UTJEČE LI TURISTIČKA SEZONA NA POSLOVANJE KOZMETIČKIH SALONA U DALMACIJI?

  • Datum 11.03.2022.

Split je prepun turista što je dobar znak ako se samo sjetimo prošle godine i praznih ulica koje su izgledale gotovo zlokobno. Nije se čuo onaj zvuk kotačića kofera za kojeg mi lokalci kažu da im je najdraži. Ove sezone ga čuju i mogu vam kazati da je teško probiti se kroz horde turista koji su napunili sve restorane i barove i čekaju u redu za sladoled kao da se dijeli besplatno. Da prvi put posjetite Split i doživite ovu gungulu, sigurno biste kazali da je sezona i više nego uspješna. Međutim pandemija i dalje vlada i to se itekako osjeti kad sat kucne ponoć i kada se odjednom svi razbježe jer ništa ne radi, ne služi se piće, nemate ni gdje otići osim možda sjediti na rivi, što većina ljudi radi. Po osobnoj procjeni u ovih nekoliko dana koliko sam u Splitu mogu kazati da je najviše mladih Francuza i Engleza i splitske kale podsjećaju na ulice Barcelone koja im je bila omiljena ljetna destinacija i kroz čiji su centar propjevali brojne večeri. Kakva je platežna moć gostiju i koje su im navike, nisam sigurna. Restorani su puni i nema šanse da dobijete stol ako nemate rezervaciju i ponavljam, radi se o mahom stvarno mladim ljudima u procjeni oko 20 – 28 godina. Koliko ova skupina doprinosi drugim industrijama (osim ugostiteljske) i osjeća li se neki rast pogotovo u segmentu beauty usluga koje su se dosta uzdrmale cijelom situacijom? Na to sam pitanje odlučila potražiti odgovor i to u jednom od najpoznatijih (i najotmjenijih) salona u Splitu.

RE TREAT (Jerolima Kavanjina 1) u svojoj ponudi ima renomiranu kozmetiku Biologique Recherche koju ste sigurno vidjeli na Instagram profilima svake poznate žene od Kim Kardashian do naših influencerica. Radi se o premium tretmanima i premium usluzi koja je nadaleko poznata u Dalmaciji. Razgovarala sam s Leom Roje i upitala je ima li ova sezona, i turizam općenito neke pozitivne utjecaje na njihovo poslovanje i naravno kako su preživjeli onaj najteži dio pandemije. „Turistička sezona svakako promijeni dinamiku našeg poslovanja, ali moram priznati da ne utječe previše na njega u konačnici. Naime, većina naših stalnih klijenata uzme predah i ode na godišnje odmore, a pojave se neka nova lica u salonu. Tako da bih rekla da se osjeti neka promjena ali ne utječe previše na samo poslovanje.” – kazala je Lea.

“Tijekom pandemije smo morali uvesti neke preinake u samo poslovanje."

Sam opseg poslovanja se tijekom ljeta ne mijenja previše, ali se promijenio tijekom pandemije kada je reorganizacija bila nužna: “Tijekom pandemije smo morali uvesti neke preinake u samo poslovanje. Npr. tijekom samog prvog lockdown-a, radili smo dostavu proizvoda našim klijentima, a nakon otvaranja salona poduzeli smo dodatne mjere u smislu dezinfekcije salona te smo malo reorganizirali termine tretmana, kako bi izbjegli da se klijentice susreću u salonu. Na sreću, nismo morali otpuštati nikoga, zahvaljujući potporama i mjerama koje su donesene. Cijelo vrijeme trajanja lockdown-a smo bili dostupni svim svojim klijentima za online prodaju i odgovore na upite u vezi proizvoda, tako da smo po otvaranju nastavili tamo gdje smo stali prije same pandemije i trebalo nam je sve naše stručno osoblje.”

Otkazi se nisu dijelili i zbog pametne reorganizacije i stalnog kruga klijenata salon je uspio ostati na svojoj zasluženoj poziciji. Najveća problematika koja ih je zadesila jest nemogućnost obavljanja usluga za vrijeme lockdwona. Naime brend B.R. je poznat u svijetu po osobnom pristupu svakom klijentu te je u pandemiji nam je najteže palo to što smo jedan period bili onemogućeni pružati usluge našim klijentima u smislu tretmana lica i tijela, te smo bili ograničeni na komunikaciju s klijentima putem maila odnosno Instagrama. Ono po čemu je naš salon poseban a i sam brend Biologique Recherche je taj individualan pa čak i pomalo osoban pristup svakom klijentu i njegovim potrebama, a to je u jeku pandemije bio velik izazov održati na istom nivou kao i inače. Sudeći po našim stalnim klijentima a i onim novim, rekla bih da smo u tome i uspjeli!” – kazala je Lea.

“Tijekom pandemije smo morali uvesti neke preinake u samo poslovanje." Svatko tko radi u beauty industriji i pruža usluge koje znače bliske kontakte s klijentom je itekako osjetio posljedice pandemije i stalnog mijenjanja pravila u tom “novom normalnom”

Jesen će nam doći prije nego što trepnemo i ne želim misliti loše unatoč medijskim najavama koje koketiraju s mogućnošću novih zatvaranja. Svatko tko radi u beauty industriji i pruža usluge koje znače bliske kontakte s klijentom je itekako osjetio posljedice pandemije i stalnog mijenjanja pravila u tom “novom normalnom”. Iako je ova sezona po svemu sudeći dobra (svakako je bolja od prethodne) saloni na obali uglavnom ovise od svoje stalne lokalne klijentele i povremenih sezonaca. Vjeran klijent je najbolji klijent i ako se vodimo tom logikom, svi koji su poslovali dobro prije pandemije bi trebali isplivati iz situacije kao što, po pričanju Lee Roje, i jesu.

"Izvor: Link"