MENTORI STEMI ŠKOLE BUDUĆNOSTI: 'Moje najveće veselje? Otkrit ću vam što mi je rekao jedan učenik. Zbog toga mi mentori radimo!'

  • Kategorija Mapa vještina
  • Datum 14.05.2023.

Jasminka je prezadovoljna uspjehom svojih učenika i suradnjom sa STEMI školom budućnosti. 'Mentorski je program bitan jer bez obzira na to što učenici imaju pripremljene materijale, treba uz njih biti netko tko će ih voditi. Mi tu djecu zapravo učimo kako učiti.' 

Pred ekranom računala na intervjuu putem aplikacije Zoom kraj nastavnice Jasminke Belščak sjede Ante, Filip, Noa, Ruben, Mateo i Matija, članovi dva tima Škole budućnosti u Osnovnoj školi Petrijanec. Oni su učenici rođeni između 2009. i 2012. godine, djeca potpune digitalne pismenosti.

Pred njima su na klupi i dva STEMI Hexapoda, robota koje su morali ove godine složiti u okviru projekta Škole budućnosti. 'Njihovi će roboti pauci', ponosno kaže Jasminka, 'plesati narodne plesove, i to na kompilacije zagorskih pjesama kojim će predstaviti svoj zavičaj i geografski položaj škole, koja je usred Zagorja. Plesnu koreografiju programirali su preko aplikacije koju su samostalno programirali putem MIT App Inventera te instalirali na svoje mobitele, a robotom upravljaju putem virtualne igraće palice na svojem mobitelu ', kaže Jasminka. 'Osmislili smo plesnu točku koja pokazuje geografski položaj. Predstavit ćemo je na STEM danima u našoj školi, gdje svake godine predstavljamo projekte vezane uz STEM područje. Osim u Školi budućnosti, naša će snimka plesnih robota završiti i na ESEP platformi u projektu RobotTheater te na CARNet-ovoj korisničkoj konferenciji', kaže nastavnica Jasminka.

Zadatak su dobili krajem prošle godine, a sada su krajem travnja zadovoljni rezultatima. Jasminka kaže da je osim usvajanja digitalnih vještina budućnosti u ovom projektu bitno i to što se njeguje timski rad te se razvijaju vještine i interesi učenika.

AI REVOLUCIJA I VJEŠTINE BUDUĆNOSTI: Iskoristi svoj super powwwer

Nalazimo se u ključnom trenutku ekonomske povijesti Hrvatske: vrijednost digitalne ekonomije do 2030. mogla bi dosegnuti 15% BDP-a (McKinsey, 2022). Recentan snažan razvoj AI tehnologije doprinosi rastu digitalne ekonomije i najavljuje značajnu transformaciju tržišta rada. Prema najnovijem ‘Future of Jobs Report’ Svjetskog ekonomskog foruma, u sljedećih pet godina trebalo bi nastati 69 milijuna novih poslova upravo pod utjecajem AI i smart tehnologija, tranzicija u održivo poslovanje i ESG standardizacije. Zato A1 Hrvatska i partneri - STEMI škola budućnosti, Algebra, Infobip i grupa SELECTIO - pozivaju na postizanje nacionalnog konsenzusa o potrebi stvaranja okruženja poticajnog za razvoj vještina budućnosti. Izgradimo zajednicu budućnosti koja će znati iskoristiti nove prilike!

A1 Hrvatska s partnerima stvorio je središnje mjesto u Hrvatskoj za vještine budućnosti jer vjeruje u informirano i uključivo digitalno društvo koje svakom pojedincu pruža jednake mogućnosti za razvoj. Prva hrvatska interaktivna mapa 100 poslova budućnosti i više od 3 tisuće vještina budućnosti, napravljena u suradnji sa 27 stručnjaka, donosi detaljan izvještaj u Hrvatskoj o promjenama na tržištu rada u AI revoluciji i potrebama najmlađe, generacije Z. Dobro došli u središnji hub u Hrvatskoj za vještine i poslove budućnosti: Izgradi, unaprijedi, iskoristi svoj SUPER POWWWER u društvu budućnosti.

'Primjerice, netko ne voli šarafiti i lemiti, a voli programirati, netko od učenika ima glavu strojara i baš se voli igrati žicama... Pozitivno je u Školi budućnosti što svaki učenik može pronaći dio koji ga zanima; ako netko zapne, drugi će uskočiti. Lijepo se nadograđuju iako smo odlučili da će svatko pokušati odraditi svaku fazu projekta', opisuje. Važno je i da uče na greškama. 'Najvažnija im je lekcija bila', prisjeća se, 'lekcija kada su u prvom pokušaju motore okrenuli naopako pa su robota morali razmontirati i ponovno sastaviti. I što smo na tome naučili? Da moramo čitati upute.'

Grupna fotografija mentora i polaznika STEMI škole budućnosti. Filip Kišić, Mateo Kerežia, Ruben Stolnik, mentorica Jasminka Belšćak, Matej Kišić, Noa Furjan, Ante Kovačić.


Što joj je najveća nagrada? Odgovor ilustrira primjerom učenika koji prošle godine nije mogao sudjelovati u Školi budućnosti zbog ostalih izvanškolskih obaveza. 'Ipak, ja sam uporna, objašnjavala mu dobrobiti polaženja dodatne nastave i sati robotike te sam mu često govorila da dođe. Početkom školske godine iznenadio me kad je rekao mogel bi dojti. I nakon ove godine kaže Zakaj nisam išel na dodatnu nastavu i robotiku u petom razredu! Zbog toga se mentori trude, to nam je najveće veselje.'
 

MENTOR STEMI ŠKOLE BUDUĆNOSTI: EVO KAKO UNAPRIJEDITI VJEŠTINE BUDUĆNOSTI

'Mentorski je program bitan jer bez obzira na to što učenici imaju gotove lekcije i pripremljene materijale koje mogu čitati, treba uz njih biti netko tko će ih voditi. Mentori im zapravo daju organizacijski plan u kojem im savjetuju kojim redom da istražuju. Mentori su bitni i da bi učenike uputili gdje će nešto pronaći, da ne istražuju sve samostalno. U moru informacija ima i onih koje nisu istinite. Navika selektiranja informacija, držim, u današnje je vrijeme vrijedna lekcija. Mi ih zapravo učimo kako učiti.'