Naše vodeće tehnološke kompanije osmislile program za edukaciju srednjoškolaca i osnovnoškolaca o umjetnoj inteligenciji

#umjetna inteligencija #škola budućnosti
  • Autor native net.hr
  • Datum 31.05.2021.

Pametni automobil koji vozi sam, bez vozača, prije par desetljeća činio se kao nemoguća misija ili u najboljem slučaju vrlo daleka budućnost. Danas to više nije slučaj. Sve više u naš život penetrira tehnologija koja nam olakšava svakodnevnicu i koja će u budućnosti imati i širu primjenu u raznim sektorima, od medicine, medija, do prava.
Jasno je da već odavno postoji realna potreba tržišta za jakim tehnološkim kadrom koji će odgovoriti na potrebe budućnosti. S druge strane obrazovni sustav teško može dati adekvatan odgovor na ubrzani tehnološki razvoj kojem smo svjedoci. No, kada kurikulum dođe od strane konkretnih kompanija, jasno je da se radi o vrlo praktičnom i vrijednom znanju za buduće naraštaje. 

Škola budućnosti kao odgovor za manjak AI kadra na potrebe tržišta
Škola budućnosti je upravo takav projekt. Pokrenuta je u suradnju tvrtke STEMI i Infobipa te uz potporu A1 Hrvatska, glavnog partnera. Radi se o programu koji je kreiran za edukaciju srednješkolaca o umjetnoj inteligenciji na njima zabavan način, a kroz koju će 40 škola, dobiti sve potrebne edukativne materijale. Po završetku edukacije škole će predstaviti svoje projekte - AI komunikacijske chatbotove.
Tvrtka STEMI koja stoji iza ovog projekta nastala je u Višnjanu gdje je njezin tvorac Marin Tošelj više od 10 godina kao mentor sudjelovao u ljetnim kampovima znanosti za školarce. Danas je STEMI vrlo ozbiljan igrač na svjetskoj sceni u domeni edukacije novih tehnologija.
Tošelj ističe kako su djeca posebno zainteresirana za robotiku jer žele napraviti nešto „cool“, a roboti su zabavni, opipljivi i interaktivni. Usto, robotika je pogodna za učenje jer spaja više različitih disciplina, od programiranja, elektronike, mehanike pa sve do dizajna i 3D modeliranja i upravo je zato robotika sjajan način za ući u STEM područje i za steći razne tehničke vještine potrebne za industriju 4.0. 

STEMI-jev Hexapod, robot-učitelj koristi se diljem svijeta u svrhu edukacije
S tom premisom STEMI je napravio Hexapod, robota-učitelja koji dolazi u dijelovima, pa dijete ima priliku samo ga sastaviti i pri tome dosta naučiti.

„Danas STEMI primarno radi s obrazovnim ustanovama, više od 90% prihoda ostvarujemo kroz izvoz i trenutno smo prisutni u 13 saveznih država SAD-a, a pripremamo pilote u državama Europe i Japanu.“ 
Unazad par godina i A1 koristi tehnologiju baziranu na umjetnoj inteligenciji
Potporu je projektu dala i A1 tvrtka u koji su, kažu, ušli upravo zato jer su i sami uvidjeli kako je teško naći ljude s kompetencijama u sferi umjetne inteligencije. I sami posljednjih nekoliko godina koriste rješenja bazirana na umjetnoj inteligenciji i to u različitim sferama tvrtke, tvrdi Andrea Pirša Ilić, Cognitive Computing menadžerica.

„Rješenja zasnovana na strojnom učenju i umjetnoj inteligenciji koristimo u sustavima za osiguravanje kvalitete mreže, u pronalasku anomalija ponašanja naših aplikacija, u prodajnim procesima i u korisničkoj službi. Posebno su zanimljiva rješenja koja pomažu da ubrzamo interne procese, a samim time i povećamo zadovoljstvo krajnjih korisnika.“
Iako u Hrvatskoj ne postoji mnogo ljudi koji se bave umjetnom inteligencijom duži niz godina, smatra kako u zadnje vrijeme Hrvatska ipak prepoznaje važnost kadra AI stručnjaka i zadnje strategije to pokazuju. 
Infobip ima chatbota koji prepoznaje raspoloženje i zadovoljstvo klijenta
Tvrtka Infobip koja je nedavno povukla preko 200 milijuna dolara investicije, aktivno je sudjelovala u stvaranju programa za Školu budućnosti.
„Tehnološka rješenja bazirana na umjetnoj inteligenciji koristimo unutar naše Answers platforme za izradu chatbotova i unutar rješenja kontakt centra. Kroz chatbota smo kreirali inteligentnog virtualnog asistenta koji koristi AI kako bi prepoznao stvarnu namjeru korisnika koji mu se obrati, a nakon čega mu može pomoći. U našem kontakt centru AI služi kako bi prepoznao razinu raspoloženja i zadovoljstva klijenta koji kontaktira službu za korisnike te prati kako se to raspoloženje mijenja i razvija kroz razgovor s agentom.“, rekao je s Ante Stjepanović, Product Marketing menadžer u Infobipu.

Chatbotovi imaju primjenu u raznim industrijama, poput financijske industrije, turizma, maloprodaje ili ecommercea, a upravo će svoj prototip u sklopu Škole budućnosti napraviti svaka od 40 prijavljenih škola.
Odziv škola je ogroman, ali budući planovi će uključiti sve zainteresirane u projekt
Odaziv je, kažu u STEMI-ju, fenomenalan te su već sada blizu brojke od 200 prijava.
„Nažalost, u pilot nećemo moći sve uključiti jer želimo pružiti vrhunsku i kvalitetnu uslugu školama te još moramo dosta stvari testirati prije nego program može ići u širu primjenu. No svakako ćemo tražiti načine da na jesen, kada program bude ispoliran i dovršen, uključimo sve prijavljene škole te su naša vrata otvorena svim organizacijama i pojedincima koji nam žele pomoći u tome.“, rekao je Tošelj.


„Ono što je World Economic Forum definirao kao ključne vještine i kompetencije za 21 stoljeće u Višnjanu se rade i provode već desetljećima. Tamo sam dobio slobodu da testiram i različite obrazovne pristupe i vrlo brzo sam uvidio da su djeca puno motiviranija i mogu brzo usvojiti puno toga kada je pristup projektni i istraživački. Zadao sam si životnu misiju da iskustvo koje mladi imaju u Višnjanu skaliram na što veći broj djece diljem svijeta.“