukacija primarna prevencija. Nasilje na internetu, iako virtualno, često ima ozbiljne posljedice u stvarnom svijetu. Djeca trebaju biti opremljena znanjem kako prepoznati i suočiti se s online nasiljem, a također i kako pravilno tražiti podršku i pomoć.

„Svatko čiji se posao iole dotiče djece, u zadnje vrijeme se dotiče i teme nasilja na internetu, raznih oblika sustavnog zlostavljanja i iskorištavanja putem interneta, modernih tehnologija i umjetne inteligencije. U tom području se svi svakodnevno trebamo obrazovati kako bismo bili bolji primjer djeci koja od nas uče. Također, osim na prevenciji potrebno je raditi i na onoj drugoj strani medalje – svijesti o važnosti o prijavljivanju neprimjerenih sadržaja online, kao i svakoj sumnji na zlostavljanje djece u bilo kojem okruženju. Djeca danas svoje zlostavljače nose u džepovima, svakog dana i svakog trenutka su s njima, a na vrijeme isto možemo prepoznati jedino ako imamo otvoren odnos s njima – takve stvari također su dio učenja koji je vrlo važan“, poručila je Ana Veočić, socijalna radnica iz Centra za sigurniji internet, te predavačica na spomenutim radionicama.

Foto: A1 Hrvatska/Centar za sigurniji internet
 

A1 svijet

Iva Ančić: "Očekujemo spektakl i odličnu borbu finalista A1 Adria League na Reboot Infogameru"

Uskoro nam se na velika vrata vraća Reboot Infogamer powered by A1 i tom smo prilikom razgovarali s Ivom Ančić, rukovoditeljicom brenda, marketinških komunikacija i digitalnog poslovanja, A1 Hrvatska.

A1 Hrvatska već dugi niz godina ulaže u gejming. Kako to da ste se odlučili na taj potez?

Još davne 2017. godine prepoznali smo važnost gejminga i esporta te smo pokrenuli A1 Adria League. Budući da je u tom trenutku gejming u svijetu bio u velikoj uzlaznoj putanji, a kod nas u začecima, htjeli smo gejmere iz Hrvatske, Slovenije, Srbije, Bosne i Hercegovine, Makedonije, Crne Gore i Albanije okupiti u jednu veliku regionalnu ligu koja će promovirati esport i gejming. Uvjereni smo da naša dugogodišnja podrška regionalnom gejming eko sustavu dodatno motivira mlade da se usmjere prema toj najbrže rastućoj industriji. Godinama kontinuirano ulažemo u promociju i širenje potencijala gejming industrije pa smo tako ove godine krenuli i s A1 Student eChallenge natjecanjem. Naš entuzijazam ponajprije dolazi od publike koju smo okupili, jer su prepoznali kvalitetu i trud koje s našim partnerima unosimo u promicanje sigurnog online okruženja i esporta. Ta nas činjenica potiče da svaku novu ligu činimo još zanimljivijom i sigurna sam kako će upravo započeta 12. sezona A1 Adria League biti najatraktivnije takvo natjecanje do sada.

Koji su najveći uspjesi A1 Adria League?

U sedam godina postojanja, A1 Adria League nametnula se kao najdugovječnija regionalna liga koja svoj uspjeh potvrđuje prvenstveno brojkama od više od 15 500 domaćih i međunarodnih igrača koji su se borili za nagradni fond od ukupno 180 000 eura uz više od 82 milijuna impresija na webu iz cijelog svijeta. Također, svi gejmeri imaju mogućnost pokazivanja svojeg umijeća na velikoj gejming pozornici. O uspjehu A1 Adria League i govori činjenica da je nakon pobjede u prvoj sezoni i osvajanja titule najkorisnijeg igrača velikog finala, Toni „Sacre“ Sabalić potpisao za jednu od najjačih League of Legends momčadi Europe, francuski G2 Esports.


Sigurno ste od 2017. godine svjedočili velikom broju promjena na gejming sceni. Možete li istaknuti one nejznačajnije?

Svake godine okupljamo sve veći broj zainteresiranih gejmera, ali i onih koji se žele okušati i u drugim domenama organizacije esport natjecanja – od kastera do admina i drugo. Također, vidimo da se promijenila i svijest o samom gejmingu, odnosno javnost to više ne percipira kao obično igranje video igrica. Svima je postalo jasnije da je riječ o ozbiljnoj industriji koja svake godine bilježi sve veći rast, kako u zaradi, tako i u broju zaposlenih. Analiza CGDA za 2022. godinu potvrdila je još jednom da je i Hrvatska prepoznata u toj industriji zahvaljujući kompanijama poput Nanobita. Također, Visoko učilište Algebra ove je godine pokrenulo prvi preddiplomski studij za razvoj videoigara što je još jedan dokaz prepoznavanja važnosti ove industrije i želje mladih da se u njoj okušaju.

I ove godine predstavljeni su rezultati Analize hrvatske industrije proizvođača videoigara koju je napravio CGDA, u suradnji s A1. Što vas je najviše iznenadilo?

Budući da kao kompanija već sedam godina ulažemo u domaći gejming ekosustav, posebno nas vesele podaci istraživanja o rastu industrije, a još smo ponosniji što je u industriji prepoznata važnost sigurnog virtualnog okruženja. Također, upravo nas činjenica da je čak 30 posto žena pronašlo svoj poslovni put u gejming industriji posebno raduje. Kao digitalna kompanija kompanijama potičemo žene u businessu i IT-ju te trenutno zapošljavamo njih 44 posto.


Kako će izgledati finale 12. sezone A1 Adria League?

U tijeku su kvalifikacije za finale 12. izdanja A1 Adria League na kojem se najbolji regionalni igrači u esportu natječu u tri glavne igre – CS2, EA Sports FC 24 i EA Sports FC Mobile 24 te četiri rotirajuće igre League of Legends, Clash Royale, Brawl Stars i PUBG:Battlegrounds. Riječ je o ukupnom nagradnom fondu od 15.600 eura. Finale 12. sezone održat će se na velikoj gejming pozornici na ovogodišnjem Reboot InfoGamer powered by A1 koji se napokon vraća u svom punom sjaju na Zagrebački Velesajam. Upravo zato vjerujem da nas očekuje jedan spektakl i odlična borba za nove pobjednike naše 12. sezone.

Foto: A1 Hrvatska

Pocket Palma

A1 svijet

Kakva se glazba vrti u svijetu Pocket Palme: Poslušaj playlistu koju nam je sastavio ovaj synth-pop bend

Uvijek je zanimljivo dobiti uvid u glazbu koja se trenutačno vrti u svijetu naših omiljenih glazbenika. Upravo je takav slučaj s Mixtape playlistom koju nam je na Xplore Music by Deezer ekskluzivno kreirao synth-pop trio Pocket Palma.

Bend koji čine Ana Papa, Luka Vidović i Bruno Žabek 22. rujna izdao je svoj treći studijski album „III“, a tim su nam povodom složili playlistu punu indie, rock i elektronske glazbe koju ćemo još dugo slušati.


"Uvijek nam je zabavno raditi playliste jer jednostavno slušamo toliko glazbe, pogotovo na turnejama. Šaramo po žanrovima toliko da se nekad potpuno izgubimo u glazbi. S naše trenutne playliste svakako bismo htjeli izdvojiti bend JAWS koji se posebno puno vrtio u zadnja dva mjeseca naše turneje“, kažu članovi Pocket Palme.

Na Xplore Music by Deezer možete poslušati i njihov 
album „III“, koji je najodvažniji studijski uradak ovih novopečenih dobitnika Porina (u kategoriji Najboljeg elektronskog albuma za album „Atomi: Rework“), ali i svojevrsni povratak njihovim korijenima. 

Zvuk je puno mračniji i puno više pop, ovaj album je ono što bi bio sljedeći album Side Projecta, da nismo odlučili pokrenuti Pocket Palmu“, poručili su Anja, Luka i Bruno. Na „III“ tematika nije toliko ljubavna kao na albumima „pocket palma“ i „atomi“, iako i dalje prevladavaju osobni tekstovi. 

Poslušaj album o kojem bruji regija, a na Xplore Music by Deezer otkrij slične domaće i inozemne izvođače.

Foto: Pocket Palma
 

Reboot InfoGamer 2023

A1 svijet

Reboot InfoGamer 2023 powered by A1: Još nas tjedan dana dijeli do gejming spektakla na Velesajmu

Reboot InfoGamer 2023 powered by A1 vraća se na Zagrebački velesajam, u paviljonima 8a, 9 i 11a, od 9. do 12. studenoga. Nakon četverogodišnje pauze ponovno dovodi najveće svjetske izdavače koji će predstaviti najnovije i najpopularnije videoigre, a posjetitelji će ih moći isprobati na više od 100 igraćih jedinica koje uključuju PlayStation 5, Xbox Series X, Nintendo Switch i moćne PC-je.

U sklopu sajma, posjetitelji će moći isprobati i najnovije VR uređaje, Meta Quest 3 i PlayStation VR2, te figurativno uroniti u virtualne svjetove. Uz najnovije projekte koje razvijaju najveći svjetski gejming studiji, Reboot InfoGamer powered by A1 će također ugostiti nezavisne domaće i regionalne razvijače videoigara koji će predstaviti svoje projekte široj javnosti.


"Izuzetno smo ponosni što možemo potvrditi da će ove godine Reboot InfoGamer 2023 powered by A1 okupiti više od 90 izlagača koji će još jednom pokazati raskoš domaće, regionalne i svjetske industrije videoigara", rekao je Ivan Medak, glavni operativni menadžer Reboota.

Kao i prethodnih godina, najveći gejming brendovi ponudit će sajamske popuste na ogroman izbor gejming opreme i periferije, dok će se na glavnoj pozornici svakodnevno odvijati razni natječaji, na kojima će posjetitelji imati priliku osvojiti atraktivne tech nagrade i ekskluzivni merch. U sklopu sajma održat će se i veliko cosplay natjecanje s bogatim nagradnim fondom te veliki međunarodni turnir u tabletop igri Warhammer.

Reboot InfoGamer 2023 powered by A1 mjesto je i spektakularne završnice 12. sezone najveće regionalne esports lige – A1 Adria League.


"Zagrebački Velesajam postaje dom napetih finala u igrama CS2, EA Sports FC 24 i EA Sports FC Mobile 24. Ukupni nagradni fond 12. sezone A1 Adria League iznosi čak 15.600 eura. Finala će posjetitelji moći pratiti uživo u paviljonu 8a, a tamo će ih čekati i naš #BoljiOnline kutak, s ciljem edukacije o sigurnosti u online svijetu", istaknula je Diana Svalina, viši specijalist za sponzorstva i evente, A1 Hrvatska.

Ulaznice za Reboot InfoGamer 2023 kupi OVDJE, a više detalja o A1 Adria League saznaj na linku.

Foto: A1 Hrvatska

Putno osiguranje

A1 svijet

Bolje spriječiti nego liječiti: Tri razloga zašto je putno osiguranje uvijek dobra ideja

Putovanja mogu biti poprilično skupa pa uglavnom izbjegavamo dodatne troškove koji bi mogli opteretiti naš budžet. Međutim, nepredviđene nezgode poput bolesti, ozljede ili otkazanog leta mogu pokvariti tvoje putovanje, ali i imati poveće financijske posljedice.

Upravo je zato dobra ideja ugovoriti putno osiguranje koje pokriva širok spektar problema koji mogu poći po zlu u inozemstvu. Bolnički troškovi u inozemstvu mogu biti ogromni pa u ovom slučaju definitivno vrijedi izreka – bolje je spriječiti nego liječiti. Kako se bliži sezona skijanja, kada su nezgode i ozljede puno češće, dobra je ideja razmotriti ugovaranje putnog osiguranja.

U nastavku smo izdvojili neke od razloga zašto ga se isplati ugovoriti.

Eliminiraš dodatni stres

Putovanja mogu biti stresna sama po sebi, a dodatno se kompliciraju uz nezgode ili bolesti, posebno ako se dogode u zemljama čiji ti je jezik nepoznat. Uoči putovanja obično odvojimo vrijeme za proučavanje cijena hrane i pića, kulturnih i zabavnih sadržaja te javnog prijevoza. Međutim, proučavanje cjenika zdravstvenih usluga nije uobičajeno jer je poznato da troškovi liječenja i hitne pomoći mogu biti vrlo visoki.

Štediš vrijeme i novac

Putovanje košta i obično iziskuje nekoliko mjeseci štednje, a taj novac ne želiš izgubiti zbog nepredviđenih okolnosti. Ako mali dio svog budžeta izdvojiš za putno osiguranje, zapravo si osiguravaš zaštitu i bezbrižnost na putovanju. Za cijenu jednog espressa dnevno zaista se ne isplati riskirati dugoočekivani odmor. Osim pokvarenih planova, najobičnija zubobolja, viroza ili hitna operaciju, mogu ti nametnuti ogromne financijske izdatke, dok je cijena putnog osiguranja zaista prihvatljiva.

Osim toga, ugovaranje police je kratko i jednostavno, a danas ga uglavnom možeš obaviti na webu ili putem aplikacije.

Zadržavaš fleksibilnost

Ako se tvoje putno osiguranje aktivira pri izlasku iz Hrvatske, možeš se otisnuti na put kad god poželiš, bez brige o neplaniranim i često ogromnim troškovima.

Možeš birati želiš li se osigurati samo ti ili cijela tvoja obitelj, dok pokrića vrijede za razne situacije, od otkazivanja leta i gubitka prtljage do potrage i spašavanja u slučaju nezgode.

Putuj pametno i bezbrižno

Putno osiguranje za A1 korisnike usluga je koju pruža osiguravajući partner L’AMIE, a omogućuje ti zaštitu i bezbrižnost na putovanju. Za razliku od većine drugih putnih osiguranja, uslugu ne plaćaš unaprijed, nego samo za dane provedene u inozemstvu, već od 1,69 € (12,73 kn) dnevno. Dakle, usluga ti se ne naplaćuje nakon registracije, već tek po prelasku granice.

Kako to funkcionira u praksi? Kad izađeš iz Hrvatske i povežeš se na mrežu lokalnog operatora u inozemstvu, dobit ćeš SMS o aktivaciji pokrića za to putovanje. Ako ne želiš koristiti Putno osiguranje za A1 korisnike na tom putovanju, jednostavno ga deaktiviraj odgovorom na spomenuti SMS. Pri povratku u državu i spajanjem na A1 mrežu, dobivaš SMS obavijest o završetku pokrića za to putovanje i usluga je u mirovanju do tvog sljedećeg putovanja u inozemstvo.

Putno osiguranje za A1 korisnike pokriva zdravstveno osiguranje (bolničko i izvanbolničko liječenje, prijevoz, traganje i spašavanje), osiguranje od nezgode (zaštita za tebe i obitelj u slučaju teže nezgode na putovanju), osiguranje prtljage (oštećenje, uništenje ili gubitak prtljage na putovanju) te osiguranje od kašnjenja i otkazivanja leta (pokrivanje troškova smještaja uslijed kašnjenja i otkazivanja leta).

Registriraj se za Putno osiguranje za A1 korisnike u Moj A1 aplikaciji, prilikom narudžbe mobilne tarife na pretplatu na webshopu (na koraku Dodatne pogodnosti) ili u A1 centrima i partnerskim prodajnim mjestima.

Foto: Getty Images

Ana Radišić i Tomislav Ramljak

A1 svijet

Tomislav Ramljak iz Centra za sigurniji internet: „Moramo pustiti djecu da nas uče o digitalnom svijetu“

Nije tajna da današnja djeca žive u znatno drukčijem svijetu od njihovih roditelja, posebno kada je riječ o korištenju tehnologije. Najmlađi se na internetu suočavaju sa situacijama s kojima se stariji nisu imali prilike susresti, što predstavlja jedan od većih izazova u roditeljstvu.

Kako razgovarati s djecom o tehnologiji i pripremiti ih za suživot s ekranima, zašto zabrane nisu rješenje, kako osvijestiti influencere o važnosti odgovornog ponašanja u online svijetu te kako prepoznati da je dijete žrtva cyberbullyinga, u podcastu Ane Radišić otkrio je Tomislav Ramljak, voditelj i jedan od osnivača Centra za nestalu i zlostavljanu djecu pod čijim je vodstvom nastao i program Centar za sigurniji internet.

U svojem radu nastoji senzibilizirati, informirati i educirati javnost o sigurnosti i odgovornom ponašanju na internetu. U poslu koji nema radno vrijeme i nerijetko zahtijeva putovanje s jednog kraja države na drugi, Ramljak i njegovi kolege preventivnim i edukativnim aktivnostima jačaju digitalne kompetencije u području sigurnosti i zaštite u online svijetu kako djece i mladih, tako i roditelja.

Djeca uče iz primjera

Najmlađi danas uz pametne telefone, računala, televizore i gejming konzole uče, povezuju se i razvijaju maštu. Kada se tehnologija koristi odgovorno, ima potencijal potaknuti kreativnost i širiti vidike, no surova stvarnost nosi mnoge ozbiljne rizike, a ne postoji univerzalni odgovor kako im doskočiti.

„Djeca ne uzimaju sama ekrane, roditelji im ih stavljaju u ruke jer je tako jednostavnije. Telefoni i ekrani su digitalne dadilje koji roditeljima omogućuju 5 minuta mira jer je dijete tada zaokupljeno. Međutim, nismo ni svjesni utjecaja koji tehnologija ima na našu djecu. Neka recentna istraživanja pokazuju povećan broj ADHD-a, slabiju motoriku, smanjenu koncentraciju“, izjavio je Tomislav Ramljak u podcastu Ane Radišić.


Ukazao je na dvostruka mjerila poput roditeljske zabrane korištenja ekrana, dok oni istovremeno vise na pametnim telefonima zbog posla ili drugih obveza.

„Djeca uče iz primjera, a roditelji ili skrbnici su im primjer i trebaju savladati tu odgovornost. Puno je jednostavnije dati im mobitel u ruke, nego prošetati, odigrati društvenu igru ili porazgovarati“, dodao je voditelj Centra za sigurniji internet.

Ramljak se osvrnuo na zabrane korištenja mobitela u školama i tvrdi kako je takvo što dvosjekli mač jer bi se energija trebala ulagati u učenje odgovornog korištenja tehnologije i razvoj kritičkog razmišljanja.

Digitalna džungla

Odrasli se trebaju zainteresirati za digitalni svijet djece jer djeca danas provode puno više vremena tamo nego u stvarnom. Internet njima nije samo zabava, njima je internet sve – prijateljstva, ljubavne veze, školska zadaća“, tvrdi Ramljak i poziva roditelje da provjere koje aplikacije njihova djeca koriste.

Online svijet nazvao je „digitalnom džunglom“ koju su kreirali odrasli i pustili djecu unutra. „U toj džungli postoje predatori koji vrbuju našu djecu“, upozorio je.



Usporedio je statistike iz 2013. godine kada je u Hrvatskoj zabilježeno 40-ak slučajeva iskorištavanja djece za pornografiju, dok se prošle godine ta brojka popela na čak 422 slučaja.

Međutim, to je samo santa leda i broj poznatih kaznenih djela, dok se ne zna koliko je djece žrtava budući da predatori na internetu obično ne vrebaju jednu osobu, već više njih.

Uloga roditelja u prevenciji cyberbullyinga

Kako prepoznati da je dijete žrtva cyberbullyinga? Ramljakov odgovor je jasan – svaki roditelj koji ima izgrađen odnos sa svojim djetetom to će lako prepoznati. 

„Promjena ponašanja uvijek je najbolji pokazatelj. Dijete se zatvara, povlači u sobu, odbija ići u školu ili jesti, gubi interes za hobijima. Nesvjesno traže pomoć i to se vidi. Roditelji moraju upoznati svoje dijete, razgovarati i poslušati ga. Važnije je pitati kako se osjeća, nego kako je bilo u školi. Pitanje je kvalitete zajedničkog vremena, a ne kvantitete. Moramo se fokusirati na dijete i dati mu priliku da ga zaista saslušamo i uvažavamo, bez pametovanja i zvocanja, kako bismo ga pustili da nas uči o sebi i digitalnom svijetu“, smatra voditelj Centra za sigurniji internet.

Po njemu, izgrađen odnos s djecom je najbolja prevencija, a ne zabrana ekrana koja dovodi do izoliranja u društvu. Taj se odnos ne smije temeljiti na strahu jer se dijete onda zatvara u sebe. Iznimno je važan otvoreni razgovor s djecom, kao i stvaranje sigurne okoline za izražavanje osjećaja i stavova jer će najmlađi samo tada otkriti ako ih nešto tišti.

Odgovornost influencera

Živimo u vremenu kada će se dijete prije povezati s influencerom, nego s roditeljem. Nerijetko će osjetiti potrebu povjeriti mu se, a kreatori sadržaja pritom ne znaju kako im odgovoriti, što može biti opasno. 

Upravo je to jedan od razloga zašto je Centar za sigurniji internet u suradnji s A1 Hrvatska pokrenuo
Školu odgovornog influensanja. Cilj ove online Škole jest osvijestiti influencere i kreatore sadržaja o važnosti odgovornog ponašanja u online svijetu, podići svijest o važnosti prepoznavanja i prijave neprimjerenog sadržaja na internetu kao i načinu prijave istog, te prepoznati važnost kreiranja pozitivnog online sadržaja i stvaranja pozitivnog utjecaja.

„Ako su im već djeca publika, moraju biti svjesni svojih riječi. Bitno je da znaju koliku moć imaju nad najmlađima“, smatra Ramljak. 

Sretna djeca za sretniju budućnost

Društvo je odgovorno za trajno ulaganje u djecu i njihovu dobrobit, dok se u praksi uglavnom reagira nakon velikih tragedija. Veliki se naglasak mora staviti na roditelje kojima je potrebno osvijestiti probleme u online svijetu, ali i pozvati ih da budu dio rješenja.

Misliš da je nešto s interneta neprikladno, opasno ili uznemirujuće? Stručnjaci iz Centra dostupni su na besplatnom i anonimnom broju 0800 606 606, svaki radni dan od 8 do 16 sati.

Više informacija o odgovornom korištenju tehnologije pronađi na web stranici Bolji online.

Foto: Podcast Ana Radišić

Halloween filmovi

A1 svijet

Neka zagrijavanje za Noć vještica započne: Najstrašnija zabava čeka te uz A1 TV sadržaj

Još malo brojimo do ovogodišnje Noći vještica, a to je znak da odgledate sve prikladne filmove koji će vas atmosferom uvesti u najstrašniju noć u godini. 

Dobar filmski maraton podjednako je bitan kao biranje kostima ili ukrašavanje doma, a postoji pregršt opcija koje možete odabrati – od obiteljskih filmova do kultnih hororaca.

Korisnici
A1 Filmskog paketa mogu uživati u 11 besplatnih filmova iz novog filmskog kataloga Moviemix. Samo klikni na gumb VOD na daljinskom upravljaču i odaberi Moviemix jer te tamo povodom Halloweena čekaju horor hitovi poput „Noć vještica 2“, „Sirovo“, „Jessabelle“ i mnogi drugi.

Noć vještica 2

U „Noći vještica 2“ („Halloween 2“) Michael Myers je još uvijek na slobodi i opasniji nego ikada prije, dok za njim i dalje traga dr. Sam Loomis. Michaelova sestra Laurie Strode liječi se u bolnici od rana koje joj je brat nanio samo nekoliko sati prije. Međutim, Michael je blizu i nastavit će sa svojim ubilačkim pohodom sve dok se ne dočepa Laurie.

 


Sirovo

Ovaj francusko-belgijsko-talijanski horor prati studenticu veterine Justine. Mlada vegetarijanka prvi je put okusila sirovo meso i njoj se probudila ubojita glad. Iako se isprva opire, želja za kanibalizmom u njoj sve više jača. „Sirovo“ je na Filmskom festivalu u Cannesu 2016. nagrađen uglednim priznanjem internacionalnih filmskih kritičara - FIPRESCI.


Jessabelle

U ovom hororu iz 2014. naslovna junakinja Jessabelle vraća se u svoj dom iz djetinjstva kako bi se oporavila od teške prometne nesreće. Pritom se suočava i s duhom žene koja je vapila za njezinim povratkom i neće joj dopustiti da pobjegne. U glavnoj je ulozi australska glumica Sarah Snook koju ste imali prilike gledati u nagrađivanoj seriji „Succession“ („Nasljeđe“).


Osim toga, izdvojili smo i spooky sadržaj za sve uzraste s televizijskih kanala uključenih u Filmski paket, među kojima su neki recentni horor hitovi i remakeovi klasika.

Stranci (Noćni plijen)

U nastavku uspješnog hororca „Stranci“ pratimo četveročlanu obitelj koja se zbog financija seli u izoliranu kuću. Ubrzo nakon preseljenja počinju ih maltretirati nepoznati ljudi, što se u konačnici pretvara u borbu za goli život.

Film „Stranci (Noćni plijen)“ pogledaj u subotu, 28.10., u 20:30 sati na kanalu CineStar FANTASY.

Vještica iz Blaira

Pogledajte remake kultnog niskobudžetnog horora koji je zaludio svijet. Film prati troje studenata filmaša koji u šumi snimaju dokumentarac o vještici koja je prije 200 godina navodno skrivila niz ubojstava.

Film „Vještica iz Blaira“ pogledaj u nedjelju, 29.10., u 20:30 sati na kanalu CineStar FANTASY.

Glas smrti

Nakon iznenadnog nestanka i smrti supruge Anne, shrvani Jonathan (Michael Keaton) upušta se u paranormalne aktivnosti. Uspijeva komunicirati s preminulom Anne koja mu poručuje da spasi buduće žrtve psihopata koji ju je ubio. Međutim, Jonathan nije svjestan koliko će mu opasnosti donijeti komuniciranje sa svijetom mrtvih.

Film „Glas smrti“ pogledaj u ponedjeljak, 30.10., u 20:30 sati na kanalu CineStar FANTASY.


Osim toga, najmlađi će uoči Halloweena i na sami 31. listopad moći uživati u specijalima s crtićima i dječjim emisijama na kanalima Da Vinci i Nick Toons.

Ako se ipak odlučiš za kostimiranu zabavu umjesto uživanja pred televizorom uz navedene filmove, ne brini jer propušteni sadržaj možeš pogledati i do 7 dana unatrag.

Foto: Getty Images


 
Gledanje televizije

A1 svijet

Od pozornog praćenja programa do multiscreeninga: Kako su se promijenile navike gledanja TV-a

Način na koji gledamo televiziju uvelike se promijenio, ponajprije zbog razvoja tehnologije i platformi za streaming. Dok je gledanje televizije nekoć bilo sinonim za izležavanje na kauču ispred TV-a, sada omiljene serije i filmove pratimo gdje i kad god želimo – u redu u trgovini, u javnom prijevozu, dok jedemo i kuhamo.

U eri streaminga promijenila su se mjesta, navike i načini na koji gledamo TV. Današnji mladi su digitalni urođenici koji su rođeni uz tehnologiju i primarno konzumiraju TV sadržaj putem interneta, pa samim time nisu vezani za točan termin i lokaciju gledanja.

Međutim, trend streaminga nije zaobišao ni starije generacije. Prema
Forbesu, gledatelji u dobi od 15 do 29 godina provode 22 posto svog slobodnog vremena streamajući, dok osobe starije od 60 godina provode 14 posto svog vremena uz takve usluge.



Postoje i novi načini konzumiranja TV sadržaja pa tako s pojavom streaming servisa sve više bingeamo, odnosno gledamo više epizoda određene serije u jednom dahu. Tradicionalno gledanje sadržaja uživo ili kada se emitira na televiziji, obično jednom tjedno, uglavnom je postalo stvar prošlosti. Međutim, prema istraživanjima danas dominira serijsko gledanje TV-a koje se odnosi na gledanje (nekoliko sezona) serije vlastitim tempom tijekom nekoliko dana, tjedana ili mjeseci.

Učestalost bingeanja i serijskog gledanja TV-a porasla je u razdoblju od 2015. do 2020. godine, a prvenstveno se radi o gledanju sadržaja na televizoru u dnevnoj sobi, a ne na računalu ili mobitelu.

Zašto gledamo TV i što radimo dok „gledamo“?

Tijekom pandemije provodili smo puno više vremena kod kuće, a samim time pred televizijom. Međutim, znači li to da smo je zaista gledali? 

Istraživanja su pokazala da televiziju više gledamo pasivno, primarno je koristeći za pozadinsku buku, ali i da nam pravi društvo. Ignoriranje TV-a postalo je uobičajeno, kao i spavanje i objedovanje uz omiljene serije i filmove. Dakle, gledatelji više nisu prikovani uz televizor u dnevnoj sobi, već TV sadržaj prate na drugim uređajima poput laptopa, tableta ili pametnog telefona. Fenomen višeekranskog gledanja, odnosno multiscreeninga porastao je s popularnošću pametnih telefona, čime se raspršuje fokus s primarnog sadržaja u korist skrolanja društvenim mrežama ili neke druge aktivnosti. 



Što „televizija“ znači različitim generacijama? Umjesto tradicionalnih TV kanala, ogroman broj mladih daje prednost svojoj omiljenoj streaming platformi. Gledatelji u dobi od 16 do 24 godine provedu u prosjeku samo 53 minute dnevno gledajući tradicionalne kanale, što je pad od dvije trećine u odnosu na prethodno desetljeće i također sedam puta manje u usporedbi s gledateljima starijima od 65 godina.

Međutim, ukupno gledajući, više vremena provodimo gledajući sadržaj. Djeca u prosjeku gledaju TV pet sati dnevno, što je povećanje od 7 posto u odnosu na 2018. godinu. Općenito je količina vremena koju provedemo s upaljenim TV-om od 10 do 17 sati porasla za 77 posto.

Iako su se stilovi gledanja, aktivnosti i navike publike promijenili posljednjih nekoliko godina (i vjerojatno će se nastaviti mijenjati), neke stvari ostaju iste. Najviše streamamo sadržaj petkom, subotom i nedjeljom, dok je udarni termin i dalje najvažniji dio dana za one koji prate TV program uživo.



Kako se mijenjaju korisničke potrebe i navike, tako raste potražnja za praktičnim rješenjima koja im olakšavaju život. Uz A1 TV od sada još jednostavnije prati omiljeni TV sadržaj, i to bez dodatnih uređaja, instalacija i suvišnih daljinskih upravljača.

Gledaj A1 TV na smart TV-u, putem A1 digitalnog TV prijamnika ili A1 Smart boxa. Instaliraj A1 Xplore TV aplikaciju na uređaj po želji i prati omiljeni TV sadržaj gdje god se nalaziš. Osim toga, do 24. listopada uz novi A1 internet paket odaberi sjajni Samsung smart TV po odličnoj cijeni od 10 € (75,35 kn) mjesečno. Više detalja saznaj OVDJE.

Foto: Getty Images

Damir Buljan

A1 svijet

Stručnjak za cyber sigurnost upozorava: „Postoji raskorak između svijesti o rizicima i onoga što napadači mogu napraviti“

U Europskoj uniji već 11. godinu zaredom listopad se obilježava kao europski mjesec kibernetičke sigurnosti. Zemlje članice tim povodom organiziraju razne edukacije i kampanje kojima je cilj podići svijest o kibernetičkoj sigurnosti među građanima, ali i poslovnim subjektima.

Dnevno se bilježi i do sedam milijuna kibernetičkih napada koji sežu od jednostavnijih, poput probijanja nečije lozinke do sofisticiranijih, kao što je hakerski napad na sustav neke institucije ili tvrtke. Kako online napadi postaju sve češći i uvjerljiviji, teže je prepoznati opasnosti i zato se važno educirati o potencijalnim kibernetičkim prijetnjama.

Damir Bujan, konzultant za informacijsku i kibernetičku sigurnost u A1 Hrvatska, podijelio je nekoliko savjeta koji će ti pomoći da što sigurnije navigiraš online svijetom, a otkrio je i koji su najveći cyber security izazovi u bližoj budućnosti.

Kako je izgledao tvoj karijerni put i profesionalni razvoj u A1 Hrvatska?

Došao sam u A1 Hrvatska prije skoro tri godine, početkom 2021. godine. Primarno sam zaposlen kao ICT Presales za DC usluge (usluge podatkovnog centra poput kolokacije). U to vrijeme A1 je završavao izgradnju svog novog podatkovnog centra u Zagrebu pa sam dosta vremena provodio ondje. Nakon što je DC otvoren krajem 2021., počeli smo dovoditi potencijalne korisnike u obilazak nove zgrade, što je rezultiralo povećanom prodajom usluge kolokacije (oprema korisnika smještena u A1 podatkovnom centru).

Tijekom 2022. godine naglasak na informacijsku i kibernetičku sigurnost postajao je sve veći jer su upiti korisnika na tu temu postali učestaliji. Sukladno tome, fokus A1 ICT odjela također je pojačan u tom segmentu pa sam preuzeo ulogu konzultanta za informacijsku i kibernetičku sigurnost. Zapravo, postao sam svojevrsni „prevoditelj“ tehničkog jezika kojim govore tehničari, inženjeri i ostali IT stručnjaci na jezik koji je razumljiv direktorima, upravama i osobama koje moraju donositi bitne strateške odluke.

Kako izgleda radni dan u životu konzultanta za informacijsku i kibernetičku sigurnost?

Tipičan radni dan u životu konzultanta za informacijsku i kibernetičku sigurnost sastoji se od dosta čitanja i proučavanja novih kibernetičkih prijetnji te stalnog usavršavanja u domeni koja je kao živi organizam i podložna stalnim promjenama. Tu je i dosta sastanaka i dijeljenja informacija s kolegama, „brainstorminga“ oko strategije i pristupa određenom korisniku kako bismo mu pomogli riješiti određeni problem. Također, tu su i sastanci kod korisnika koji su sve samo ne dosadni kad je kibernetička sigurnost u pitanju.

cyber security

Phishing napadi kojima smo izloženi na privatnim e-mail adresama postaju sve uvjerljiviji, a njima smo izloženi i na poslu. Možeš li ukratko opisati što je whaling i kako ne nasjesti na takve napade?

Whaling napad zapravo je ciljani phishing napad. Dok se klasičnim phishingom cilja jako veliki segment korisnika (pa tko se ulovi, ulovio se), whaling napadom ciljamo točno određenog pojedinca. To je obično C-level direktor u nekoj tvrtki i u većini slučajeva osoba koja ima pristup financijama te tvrtke. Najbolja prevencija od whaling i phishing napada jest stalno biti na oprezu i kritički razmišljati o svemu što radiš na internetu.

Stalno moraš imati na umu: ako nešto zvuči predobro da bi bilo istinito, to je u 99,9 posto slučajeva alarm za uzbunu i sigurno je neka vrsta prijevare u pitanju. To nije nimalo jednostavno, a kriminalci na internetu su sve domišljatiji u kreiranju uvjerljivih phishing kampanja. Danas su jako popularne lažne internet stranice banaka koje te mame da klikneš na link i uneseš svoje podatke s kartica, tekućih računa, osobne podatke i slično.

Na što se raspodjeljuje i troši novac koji tvrtke odvajaju za kibernetičku sigurnost?

Većina novca koji tvrtke troše na kibernetičku sigurnost odlazi na kupnju sofisticiranih alata kako bi se rizik od prijetnji s interneta smanjio na najmanju moguću mjeru. Manji dio novca odlazi na edukaciju korisnika. Smatram da bi se trebao smanjiti broj alata i tehnologija koje prosječna tvrtka koristi kao zaštitu od kibernetičkih napada, a da bi se trebali povećati budžeti za edukaciju korisnika. Naime, kompletna zaštita od kibernetičkih napada pada u vodu ako imamo korisnike koji nisu educirani o tome kako se trebaju ponašati na internetu.

cyber security

Koliko su ljudi danas svjesni izloženosti kibernetičkim napadima? Kako odabrati dobru i neprobojnu lozinku?

Svjesnost o izloženosti kibernetičkim napadima sve je veća, ali isto tako maliciozni napadači svakim su danom sve vještiji. Sukladno tome, stalno postoji određeni raskorak između naše svijesti o rizicima i onoga što napadači mogu napraviti.

Savjet vezan uz lozinke je sljedeći: ne trebaju ti kratke i složene lozinke, već relativno dugačke, ali jednostavne. Na primjer, lozinka „banana-jabuka_ananas“ puno je bolja od lozinke „211?eu)Lwm“. Naime, prvu ćeš puno lakše zapamtiti od druge. Također, lozinku od 20 znakova značajno je teže probiti posebnim alatima nego ovu od 10 znakova.

Još jedan vrlo bitan savjet: nikako ne koristi istu lozinku za više ključnih stvari poput poslovnog korisničkog računa, Gmaila, Facebooka i slično. Kompromitiranjem lozinke svi tvoji računi na kojima koristiš istu lozinku bit će nepovratno izgubljeni.

Koji su najveći cyber security izazovi koji nas očekuju u idućih nekoliko mjeseci?

U sljedećih šest do 12 mjeseci glavni izazovi u EU bit će stupanje na snagu NIS2 (Network and Information Security) direktive. Cilj NIS2 direktive jest uspostaviti standardnu razinu kibernetičke sigurnosti u svim državama članicama uvođenjem standardiziranih zahtjeva i mjera te zakonskog okvira.

Uspostavom sigurnosnih zahtjeva, obvezom izvještavanja, provedbom mjera i sankcija, NIS2 nastoji zaštititi ključnu infrastrukturu Europske unije i sve njezine građane od utjecaja kibernetičkih napada na IT sustave tvrtki koje pružaju usluge od iznimne važnosti za svakodnevni život (vodovod, distribucija električne energije, plinovod, željeznica, proizvodnja hrane i slično). Dakle, tri su primarna cilja uvođenja NIS2 direktive:

- Povećati otpornost na kibernetičke napade među ključnim pružateljima usluga u EU.
- Pojednostavniti otpornost na kibernetičke napade strožim sigurnosnim zahtjevima i kaznama za njihovo kršenje.
- Poboljšati spremnost EU za suočavanje s kibernetičkim napadima.

Internet je prostor svakodnevnog funkcioniranja digitalnog društva, a najučinkovitija obrana od svih vrsta cyber napada je prevencija, odnosno edukacija i informiranje građana. Kibernetička sigurnost je zajednički napor koji zahtijeva predanost pojedinaca, organizacija i društva u cjelini, a uz određene mjere opreza internet možemo učiniti sigurnijim za sve.

Foto: Zvonimir Raspudić/Getty Images

Obnovljeni mobiteli

A1 svijet

Dobri za okoliš i vlastiti džep: Otkrivamo ti sve prednosti korištenja obnovljenog mobitela

Klimatske promjene definitivno su jedan od najozbiljnijih izazova današnjice, primarno zbog zabrinjavajućih i sve izraženijih učinaka na cijeli svijet. U svakodnevnom životu sve si češće postavljamo pitanje kako možemo doprinijeti borbi za očuvanje okoliša. Održivi izbori i produljenje životnog vijeka postojećim proizvodima definitivno su prvi korak na tom putu.

Kako tehnologija napreduje, mnogima od nas je primamljiva ideja o kupnji najnovijeg modela pametnog telefona. Međutim, znaš li da 80% ugljičnog otiska mobitela dolazi od njegove proizvodnje, a ne od svakodnevne upotrebe?

Budući da proizvodnja i distribucija tehnologije ostavljaju svoj trag na okoliš, mnogima je privlačnija i etičnija ideja o kupnji obnovljenih uređaja. Na taj način jedan uređaj manje završi na otpadu, čime se izravno smanjuje količina elektroničkog otpada.

Iako na prvu može zvučati kao da se radi o uređajima s greškom ili pokvarenim mobitelima koji su samo „zakrpani“, zapravo se radi o izvrsnoj alternativi skupljim i novim uređajima.

obnovljeni mobiteliŠto su uopće obnovljeni mobiteli?

Ne radi se o klasičnim polovnim proizvodima, već o potpuno funkcionalnim, najsuvremenijim uređajima koji su prošli razna ispitivanja kvalitete, a ponekad i popravak. Svoj primjerak možeš nabaviti po značajno nižoj cijeni od novog, dok su izbrisani svi podaci prijašnjeg vlasnika pa je odmah spreman za upotrebu.

Ovo su prednosti korištenja obnovljenog mobitela:

⇒ Niža cijena
Kupnjom obnovljenog mobitela možeš uštedjeti stotine eura u usporedbi s kupnjom novog mobitela.

⇒Testirana ispravnost
Svi obnovljeni uređaji prolaze kroz nekoliko kontrola provjere ispravnosti, a kvarovi se popravljaju prije izlaska u prodaju. Obnovljeni mobiteli izgledaju i rade kao novi jer zadovoljavaju najviše standarde očuvanosti i funkcionalnosti. Informacije dijele stvarne osobe, a ne bezlične web stranice. Autentično se prenosi doživljeno iskustvo kroz videozapise, dok je Google ograničen na fotografije i tekst.

⇒ Eco friendly opcija
Kupnjom obnovljenog uređaja pridonosiš očuvanju okoliša jer jedan uređaj manje završi na otpadu, čime se direktno smanjuje količina elektroničkog otpada.

⇒ Izgledaju i rade kao novi
Teško je pronaći razliku između novog i obnovljenog mobitela jer obnovljeni izgledaju i rade kao novi, a obično dolaze s jamstvom na koje se možeš pozvati u slučaju da imaš nekakvih problema s uređajem.

Obnovljeni mobiteli iz A1 ponude imaju jamstveni rok od 12 mjeseci i prošli su strogu kontrolu provjere ispravnosti. Sve funkcionalnosti testirane su raznim dijagnostičkim postupcima pa dobivaš ispravan uređaj, kako bi iskustvo korištenja obnovljenog uređaja bilo jednako iskustvu korištenja novog uređaja.
Osim Zoot iPhonea koji ulazi u najvišu kategoriju očuvanosti i funkcionalnosti, odnosno izgleda i radi kao novi, u A1 ponudi obnovljenih mobitela pronaći ćeš i A1 Alpha Eco koji je izrađen od recikliranog materijala, tj. uz manju emisiju CO2 plinova. Svoj obnovljeni uređaj možeš naručiti putem
webshopa ili kupiti na A1 prodajnim mjestima.

obnovljeni mobiteli

Reciklaža starih uređaja

Na A1 prodajnim mjestima možeš i reciklirati svoje stare elektroničke uređaje, bilo da se radi o mobitelu, satu, tabletu, laptopu, bateriji ili punjaču. Sve što trebaš učiniti jest odložiti svoj stari uređaj u posebni spremnik, a na poklon ćeš dobiti platnenu eco friendly vrećicu.

Reciklažom starog mobitela možeš uštedjeti na kupnji novoga, a pritom uređaj ne mora biti kupljen u A1. Donesi svoj rabljeni uređaj na procjenu i dobit ćeš vaučer u iznosu otkupljene vrijednosti uređaja koji možeš iskoristiti za kupnju novog uređaja iz naše ponude. Popis uređaja koje možeš donijeti na procjenu i ostvariti uštedu možeš provjeriti ovdje.

obnovljeni mobiteli
Ako se i dalje premišljaš oko reciklaže, možda te potakne podatak da recikliranjem jednog mobitela štedimo dovoljno energije za napajanje laptopa na čak 44 sata.

Primjenom održivog razvoja i čistije proizvodnje uz očuvanje sirovina te smanjenjem stvaranja otpada A1 Hrvatska daje svoj doprinos zaštiti okoliša. Zbog toga je od 2015. do danas produljen životni vijek više od 420.000 uređaja, čime je smanjena emisija ugljičnog dioksida i gomilanje elektroničkog otpada, bez žrtvovanja kvalitete proizvoda.

Foto: Getty Images i A1 Hrvatska