Paketi vam stižu preko dostavnih službi? Evo što se sve promijenilo u pandemiji

  • Autor index.hr
  • Datum 14.03.2022.

PANDEMIJA je uvelike utjecala i na poslovanje dostavnih službi koje su u kratkom roku trebale odgovoriti na povećan obujam posla i na sve epidemiološke mjere kako bi njihovi korisnici i dalje na vrijeme i sigurno mogli primati naručeno. Za vrijeme lockdowna velik je broj trgovaca počeo prodavati svoju robu online, potrošači su se također sve više počeli okretati online kupovini, a uslijed zatvaranja restorana i industrija dostave hrane našla se pred velikim izazovima.

Epidemija u Hrvatskoj je poduzetnicima donijela brojne izazove i potrebu za brzom prilagodbom u poslovanju koja traje i danas. Kako bi im poslovanje bilo što jednostavnije, A1 Hrvatska je pripremio posebne ponude za poduzetnike.

Kako su to dostavne službe u Hrvatskoj prilagodile svoje poslovanje, pred kojim su se to izazovima našli i kakva je situacija danas, odlučili smo provjeriti.

"Navikli smo na fleksibilnost"

Iz dostavne službe Overseas Express poručuju kako su se na rast e-kupaca dobro pripremili jer on traje već nekoliko godina, a kako kažu, on se u Hrvatskoj s 57 posto u 2019. povećao na 75 posto u 2021. godini.

"Pandemija je samo ubrzala neke procese. Navikli smo na fleksibilnost u našem poslovanju pa smo jako brzo posložili naše poslovne procese i operacije kako bismo uspješno realizirali sve potrebe naših klijenata pritom poštujući prvenstveno zdravlje kako naših djelatnika tako i naših korisnika." Dodaju i kako kontinuirano rade na povećanju efikasnosti i uspješnosti dostave tako što povećavaju Overseas Express shop mrežu sa što više alternativnih pick-up lokacija.

Nova situacija zahtijevala je i inovativnost

"U svega dva tjedna kreirali smo koncept i razvili aplikaciju za beskontaktnu dostavu. Svaki naš primatelj mogao je zaprimiti paket koristeći digitalnu aplikaciju za potpis primitka paketa. Korisnik je na svom mobilnom uređaju potpisao primitak i poslao nam svoj potpis koji smo validirali i primopredaja je izvršena bez kontakta s korisnicima i uz poštivanje svih sigurnosnih mjera. Ova aplikacija bi svakako bila puštena u naš poslovni proces no, pandemijske mjere su samo dodatno ubrzale razvoj".

Dostavljač Leo (42) kaže kako je danas novo normalno za njih već uobičajeno. "I najvažnije za nas, a i za naše korisnike u tom početnom razdoblju novog normalnog, bilo je to da zadržimo pribranost, da budemo odgovorni, da pazimo na sve mjere zaštite i da naši korisnici svakako znaju da na nas mogu računati i da ćemo se mi pojaviti na njihovim vratima i dostaviti paket koji su naručili. Taj ljudski odnos povjerenja kojim smo hrabrili jedni druge puno znači. Danas je to iza nas, naši korisnici znaju da smo spremni za sve uvjete i da smo tu za njih. I čak i s maskama na licu uspijevamo nasmijati jedne druge".

Jedan od izazova je bio i osiguranje kontinuiteta poslovanja

U Hrvatskoj pošti kažu kako su krizu i rast poslovanja dočekali spremni. "Netom prije smo redefinirali našu uslugu brze paketne dostave, Paket24, dok je moderna infrastruktura poput Novog sortirnog centra s proširenim kapacitetima bila ključna u naporima naših radnika". Za vrijeme pandemije, kapacitete usluge brze dostave Paket24 stavili su na raspolaganje Hrvatskom crvenom križu i Hrvatskom Caritasu kako bi stariji i nepokretni građani dobili pakete s potrepštinama i hranom.

Pandemija je ubrzala inovacije i promjene pa su kako kažu odmah morali mijenjati, razvijati i poboljšavati procese. "Novo normalno podrazumijeva još brži rast e-trgovine pa time i paketskog biznisa. Nismo zaustavili ni jedan prethodno najavljeni projekt jer smo svjesni da investicije otvaraju nova radna mjesta. Pri kraju smo petogodišnjeg investicijskog razdoblja od gotovo milijardu kuna koje smo uložili u digitalizaciju, automatizaciju procesa i nove tehnologije zahvaljujući kojima smo značajno povećali kapacitete... Pandemija nije zaustavila inovacije i promjene nego ih je čak i ubrzala".

"Zajednički smo uspjeli prebroditi sve izazove"

I GLS Croatia našao se pred novim izazovima.

"Sigurnost radnika i korisnika usluga na prvom je mjestu stoga je uz održavanje distance, korištenje maski i dezinficijensa uredskim djelatnicima omogućen rad od kuće u dvotjednim smjenama te uvedena beskontaktna isporuka kako bismo pomogli očuvati zdravlje naših dostavljača, poslovnih partnera i primatelja paketa… Zajednički smo uspjeli prebroditi sve izazove."

Svoje su poslovanje brzo prilagodili novoj situaciji. "Dosadašnje smo iskustvo u B2C logistici surađujući s mnogobrojnim webshop tvrtkama iskoristili da pomognemo te približimo proces dostave. Za fizičke osobe omogućili smo online narudžbu prikupa na kućnoj ili poslovnoj adresi putem portala www.paket.hr kako bismo izbjegli čekanja u redu i smanjili rizik od širenja virusa. Uskoro uvodimo i uslugu BankCardService kojom će primatelji paketa ubuduće pouzeće moći platiti bankovnom karticom direktno kod kurira prilikom preuzimanja paketa".

Pandemija je donijela izazove i za industriju dostave hrane

Iz Wolta kažu kako su se uslijed pandemije usmjerili na ono što je u tom trenutku bilo neophodno, a to je uvođenje beskontaktne dostave. Prilagodili su se novoj situaciji i proširili svoje usluge.

"Dodali smo i dostavu iz velikog izbora trgovina gdje korisnici mogu naručiti neophodne namirnice, kozmetičke i drogerijske proizvode, pića po najpovoljnijim cijenama i mnoge druge artikle. To je bio veliki iskorak za nas, kao i benefit za naše korisnike. Drugim riječima, Wolt aplikacija postala je one-stop shop gdje korisnik može dobiti što god poželi dostavljeno na željenu lokaciju u roku od pola sata."

Kažu i kako obujam te kontinuitet posla i dalje rastu. "Trudimo se raditi na aktivnostima koje pomažu ugostiteljskoj industriji - uložili smo u dodatni marketing restorana, prvi smo uveli beskontaktnu dostavu, omogućili smo plaćeno osiguranje i izolaciju dostavljačima u slučaju kontakta s covidom te 0% provizije na takeaway narudžbe za partnere za vrijeme lockdowna", objašnjavaju iz Wolta.

Pandemija je dovela do povećanja posla, ali i donijela brojne izazove

Dok je nekim industrijama i poduzetnicima pandemija drastično smanjila posao, u drugim granama kao na primjer dostavi ga je povećala, no svima je donijela velike izazove koji i danas utječu na poslovanje mnogih.

Zbog izazovne situacije u kojoj su se našli poduzetnici, A1 Hrvatska pripremio je posebne ponude za njih kako bi odabrali najbolje rješenje za svoje poslovanje.

U A1 Hrvatska može se kombinirati internet, telefon i mobitel i složiti paket prema mjeri tvrtke. Više detalja dostupno je ovdje.