Profesori iz budućnosti: 'Na Algebri studente pripremamo za novi svijet. Imamo pet zlatnih pravila!'

  • Datum 26.06.2023.

Profesori s Visokog učilišta Algebra otkrivaju što i kako rade sa studentima da bi ih pripremili za poslovne karijere u svijetu budućnosti, a pritom, mijenjajući procese edukacije, usavršavaju i vlastita znanja i vještine.

Bio je vrhunski pilot helikoptera u Hrvatskom ratnom zrakoplovstvu pa se educirao na području računalnih mreža, radio u industriji, paralelno na Algebri surađivao kao instruktor, uspio ući među najboljih deset posto instruktora CCAI (Cisco Certified Academy Instructor), nakon čega su mu u Algebri predložili da ostane. I nije požalio.

Silvio Papić jedan je od predavača i voditelj studija Sistemskog inženjerstva na Visokom učilištu Algebra. Područje istraživanja mu je primjena IT tehnologija u poboljšanju obrazovnog sustava, približavanje apstraktnih znanja studentima i povećanju uspješnosti procesa učenja.

‘Jedna je od najvažnijih karakteristika našeg kurikula usklađenost s potrebama vrlo zahtjevnih poslovnih okruženja modernih tvrtki, čiji zaposlenici su i sami sudjelovali u definiranju kurikula svih studijskih programa Visokog učilišta Algebra. Upravo zato naši studenti imaju potrebna znanja i vještine koje im omogućavaju da se uspješno uklope u radno okruženje nakon diplome, a mnogi studenti i za vrijeme studija’, kaže Papić.

On je samo jedan od predavača Visokog učilišta Algebra, koja nudi šest stručnih prijediplomskih studijskih programa u području digitalnih tehnologija, s kojima studenti mogu početi stvarati svoju digitalnu budućnost. Data inženjeri, specijalisti za digitalni marketing i strategiju, specijalisti za umjetnu inteligenciju i strojno učenje, programeri, samo su neki od poslova budućnosti za koje Algebra daje mogućnost obrazovanja na prijediplomskoj i diplomskoj razini. Studente osposobljavaju vještinama i znanjima ključnima za novo doba, a njihove su učionice i laboratoriji otvoreni za edukaciju uživo i online. Kolegije iz godine u godinu metodološki i sadržajno prilagođavaju tako da budu što bliže onome što studente čeka nakon završetka studija – novom tržištu rada. Naime, snažan razvoj AI tehnologije doprinosi rastu digitalne ekonomije i najavljuje značajnu transformaciju poslova. Prema izvještaju ‘Future of Jobs Report 2023’ Svjetskog ekonomskog foruma u sljedećih pet godina trebalo bi nastati 69 milijuna novih poslova upravo pod utjecajem AI i smart tehnologija, tranzicija u održivo poslovanje i ESG standardizacije. Zato su A1 Hrvatska i Algebra u sklopu Mape vještina za poslove budućnosti kreirali detaljnu listu 169 brzih online programa vodećih svjetskih sveučilišta za stjecanje uvida u područje i Algebrinih programa uz koje možete početi graditi karijeru budućnosti.

 

AI REVOLUCIJA I VJEŠTINE BUDUĆNOSTI: Unaprijedi svoj super powwwer

Nalazimo se u ključnom trenutku ekonomske povijesti Hrvatske: vrijednost digitalne ekonomije do 2030. godine mogla bi dosegnuti 15% BDP-a (McKinsey, 2022.). Novi snažan razvoj AI tehnologije doprinosi rastu digitalne ekonomije i najavljuje značajnu transformaciju tržišta rada. Prema najnovijem izvještaju ‘Future of Jobs Report’ Svjetskog ekonomskog foruma u sljedećih pet godina trebalo bi nastati 69 milijuna novih poslova upravo pod utjecajem AI i smart tehnologija, tranzicija u održivo poslovanje i ESG standardizacije. Zato A1 Hrvatska i partneri - STEMI škola budućnosti, Algebra, Infobip i grupa SELECTIO - pozivaju na postizanje nacionalnog konsenzusa o potrebi stvaranja okruženja poticajnog za razvoj vještina budućnosti. Izgradimo zajednicu budućnosti koja će znati iskoristiti nove prilike!

A1 Hrvatska s partnerima stvorila je središnje mjesto u Hrvatskoj za vještine budućnosti jer vjeruje u informirano i uključivo digitalno društvo koje svakom pojedincu pruža jednake mogućnosti za razvoj. Prva hrvatska interaktivna mapa 100 poslova budućnosti i više od 3 tisuće vještina budućnosti, napravljena u suradnji sa 30 stručnjaka, donosi detaljan izvještaj u Hrvatskoj o promjenama na tržištu rada u AI revoluciji i potrebama najmlađe, generacije Z. Uz to donosi i prvi popis 132 dostupna, brza i relevantna online programa vodećih svjetskih sveučilišta uz pomoć kojih možete steći uvid u područje, ali i 37 Algebrinih edukacija uz pomoć kojih možete steći vještine za karijeru budućnosti.

Dobro došli u središnji hub u Hrvatskoj za vještine i poslove budućnosti: Izgradi, unaprijedi, iskoristi svoj SUPER POWWWER u društvu budućnosti.

Profesor Algebre Silvio Papić misli da je osim učenja za studente važna i priprema za rad u realnom okruženju u kojem se traži sposobnost rješavanja problema u nepredividim situacijama. ‘Studente pripremamo za svijet u kojem nema stajanja’, kaže i dodaje: ‘Učimo studente da prepoznaju što ih može učiniti konkurentnijima, a zatim da isplaniraju kako svoja znanja i vještine unaprijediti da budu u korak s duhom vremena. Tijekom studijskoga programa stječu znanja i vještine koje će iskoristiti za rad na konkretnim poslovima u struci: znat će sve što je potrebno da budu vrhunski inženjeri računalstva u oblaku, stručnjaci za kibernetičku sigurnost ili podatkovni analitičari.’


Silivio Papić, voditelj studija Sistemskog inženjerstva na Visokom učilištu Algebra


Izgradi svoj SUPER POWWWER u društvu budućnosti

Iz industrije je u Algebrinu predavaonicu ušao i Zlatan Morić, voditelj katedre kibernetičke sigurnosti. Zlatan se, kaže, od svog prvog računala zanimao na koji način može mijenjati predefinirani način rada računala. ‘Kao posljedicu reversnog inženjeringa na sustavima počeo sam otkrivati propuste i načine na koje se mogu zaobići definirane barijere. Od 2000. godine počeo sam predavati na Algebri kao vanjski suradnik, a od 2017. vodim katedru za kibernetičku sigurnost’, opisuje Morić, čiji je kurikul osmišljen da prati najnovije trendove, tehnologije i prijetnje u području kibernetičke sigurnosti.

Specijalisti iz tog područja, prema izvještaju Svjetskog ekonomskog foruma, bit će među najtraženijim zanimanjima na tržištu rada. Uz analitičare informacijske sigurnosti, tu su i specijalisti na području umjetne inteligencije i strojnog učenja, koji su na vrhu liste brzorastućih poslova, a slijede ih specijalisti za održivost i analitičari poslovne inteligencije. ‘Redovito ažuriramo nastavni plan i program kako bismo osigurali da studenti stječu vještine i znanja tražena na tržištu rada. Studentima pružamo priliku za praktično iskustvo i primjenu stečenih znanja. Osim tradicionalnih predavanja uključujemo laboratorijske vježbe, projekte, simulacije i stvarne scenarije, kako bismo studentima omogućili da primijene teoriju u praksi’, kaže Morić.

Unaprijedi svoj SUPER POWWWER u društvu budućnosti

Potiču suradnju s industrijom, organiziraju gostujuća predavanja koja daju uvid u stvarni svijet kibernetičke sigurnosti, uče studente timskom radu i rješavanju kompleksnih problema koje zahtijeva kibernetička sigurnost. ‘Uz tehnička znanja naš kurikul naglašava razvoj komunikacijskih vještina, timskog rada i kritičkog razmišljanja koji studente osposobljavaju za suradnju s drugima, analizu sigurnosnih prijetnji i razvoj inovativnih rješenja. Posebnu pažnju posvećujemo važnosti etičkog ponašanja i odgovornosti pri doticaju s osjetljivim podacima, osvještavamo studente o važnosti kibernetičke sigurnosti za društvo’, kaže Morić.

‘Kako svijet kibernetičke sigurnosti doživljava konstantan rast i razvoj, a sa sve većim brojem prijetnji i napada na digitalne sustave, potražnja za stručnjacima iz ovog područja je izuzetno visoka. Studente pripremamo za svijet koji se suočava s izazovima poput sofisticiranih napada, rastućih trendova poput Internet of Things (IoT) i umjetne inteligencije (AI) te sve veće razine digitalizacije.’


Zlatan Morić, voditelj katedre kibernetičke sigurnosti na Visokom učilištu Algebra


Prema izvještaju ‘Future of Jobs 2023’ Svjetskog ekonomskog foruma tvrtke će trebati ljude koji će znati implementirati i upravljati alatima umjetne inteligencije. Predviđa se da će zapošljavanje podatkovnih analitičara i data scientista, specijalista za strojno učenje i stručnjaka za kibernetičku sigurnost rasti u prosjeku za 30% do 2027. godine. ‘Vrijeme za detaljne upute je iza nas’, kaže Predrag Šuka, koji na Visokom učilištu Algebra vodi studij multimedijske produkcije. ‘Nitko ne može predvidjeti tržište rada. Da smo mogli, mnogobrojne krize i izazove bismo izbjegli. Kroz sve kolegije treniramo studente da razmišljaju brzo te da traže učinkovito i kreativno rješavanje izazova. Ponavljanje iskazanog korak po korak ili rad na opisani način dio je prošlosti. Trenutno moramo biti fokusirani na rezultat, istražujući puteve kojima studenti samostalno prolaze i istražuju. Tu leži kreativnost i s time ih kontinuirano suočavamo’, tumači izazove u multimediji, koja se ubrzano mijenja doslovce pred našim očima. Budućnost multimedije je, kaže, tema za sci-fi film. ‘Uskoro ćemo svjedočiti razvoju AI u punom opsegu uz dolazak novih, još naprednijih alata. Izvan tog brzorastućeg aspekta, prijenos uživo (streaming), sadržaji vezani uz video igre i e-sport kao i zabavnu industriju nosit će i dalje dominantni dio profesionalne produkcije u svijetu’.

Fotograf, dizajner i 3D umjetnik Predrag Šuka počeo je s crno-bijelim filmom i fotoaparatom, već sa 16 godina pripremao samostalne izložbe, radio potom u novinama, na radiju i televiziji, nastavljajući visokoškolsku edukaciju. ‘Mnogi od nas pratili su prijelaz iz analogne u digitalnu sferu i osjetili demokratizaciju medija i povećanu produkciju. Prije desetak godina, s pojavom mobitela s minimalno tri kamere, koji je postao neodvojivi dio modernog čovjeka, dolazi do masovne produkcije i novih trendova koji su postali svakodnevica. Tehnološke mogućnosti trenutno nadilaze očekivanja i omogućavaju nekad nezamislive načine rada. Svojevrsno majstorstvo znanja i vještina danas u jednoj milisekundi zamjenjuje novi alat, algoritam ili AI’, kaže.


Predrag Šuka, voditelj stručnog prijediplomskog studija multimedijske produkcije na Visokom učilištu Algebra


“Razvoj umjetne inteligencije otvara vrata cijelom spletu novih i dosad nepostojećih radnih mjesta. Društva koja to prepoznaju za 50 godina bit će na nezamislivim razinama razvoja”, dodaje Silvio Papić. Kaže kako mu je kao predavaču dragocjena prilika u kojoj prati mlade koji žele stvoriti nešto što će svijet učiniti boljim i sigurnijim mjestom. Morić dodaje: ‘Kibernetička sigurnost postala je jedno od najvažnijih pitanja današnjice s obzirom na porast broja napada i potrebe za zaštitom digitalnih sustava. Interes studenata za područje kibernetičke sigurnosti raste svake godine, ali je i dalje nedovoljan u usporedbi s potrebama na tržištu rada na kojem će biti izuzetna potražnja za profesionalcima tog profila.’

Iskoristi svoj SUPER POWWWER u društvu budućnosti

Morić organizira Hacking Night natjecanja u Algebri, u kojima sudionici kroz složene zadatke otkrivaju sigurnosne ranjivosti i hakiranje sustava, analizu zlonamjernog koda, kriptografske izazove. Tu se suočavaju s realnim situacijama u kojima moraju brzo razmišljati, donositi odluke i pronaći inovativna rješenja. Hacking je i prilika za umrežavanje i interakciju s drugim stručnjacima. Na kompetitivnost na tržištu rada priprema studente i još jedan dodatni program na Algebri. Algebrin klub inovatora (AKI) osnovan je ove godine na poticaj studenata koji su pokazali najviše entuzijazma za inovacije. Ove su godine na natjecanju “Inova mladi 2023” osvojili pojedinačno brončanu, srebrnu i zlatnu medalju, a Algebrin je student, proglašen pobjednikom natjecanja, osvojio glavnu nagradu. U Algebrinom klubu inovatora definirali su pet zlatnih pravila. Papić kaže da su to i osnovne lekcije koje predavači ovog visokog učilišta žele prenijeti svojim studentima: ‘Budite znatiželjni! Ne bojte se pogriješiti! Pomozite drugima i oni će vama! Ako mislite da nešto treba učiniti, učinite to! Uvijek dajte sve od sebe!’
 

‘Razvijamo vještine koje će biti važne u budućnosti.’

Lako je zamisliti da će stvari uvijek biti onakve kakve su bile, ali ni glazbu ne slušamo više na crnim pločama, ne odsjedamo samo u hotelima, ni edukacija više nije samo lekcija predavača i ispit studenata. Danas se uči dublje i brže, transponiraju se očekivanja i uloge, pa Algebrini predavači njeguju takav pristup. Studentima daju transformativne kompetencije potrebne kako bi se dalje razvijali, doprinosili svijetu i oblikovali bolju budućnost stvarajući nove vrijednosti. ‘Ne znamo kakav će svijet biti, ali vjerujem da svakim korakom moramo koračati prema boljem sutra. Generacije su naših studenata kilometar u tom smjeru koji stvaramo zajedno’, kaže Šuka.

‘U obrazovanju treba staviti naglasak na razvoj vještina koje će biti važne u budućnosti, kao i na vještine odnosa s drugim ljudima. Dio toga uključuje matematiku, fiziku i druge prirodne znanosti, filozofiju, logiku, etiku, empatiju, kritičko promišljanje, rješavanje problema, učenje o sustavu vrijednosti i vrlina te kako ih utjeloviti u čovjeku. Naravno, važno je i kako se osmišljavaju i primjenjuju informacijski sustavi i alati bazirani na umjetnoj inteligenciji. Gotovo da se trebamo staviti u poziciju da smo besmrtni i svemoćni (iako nismo) pa razmisliti što bismo ljude tada učili da bismo imali prosperitetno i stabilno društvo’, zaključuje Papić.